Lys/mørk sirup i brunkager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

grøn · ært skriver:

Jamen, det er jeg jo NØDT TIL nu!!!  Haha 

Jeg er også helt tosset med at bage - og tosset med julen  Fantastisk med alt det man kan bage her i juletiden! Og kom så med den opskrift 

Hehe!  

100 g mørk/lys chokolade. (Jeg bruger mørk)

125 g smør.

175 g brunt farin.

2 tsk vanillesukker

1 æg

150 g mel

½ tsk bagepulver

100 g marcipan (jeg bruger så bare en lille klump. Har aldrig brugt 100 g )

100 g hvid chokolade (jeg bruger cirka det der svarer til 1½ række hvid chokolade)

Smelt den mørke chokolade over vandbad.

Så først blander du brunt farin og smørret sammen! Gerne med en ske først og en masse håndkræft (sådan synes jeg det er lettest) og derefter putter du ægget i og pisker det sammen med en elpisker. så kommer du mel, bagepulver og vanillesukker i og pisker. Så putter du den smeltede chokolade i og pisker. Og til sidst skal der hakkes hvid chokolade og rives marcipan og så putter du det i og rører det hele sammen!

Bages ved 160 g midt i ovnen cirka 12-14 min. (Jeg giver dem dog 20! )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

grøn · ært

rikkeregnbue skriver:

Hehe!  

100 g mørk/lys chokolade. (Jeg bruger mørk)

125 g smør.

175 g brunt farin.

2 tsk vanillesukker

1 æg

150 g mel

½ tsk bagepulver

100 g marcipan (jeg bruger så bare en lille klump. Har aldrig brugt 100 g )

100 g hvid chokolade (jeg bruger cirka det der svarer til 1½ række hvid chokolade)

Smelt den mørke chokolade over vandbad.

Så først blander du brunt farin og smørret sammen! Gerne med en ske først og en masse håndkræft (sådan synes jeg det er lettest) og derefter putter du ægget i og pisker det sammen med en elpisker. så kommer du mel, bagepulver og vanillesukker i og pisker. Så putter du den smeltede chokolade i og pisker. Og til sidst skal der hakkes hvid chokolade og rives marcipan og så putter du det i og rører det hele sammen!

Bages ved 160 g midt i ovnen cirka 12-14 min. (Jeg giver dem dog 20! )

Måååååms!!!! Det er i hvert fald en opskrift på cookies jeg aldrig har prøvet før. Tuuusinde tak - chokolade cookies kom nu også på programmet for julebagningen!  Mums, hvor jeg glæder mig til at lave dem og smage dem 

Anmeld

19. december 2011

grøn · ært

twinboys skriver:

send lige en smagsprøve

hihi - du må vist i gang selv 

Anmeld

19. december 2011

SaNiNa

Den opskrift jeg har på brunkager der skal der lyssirup i men vi hvade igen lyssirup så jeg brugte mørk og de blev ikke dårliger af den grund.

Så du kan frit vælge

Anmeld

19. december 2011

twinboys

grøn · ært skriver:

hihi - du må vist i gang selv 

har lavet men en smagsprøve fra andre uuuuhhhmmm

Anmeld

19. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

grøn · ært skriver:

Måååååms!!!! Det er i hvert fald en opskrift på cookies jeg aldrig har prøvet før. Tuuusinde tak - chokolade cookies kom nu også på programmet for julebagningen!  Mums, hvor jeg glæder mig til at lave dem og smage dem 

De er super gode! Jeg eeeeeeelsker dem

Anmeld

19. december 2011

Miss T

grøn · ært skriver:

Jeg sidder med tre forskellige opskrifter på brunkager. I de to af dem står der jeg skal bruge mørk sirup og i den sidste står der bare sirup. Jeg har udset mig den sidste opskrift. Jeg har lys sirup i skabet, men hvad er bedst at bruge til brunkager?? Kigger jeg på google, finder jeg opskrifter med både det ene og det andet. HVAD er forskellen - og hvad bruger I??

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010 /Jul/Uds_1/20101126100949.htm

Mette Blomsterbergs opskrift smager himmelsk kan anbefales, der er også pistacie i, smager rigtig godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.