Laktulose hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.728 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2011

Anonym trådstarter

Hej jeg er gået igang med at bruge laktulose til mit barn på 7 mdr. Har set nogen har skrevet at de brugte det i to dage og så var det det. Men jeg har så brugt det fredag og lørdag og der er h*n kommet af med noget i fin kons. Men så har h*n hård mave igen idag. Har så givet en tur mere. Men hvor lang tid skal man give det. Og hvor mange ml giver i jeres om dagen. Og giver i det på en gang slæden er to gange?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Hej jeg er gået igang med at bruge laktulose til mit barn på 7 mdr. Har set nogen har skrevet at de brugte det i to dage og så var det det. Men jeg har så brugt det fredag og lørdag og der er h*n kommet af med noget i fin kons. Men så har h*n hård mave igen idag. Har så givet en tur mere. Men hvor lang tid skal man give det. Og hvor mange ml giver i jeres om dagen. Og giver i det på en gang slæden er to gange?

Når vi gav Amanda Lactulose så gav vi morgen og aften så vidt jeg husker. Altså fordelte den daglige dosis og der stod på flasken hvor meget der skulle gives.

Vi gav det indtil hun var kommet af med noget og konsistensen var fin igen (det tog typisk et døgn) og derefter fortsatte vi i et døgn mere. Så som regl to døgn i træk.

Da hun begyndte at få skemad fandt jeg ud af at jeg kunne forebygge rigtig godt og som regl undgå at det kom til Lactulose ved at give hende sveskemos hver dag til frokost. Enten ovenpå grøden da hun var helt lille og senere bare ved at give en 5 skefulde inden hun fik rugbrød

Anmeld

18. december 2011

Saram

Da Filuca fik det, fik hun det faktisk i ret lang tid.. Kan ikke huske præcis hvor længe. Men det vi gjorde var at give hende det antal vi have fået at vide og når aff. så blev normal så trappede vi lige så stille ud af det.

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Saram skriver:

Da Filuca fik det, fik hun det faktisk i ret lang tid.. Kan ikke huske præcis hvor længe. Men det vi gjorde var at give hende det antal vi have fået at vide og når aff. så blev normal så trappede vi lige så stille ud af det.

Okay så man kan godt regne med at der går noget tid før det virker sådan rigtigt?

Anmeld

18. december 2011

4kløver

Min på 26 dage har fået de 2ml hver dag i snart en uge og så skal han ha det hver dagen dag i en uge. Han kan stadig ikke komme helt af med det så håber at der snart hjælper.

Anmeld

18. december 2011

Saram

Anonym skriver:

Okay så man kan godt regne med at der går noget tid før det virker sådan rigtigt?

Hm, tror det er forskelligt.. Ved nogle børn tager det en dag, og her nåede vi altså og købe 3 små flasker inden hun var helt færdig med det..

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Saram skriver:

Hm, tror det er forskelligt.. Ved nogle børn tager det en dag, og her nåede vi altså og købe 3 små flasker inden hun var helt færdig med det..

Nåh okay så er jeg mere rolig

Anmeld

18. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

som der står på flasken SKAL man ikke bare give én eller to gange og så stoppe - man skal "trappe" ud - ellers er resultetet hård mave

Anmeld

18. december 2011

Saram

Anonym skriver:

Nåh okay så er jeg mere rolig

Ja, det skal nok hjælpe. Bare husk at trappe langsomt ud af det.. Lactulose gør jo tarmene "dovne", så når de først har vænnet sig til det, går hele systemet helt i baglås hvis man bare stopper fra den ene dag til anden.. Og så kan du starte forfra..

Anmeld

11. september 2012

Finemoar<3

Hiver lige denne op da den nu er relevant!

Hvor længe går der ca før det virker??

Igår fik min datter 1ml om morgenen og det virkede efter 10 - men nu er der gået en halv time og hun har stadig ikke lavet puha:/

Håber der er en eller 2 som kan svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.