Det er et farligt emne...Har altid lært at man skal passe på med at diskutere børneopdragelse, religion og politik

Men, men, men....nu springer jeg ud i det alligevel. For mig er "dårlig" opdragelse, en opdragelse hvor det ikke bliver sat grænser.
Herhjemme foregår tingene på den måde at min datter allerede fra start af er ved at lære ikke at pille ved ting der står på hylder og borde (og hun er dygtig

). hun får vasket hænder før og efter spisning (også selv om de ikke ser beskidte ud), og når hun begynder at snakke er det vigtigt at hun lærer, at det ikke er ok at afbryde. Vi spiser heller ikke foran fjensynet, for når vi spiser er det familietid. Hun kommer også selv til at "tjene" sine lommepenge med faste ugentlige pligter så hun får et sundt forhold til økonomi. og så får hun en fast ugentlig mad-dag hvor hun bestemmer hvad vi skal spise (dog med grænser) og hjælper med at lave maden. Når hun starter i skole, bliver der en fastlagt lektie-læsningstime (stilletime uden tv, computer og musik) hvor der skal laves lektier og pligter. Når hun starter med at gå til fester og sådan, som jeg ikke vil forbyde hende, så bliver det på den betingelse at os forældre både henter og bringer.....
Kald mig bare slavepisker, men ved fra mig selv og min egen barndom og ungdom hvor vigtigt det er med grænser og faste rammer!
resten tager vi hen af vejen

Men allerede nu er hun utrolig nem og ved hvad hun må og hvad hun ikke må og at hun ikke får noget ud af at pylre
Anmeld