Uldbody er det rigtigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Rødhætte

dorthemus skriver:

Uld er varme- og svedregulerende og er derfor ideelt inderst inde de sveder ikke i det fordi det holder en stabil temperatur hele tiden så barnet ikke ligger og sveder og dermed blir kolde hvis der sker et temperaturskift. Det er godt at bruge i de måneder der ender på r.

Tænker nemlig også det må være dejligt at have på i de kolde mdr. Sjovt det med mdr der ender på r - det har jeg aldrig tænkt på! Så lærte jeg også noget i dag hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

malo

Ja, det har jeg også hørt og jeg bruger uldbodies til begge mine børn, dog en kombination af uld og bomuld så det ikke kradser. Jeg synes det er et hit. Det er ikke sådan at de bliver for varme da uld regulerer kropsvarmen.

Anmeld

17. december 2011

Mette.

Rødhætte skriver:

Er det rigtig at hvis man begynder at bruge uldbody så skal de have det på resten af vinteren? Ellers bliver de syge? Det var min faster der fortalte det igår..

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg kan fortælle det har en super god effekt.

Min datter er en lille størrelse, og hun begyndte at fryse udenfor selvom hun havde flyverdragt på og et god lag tøj under. Vi begyndte på uld for 3 uger siden, og siden har hun været perfekt temperatur hver gang hun kommer ind, så det kan klart anbefales.

Anmeld

17. december 2011

Rødhætte

malo skriver:

Ja, det har jeg også hørt og jeg bruger uldbodies til begge mine børn, dog en kombination af uld og bomuld så det ikke kradser. Jeg synes det er et hit. Det er ikke sådan at de bliver for varme da uld regulerer kropsvarmen.

Det er også dem vi bruger

Anmeld

17. december 2011

Rødhætte

Mette. skriver:

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg kan fortælle det har en super god effekt.

Min datter er en lille størrelse, og hun begyndte at fryse udenfor selvom hun havde flyverdragt på og et god lag tøj under. Vi begyndte på uld for 3 uger siden, og siden har hun været perfekt temperatur hver gang hun kommer ind, så det kan klart anbefales.

Dejligt at høre de har sådan en god effekt! Synes også det må være dejligt her i kulden

Anmeld

17. december 2011

lilledittemor

Rødhætte skriver:

Er det rigtig at hvis man begynder at bruge uldbody så skal de have det på resten af vinteren? Ellers bliver de syge? Det var min faster der fortalte det igår..

For mig lyder det som en ammestue historie

Anmeld

17. december 2011

Mor til Frederic og Freya

Rødhætte skriver:

Her har han altid haft uld på lige som vinterdæk til bilen...

Når temp er =/< 5 grader ryger han i uld og kommer først ud af det når han begynder at få varmeknopper...

Mener at de godt kan blive syge hvis man tager uld fra dem før tid, da uld har en helt anden egenskab end bomuld har.

Anmeld

17. december 2011

katrineoerum

Vi bruger så vidt muligt uldbodys men når der ikke lige er nogle rene så får hun en alm. body på og det bliver hun ikke syg af.

Anmeld

17. december 2011

Mettemus

Rødhætte skriver:

Rart at høre nogle erfaringer! Man bliver nogle gange helt skør af alle de råd der bliver givet

Ja det kan godt være svært at holde tungen lige i munden

Anmeld

17. december 2011

Isabella_mor

Rødhætte skriver:

det er vidst bare en myte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.