Julegave ræset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. december 2011

Anonym trådstarter

Ja undskyld men jeg må lige være ano, da jeg har familie herinde, som ikke skal se mit brok...

Men, i de 4 år min mand har haft sin niece, har vi HVERT ÅR, givet hende julegaver. Vi har kun fået til den store dreng de år vi havde ham, da han er delebarn, det synes jeg altid har været mærkeligt, for selvfølge skal han da have en gave alligevl, selv vi ikke lige holder jul med ham, men okay det har jeg accepteret.

Vi har igen i år så brugt 300kr på en gave til niecen, og har både den store dreng og vores fælles barn denne jul, og vi skriver så og spørg hvordan vi skal bytte gaver til børne?

Så får vi det svar at han har da ikke købt noget, for vi plejer da ikke at give børne gaver? - Øhhhhhhhhhh jo! og ikke nok med det, deres farmor og farfar har heller ikke købt noget til dem, da vi ikke skal holde jul med dem i år, hvad sker der lige for det?

Og min mand tager det helt køligt, for sådan er hans familie jo bare, jeg synes bestemt ikke det er iorden, hvad mener i?

Er jeg helt galt på den? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

jydeinden

Anonym skriver:

Ja undskyld men jeg må lige være ano, da jeg har familie herinde, som ikke skal se mit brok...

Men, i de 4 år min mand har haft sin niece, har vi HVERT ÅR, givet hende julegaver. Vi har kun fået til den store dreng de år vi havde ham, da han er delebarn, det synes jeg altid har været mærkeligt, for selvfølge skal han da have en gave alligevl, selv vi ikke lige holder jul med ham, men okay det har jeg accepteret.

Vi har igen i år så brugt 300kr på en gave til niecen, og har både den store dreng og vores fælles barn denne jul, og vi skriver så og spørg hvordan vi skal bytte gaver til børne?

Så får vi det svar at han har da ikke købt noget, for vi plejer da ikke at give børne gaver? - Øhhhhhhhhhh jo! og ikke nok med det, deres farmor og farfar har heller ikke købt noget til dem, da vi ikke skal holde jul med dem i år, hvad sker der lige for det?

Og min mand tager det helt køligt, for sådan er hans familie jo bare, jeg synes bestemt ikke det er iorden, hvad mener i?

Er jeg helt galt på den? 

at din mands bror eller søster vælger ikke at give gaver er jo deres valg, men ville da syntes det var meget underligt hvis jeg ikke fik en lille gave fra min farmor og farfar fordi jeg ikke holdte jul med dem.

men kan være mig

Anmeld

18. december 2011

Louise mortil4

Hvis det er sådan de plejer at gøre, altså kun gi gaver til dem de er sammen med så er det da oki, men så gælder det også for den pige i har købt til, altså ingen gave fra jer af. 

Personligt var jeg nok blevet lidt NÅ ok over det, også viste jeg det fremover også når jeg selv skulle købe gaver.

Anmeld

18. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Er jeg helt galt på den? 

vi giver kun gaver til "dele-børnene" de år vi holder jul med dem.. Altså mine egne får HVERT år - men ikke min brors - og ligedan heller ikke min søn fra dem. KUN når vi holder jul sammen

(det er lavet sådan - fordi jeg SIMPELTHEN ikke har råd til det)

Vi er heller ikke på fødselsdagsgaver til børnene - hvis ikke man holder noget.

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

jeg synes bare det er for dårligt, vi holder aldrig jul med dem, men de laver "reglerne" om hvert år.

Helt unikt holdte vi jul sammen sidste år, og der fik kune vores fællesbarn gaver, selvom de var inviteret til at holde julehygge for drenge nogle dage senere

Men jeg har tænkt mig at tage snakken med dem, for jeg vil gerne vide hvor vi står fremover, og min mand kan ikke tage sig sammen til at sige noget til dem.

Så når vi skal ud med julegaver, spørg jeg dem lige der ang, fremover

Anmeld

18. december 2011

dpb

Jeg kan til dels følge dig hvcad angår din bror Men omvendt vil jeg så også sige at det er det der kan ske hvis man ikke tjekker op med folk på forhånd.... for i princippet er det jo ikke et noget for noget bytteri, man skal ud i , i julen... for så kan det være ligegyldigtHer er der ikke noget gavehalløj til og fra min bror, men det er aftalt... jeg skrev nemlig til ham for at høre ad hvad deres tanker var, fordi han havde udtrykt ønske om at vi droppede gaver (også børn) indbyrdes... det skal så lige siges at han ingen børn har eller rettere jo i år har han (bonussøn om man vil) og vi har tre... jeg blev i tvivl da det har kørt lidt forskelligt de seneste par år og at han som sagt havde udtrykt noget sidste år, men ville lige tjekke op nu hvor status havde ændret sig og ved min bror er glemsom hmm, lidt kludret men håber du forstår...

Når det så er sagt, så syntes jeg det er helt ude i hampen at farforældrene ikke har købt!! og kan godt forstå du der er skuffet for det syntes jeg ikke er i orden!! Det behøver jo ikke at være en dyr gave men mere bare for at visse deres børnebørn at de tænker på dem selv om de ikke er sammen den aften...

Men håber i får en god jul trods alt og at den købte gave til niecen kan byttes hvis i ikke ønsker at give hende den tiltrods for at i ikke får noget retur

Qnuz

Anmeld

18. december 2011

Steph_Laurits

Jeg tænker lidt at folk da absolut SELV bestemmer hvem de vil give gaver!

Jeg gider ikke give gaver hvis jeg føler det er noget der er trukket ned over hovedet på mig.
Jeg giver dem jeg har lyst til at give til.

Så vælger de ikke at give gave, så lad dem lade være.

Fatter ikke folk går så meget i spåner over det gave halløj!

Anmeld

19. december 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Er jeg helt galt på den? 

Havde jeg været dig, så havde jeg sku seriøst byttet de gaver, til dem som ikke giver "os" gaver!

Enten giver begge gaver eller så er der ingen der får noget!!

Anmeld

19. december 2011

Chillien

EinahpetS skriver:

Jeg tænker lidt at folk da absolut SELV bestemmer hvem de vil give gaver!

Jeg gider ikke give gaver hvis jeg føler det er noget der er trukket ned over hovedet på mig.
Jeg giver dem jeg har lyst til at give til.

Så vælger de ikke at give gave, så lad dem lade være.

Fatter ikke folk går så meget i spåner over det gave halløj!

Meget enig!

Anmeld

19. december 2011

Silas&Mille

Anonym skriver:

Er jeg helt galt på den? 

Her aftaler vi fra år til år om vi giver gaver søskende imellem, da det ikke er altid vi har råd til at give alle en gave.

I år har vi gjort det sådan at Silas for julegaver af hans onkler og så får de en gave af ham. Men vi søskende giver ikke hinanden gaver.

Men at børnenes bedsteforældre ikke køber gave til deres børnebørn, bare fordi I ikke skal holde jul sammen med dem i år synes jeg ærlig talt lyder mærkeligt.

Det svare til at Silas aldrig skulle have en julegave af hans oldeforældre (farens farmor og farfar) for dem holder vi aldrig jul sammen med og sådan har det altid været.
Det er ikke fordi vi forventer at han får gaver fra alle older og bedster, men det VED vi han gør, for der er ingen af dem der kan lade være med at forkæle ham 

Den gave I har købt til mandens niece, kan I ikke få pengene tilbage for den og så bruge pengene på jeres egne børn (fælles og dele) eller simpelthen bare spare de penge?

Det havde jeg gjort hvis jeg var jer. Specielt når de lige pludselig påstår I sldrig har givet børne gaver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.