Hader at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.473 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Anonym trådstarter

Min datter på fire uger bruger mig som sut! Sidder lige nu med hende for fjerde gang på tre timer, hun er ikke sulten mere, men hun hyler lige så snart jeg lægger hende selvom hun egentlig sover. Hun har fået skiftet ble, hun virker ikke til at have ondt i maven og hun vil ikke have sin sut. Men lige så snart jeg lægger hende til brystet falder hun til ro - og i søvn! Hun har længe været en hyggespiser, men jeg gider bare ikke mere. Bliver så sur og irriteret på hende, selvom jeg godt ved, at hun ikke gør det 'mod' mig. Har seriøst bare lyst til at lade hende græde.. Men det gør jeg selvfølgelig ikke, så sidder bare og græder selv i stedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Isabella_mor

prøv at give hende nogle forskellige sutter... der findes jo flere forskellige slags.. det kan være der er en af dem der virker...

og så evt giv hende en nusseklud (evt en stofble) som kan ligge ven hendes ansigt som evt dufter af dig.. for trygheden.. 

Anmeld

16. december 2011

Isabeau

Har lige haft sundhedsplejersken på besøg med netop det problem. Luna er 10 dage gammel og tager godt på, så det ef nok hun blir lagt til hver 2. time. Blir hun ked af det, må vi trøste på andre måder : gå tur, sut, snakke eller lign. 

Døjer selv med amningen, ondt i brysterne og sår, så bruger ammebrikker, men det går den rigtige vej, sagde SP'en

Prøv og læg dit barn i liften og lul med hende

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

prøv at give hende nogle forskellige sutter... der findes jo flere forskellige slags.. det kan være der er en af dem der virker...

og så evt giv hende en nusseklud (evt en stofble) som kan ligge ven hendes ansigt som evt dufter af dig.. for trygheden.. 

Hun plejer godt at ville have de sutter vi har. Og har forsøgt mig med en klud og endda en af mine trøjer..

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Isabeau skriver:

Har lige haft sundhedsplejersken på besøg med netop det problem. Luna er 10 dage gammel og tager godt på, så det ef nok hun blir lagt til hver 2. time. Blir hun ked af det, må vi trøste på andre måder : gå tur, sut, snakke eller lign. 

Døjer selv med amningen, ondt i brysterne og sår, så bruger ammebrikker, men det går den rigtige vej, sagde SP'en

Prøv og læg dit barn i liften og lul med hende

Har prøvet, både at gå med hende, ae hende, vugge hende. Det virker ikke

Anmeld

16. december 2011

Aagaard

Prøv at dyppe sutten i vand, så den "smager" af noget eller hvis hun er blevet rigtig gal, prøv at dyppe den i lidt flormelis.
Det skal selfølgelig ikke blive en vane med flormelisen, men det er godt til en gal baby :-)

Vandet er jo ikke noget problem og kan bruges hver gang hvis det virker :-)

Anmeld

16. december 2011

Julemusen

Min dreng gjorde det samme, og kunne aldrig rigtig finde to udover ved brystet. Så snart jeg så lagde ham med skreg han. Hadede til sidst også at amme, så gik over til flasken. Han faldte hurtigt til ro og sover bedre. Jeg fik mere overskud og dermed en bedre mor så har aldrig fortrudt at jeg droppede amningen!Dette er ikke en opfordring om at du skal stoppe amningen, men bare min erfaring med min dreng. Håber det snart ordnet sig

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Så lykkedes det at få hende til at sove. Troede jeg havde udtjent alle muligheder, men så slog det min ammehjerne - hud-mod-hud kontakt! Så af med tøjet på os begge, ind på sofaen, baby på maven og så gik der fem minutter, så snorksov hun. Efter yderligere 15 minutter kunne jeg bære hende ind i vuggen og hun sover sgu endnu! Så mor her har endelig fået sin morgenkaffe.

Anmeld

16. december 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hun plejer godt at ville have de sutter vi har. Og har forsøgt mig med en klud og endda en af mine trøjer..

okay.. måske du skulle prøve at høre din sp'er om råd..

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

okay.. måske du skulle prøve at høre din sp'er om råd..

Hun kommer mandag, spørger hende der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.