Rettigheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Anonym trådstarter

Nogen der kender ens rettigheder angående køb Har en vaskemaskinen som er 4 år gammel , som endnu engang er gået i kuksDet er 4 gang på 4 år , hver gang har der været en tekniker og " lave " den . De siger det ikke er en fejl og står derfor ikke registreret som fejl i systemet . De siger det er fordi maskinen er så følsom . Men dur gør den ikke.Igår blev vi lovet en ny maskine men det er nu trukket i land igen. Derfor står vi nu uden vaskemaskine , maskinen er i den dyre ende knap 9000 kr . Så er selvfølgelig en smule skuffet over kvaliteten og ikke mindst servicen . Maskinen blev lavet første gang efter 1/2 år , derefter 3 mdr og sidst for 21 mdr siden og nu igen ...Kan vi stille nået op ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Stumpen

Jeg ville uden tvilv ringe til forbrugerstyrelsen.... erd er noget der er repereret er der på ny 2 års garanti på...

Anmeld

16. december 2011

Tvillingemor80

Hver gang de fikser en fejl, så starter reklamationen forfra på det der er lavet (det vil sige minimum 2 år). Så hvis det er sammen fejl igen - så SKAL de lave den eller give dig en ny eller pengene tilbage. Når de har lavet den SAMME fejl mere end to gange så har du ret til dine penge retur. 

Hvis det er en NY fejl og maskinen er 4 år gammel - så er der desværre ikke noget at gøre.. 

Håber du har bevis på det de har lavet på den 

Anmeld

16. december 2011

gonefishing

Tvillingemor90 skriver:

Hver gang de fikser en fejl, så starter reklamationen forfra på det der er lavet (det vil sige minimum 2 år). Så hvis det er sammen fejl igen - så SKAL de lave den eller give dig en ny eller pengene tilbage. Når de har lavet den SAMME fejl mere end to gange så har du ret til dine penge retur. 

Hvis det er en NY fejl og maskinen er 4 år gammel - så er der desværre ikke noget at gøre.. 

Men sælger har lov til at tilbyde dig tilsvarende varer, inden du har krav på at få dine penge retur.

Købte engang et tv (demo varer) fra el giganten. det gik hele tiden i stykker og kom til rep. men efter 4gang hvor jeg forklarede dem at de skulle give mig pengene retur, tog chefen ned og hentede mit tv hos reparatør... ja... og uden jeg fik mine penge retur.. så de havde bådet mit tv til 7000kr og mine 7000kr

-Jeg gik i retten, vandt og fik en masse renter for den tid jeg måtte undvære tvét. 

så bare kæmp!!!

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Det er den samme fejl , maskinen vil ikke centrifugere . Og teknikeren har været og lave den men siger det IKKE er en fejl . Derfor er det ikke registeret som fejl. Så der er nok ikke nået at gøre . De siger det er fordi maskinen er så følsom og slår fra .

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg ville uden tvilv ringe til forbrugerstyrelsen.... erd er noget der er repereret er der på ny 2 års garanti på...

Også selv om de siger maskinen ikke har fejl ??Det er det samme problem hver gang men de siger det er fordi maskinen er følsom og slår fra . Men IKKE en fejl . Men teknikeren trykker på nogle knapper og en gang er der skiftet et print i den . Men problemet er det samme hver gang . Den vil ikke centrifugere

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Men sælger har lov til at tilbyde dig tilsvarende varer, inden du har krav på at få dine penge retur.

Købte engang et tv (demo varer) fra el giganten. det gik hele tiden i stykker og kom til rep. men efter 4gang hvor jeg forklarede dem at de skulle give mig pengene retur, tog chefen ned og hentede mit tv hos reparatør... ja... og uden jeg fik mine penge retur.. så de havde bådet mit tv til 7000kr og mine 7000kr

-Jeg gik i retten, vandt og fik en masse renter for den tid jeg måtte undvære tvét. 

så bare kæmp!!!

Sælger vil absolut intet gøre , da maskinen er 4 år gammel . Selv om teknikeren har været her 4 gange for at lave samme fejl , som de siger ikke er en fejl men blot maskinen der er følsom og slår fra

Anmeld

16. december 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Det er den samme fejl , maskinen vil ikke centrifugere . Og teknikeren har været og lave den men siger det IKKE er en fejl . Derfor er det ikke registeret som fejl. Så der er nok ikke nået at gøre . De siger det er fordi maskinen er så følsom og slår fra .

Hvis du har overskud til det så bliv ved og ved med at møde op ! Du har retten på din side. Vi vandt fordi de tilsidst var trætte af os - vi kom i butikken 4 gange og ringede 5 gange tror jeg.. 

Det handlede om 8.000 kr.  

DU skal ikke finde dig i den behandling ! 

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Hvis du har overskud til det så bliv ved og ved med at møde op ! Du har retten på din side. Vi vandt fordi de tilsidst var trætte af os - vi kom i butikken 4 gange og ringede 5 gange tror jeg.. 

Det handlede om 8.000 kr.  

DU skal ikke finde dig i den behandling ! 

Men har vi RET ??? er simpelthen så frustreret

Butikken og producenten siger de ikke kan / vil gøre , da det IKKE er en fejl. Og det er ikke registreret som fejl. Men maskinen har haft samme " fejl " 4 gange nu og kan ikke kører før der kommer en teknikker og trykker på nogle knapper.

Så ergo må der jo være en fejl men NEJ siger de. Manden har skændes med dem begge både igår & dag. Og hende igår fra producenten sagde at selvfølgelig skulle vi have en ny maskinen for hun kunne jo se derinde at teknikkeren har været her 3 gange, men idag var der helt andre boller på suppen.

Så er i tvivl om de har ret til at sige som de gør , de er jo trods alt en maskine til knap 9000 kr.

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.