Anonym skriver:
Ja undskyld men jeg må lige være ano, da jeg har familie herinde, som ikke skal se mit brok...
Men, i de 4 år min mand har haft sin niece, har vi HVERT ÅR, givet hende julegaver. Vi har kun fået til den store dreng de år vi havde ham, da han er delebarn, det synes jeg altid har været mærkeligt, for selvfølge skal han da have en gave alligevl, selv vi ikke lige holder jul med ham, men okay det har jeg accepteret.
Vi har igen i år så brugt 300kr på en gave til niecen, og har både den store dreng og vores fælles barn denne jul, og vi skriver så og spørg hvordan vi skal bytte gaver til børne?
Så får vi det svar at han har da ikke købt noget, for vi plejer da ikke at give børne gaver? - Øhhhhhhhhhh jo! og ikke nok med det, deres farmor og farfar har heller ikke købt noget til dem, da vi ikke skal holde jul med dem i år, hvad sker der lige for det?
Og min mand tager det helt køligt, for sådan er hans familie jo bare, jeg synes bestemt ikke det er iorden, hvad mener i?
Er jeg helt galt på den?
Her aftaler vi fra år til år om vi giver gaver søskende imellem, da det ikke er altid vi har råd til at give alle en gave.
I år har vi gjort det sådan at Silas for julegaver af hans onkler og så får de en gave af ham. Men vi søskende giver ikke hinanden gaver.
Men at børnenes bedsteforældre ikke køber gave til deres børnebørn, bare fordi I ikke skal holde jul sammen med dem i år synes jeg ærlig talt lyder mærkeligt.
Det svare til at Silas aldrig skulle have en julegave af hans oldeforældre (farens farmor og farfar) for dem holder vi aldrig jul sammen med og sådan har det altid været.
Det er ikke fordi vi forventer at han får gaver fra alle older og bedster, men det VED vi han gør, for der er ingen af dem der kan lade være med at forkæle ham 
Den gave I har købt til mandens niece, kan I ikke få pengene tilbage for den og så bruge pengene på jeres egne børn (fælles og dele) eller simpelthen bare spare de penge?
Det havde jeg gjort hvis jeg var jer. Specielt når de lige pludselig påstår I sldrig har givet børne gaver.