Uldbody er det rigtigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
22 svar
0 synes godt om
17. december 2011

Rødhætte

Er det rigtig at hvis man begynder at bruge uldbody så skal de have det på resten af vinteren? Ellers bliver de syge? Det var min faster der fortalte det igår..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Janni.

Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg har hørt flere sige det. Mon der er noget om snakken 

Anmeld

17. december 2011

Rødhætte

Janni. skriver:

Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg har hørt flere sige det. Mon der er noget om snakken 

Okay synes det lyder underligt, men det er da rart at vide. William er nemlig forkølet i tiden og overvejer om jeg ikke skal i gang med uld, men havde da ikke regnet med at han skulle have dem på helt indtil det bliver lunt i vejret igen

Anmeld

17. december 2011

morethanperfect

Rødhætte skriver:

Er det rigtig at hvis man begynder at bruge uldbody så skal de have det på resten af vinteren? Ellers bliver de syge? Det var min faster der fortalte det igår..

Jo jeg tror det er rigtigt . Så vender du jo hans krop til noget helt andet ..

Anmeld

17. december 2011

Janni.

Rødhætte skriver:

Okay synes det lyder underligt, men det er da rart at vide. William er nemlig forkølet i tiden og overvejer om jeg ikke skal i gang med uld, men havde da ikke regnet med at han skulle have dem på helt indtil det bliver lunt i vejret igen

Der er jo noget med at uld regulerer (staves?) kroppens temperatur, har jeg læst mig til. 

Så jeg tror faktisk det er rigtig nok. Dog bruger vi ikke uld her. Har faktisk ikke overvejet det.  Men jeg kender en del der bruger det, også til voksne 

Anmeld

17. december 2011

sarahb

jeg har hørt det samme, for man vænner kroppen til det.
Her er der ikke brugt uld..

Anmeld

17. december 2011

dorthemus

Rødhætte skriver:

Nej det er en gammel skrøne Men uld er godt inderst inde

Anmeld

17. december 2011

Mettemus

Vi bruger uld sådan lidt indimellem - måske 50% af tiden og har også gjort det sidste vinter. Han er ikke mere syg end andre børn

Anmeld

17. december 2011

dorthemus

Uld er varme- og svedregulerende og er derfor ideelt inderst inde de sveder ikke i det fordi det holder en stabil temperatur hele tiden så barnet ikke ligger og sveder og dermed blir kolde hvis der sker et temperaturskift. Det er godt at bruge i de måneder der ender på r.

Anmeld

17. december 2011

Rødhætte

Mettemus skriver:

Vi bruger uld sådan lidt indimellem - måske 50% af tiden og har også gjort det sidste vinter. Han er ikke mere syg end andre børn

Rart at høre nogle erfaringer! Man bliver nogle gange helt skør af alle de råd der bliver givet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.