Julegave ræset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

*Sofie*

Hmm, personlig synes jeg at det er helt op til folk selv, om de vil give mig eller min datter en gave.

Kan godt se at det er mange penge at bruge på niecen, når I ikk får noget tilbage selv...Ka du evt nå at bytte gaven?

Min datter holder skiftesvis jul hos mig og sin far.
Men selvom hun ikk holder jul sammen med mig, får hun alligevel gaver af min familie, altså min far og mor, og stedfar, og min bror og mine to stedsøstre.
Hvis min datter holder jul med mig og min stedfars familie, får hun også gaver af hans familie.

I år er hun ikk sammen med mig juleaften, hvilket betyder at hun får lidt færre gaver. Men sådan er det.
Selvom jeg vælger at give gaver til de børn jeg holder jul med, ku jeg ikk drømme at forlange af deres forældre, at de også sku gi min datter en gave.

God jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Isabella_mor

nej jeg forstår heller ikke det der julegavebytteri..

"hvis du nu får en gave af mig, så skal jeg også have en gave af dig" i princippet kunne man bare gå ud og købe sine egne julegaver og skrive andre på som givere.. ! for man bestiller nærmest sine ønsker til jul... så kan man jo ligeså godt købe sit lort selv.

julen er noget værre noget... 

afskaf juleræset og fokuser på maden og hyggen... spil et spil for crying out loud..

Anmeld

19. december 2011

DK

Åhh jeg hader det gaveræs, fordi der pludselig er kommet så meget "nul-tolerence/alt skal være krone-for-krone" mentalitet.

Giv en gave hvis i har lyst til at glæde barnet.

Lad være hvis det er fordi i vil have en gave tilbage. Så er det nemmere at købe den selv!

En gave, det er rent juridisk noget man giver uden forpligtelser. Ellers er det jo en byttehandel. Så hvis i vil give en gave, så gør det. Ellers lad være.

Julen handler ikke om byttehandler, men om at have lyst til at give og glæde.

Anmeld

19. december 2011

DK

isabellamor skriver:

nej jeg forstår heller ikke det der julegavebytteri..

"hvis du nu får en gave af mig, så skal jeg også have en gave af dig" i princippet kunne man bare gå ud og købe sine egne julegaver og skrive andre på som givere.. ! for man bestiller nærmest sine ønsker til jul... så kan man jo ligeså godt købe sit lort selv.

julen er noget værre noget... 

afskaf juleræset og fokuser på maden og hyggen... spil et spil for crying out loud..

Ha ha ha, det har min svigerinde gjort i år. Hun skrev en sms om "jeg har købt min gave fra dig, så du kan overføre x kr. på min konto". Så har hun fået dem pakket ind og medbringer dem til under juletræet.

Jeg er heldigvis ikke på gave med hende i år, da vi har sagt nej til alt gaveræs (undtagen til børnene). Uhh jeg var blevet så sur! Nu kan jeg kun trække på smilebåndet da det ikke er mig det "går ud over".

Anmeld

19. december 2011

Isabella_mor

DK skriver:

Ha ha ha, det har min svigerinde gjort i år. Hun skrev en sms om "jeg har købt min gave fra dig, så du kan overføre x kr. på min konto". Så har hun fået dem pakket ind og medbringer dem til under juletræet.

Hahahaha... hvor genialt... 

Anmeld

19. december 2011

Corn

Herhjemme går vi ikke ud fra noget, så vi har selv kontaktet "alle" og aftalt hvem der giver hvem og for hvor meget...

Så slipper vi for den mærkelige situation hvor nogen giver eller får og nogen ikke gør.

Så vores unger giver min svigerinde2, da hun ikke har børn og hun giver så ungerne.

Svigerinde1 får ingen gaver, men hendes og vores unger bytter gaver, og beløbet er sat til 100 kr. De får i forvejen så rigeligt, og vi har faktisk lige snakket om, at næste år, så giver vi dem alle biobilletter, så kan de sammen komme ind og se en film, for de mangler jo ikke noget, men oplevelser sammen er altid et hit 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.