Anonym skriver:
Hej jeg er gået igang med at bruge laktulose til mit barn på 7 mdr. Har set nogen har skrevet at de brugte det i to dage og så var det det. Men jeg har så brugt det fredag og lørdag og der er h*n kommet af med noget i fin kons. Men så har h*n hård mave igen idag. Har så givet en tur mere. Men hvor lang tid skal man give det. Og hvor mange ml giver i jeres om dagen. Og giver i det på en gang slæden er to gange?
Når vi gav Amanda Lactulose så gav vi morgen og aften så vidt jeg husker. Altså fordelte den daglige dosis og der stod på flasken hvor meget der skulle gives.
Vi gav det indtil hun var kommet af med noget og konsistensen var fin igen (det tog typisk et døgn) og derefter fortsatte vi i et døgn mere. Så som regl to døgn i træk.
Da hun begyndte at få skemad fandt jeg ud af at jeg kunne forebygge rigtig godt og som regl undgå at det kom til Lactulose ved at give hende sveskemos hver dag til frokost. Enten ovenpå grøden da hun var helt lille og senere bare ved at give en 5 skefulde inden hun fik rugbrød 
Anmeld