Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Benjamins'mor skriver: Forstår jeg heller ikke.. Altså ligenu siger vi, ''har du skidt i bleen?'' men han forstår det jo ikke, han er kun 11½ mdr. Men jeg ville sige ''skal du på toilet og lave stort eller skide'' eller noget i den stil, jeg vil snakke meget normalt til min søn.Min holdning er at min søn skal lære de ''rigtige'' ord først, altså hvis han har svært ved at udtale det er det fint nok, han skal jo lige lære at snakke... Men jeg ville fx. aldrig sige ''futtog'' eller ''misser/missekat'' det skal være almindelig som ''tog'' og ''kat''.
Forstår jeg heller ikke.. Altså ligenu siger vi, ''har du skidt i bleen?'' men han forstår det jo ikke, han er kun 11½ mdr. Men jeg ville sige ''skal du på toilet og lave stort eller skide'' eller noget i den stil, jeg vil snakke meget normalt til min søn.Min holdning er at min søn skal lære de ''rigtige'' ord først, altså hvis han har svært ved at udtale det er det fint nok, han skal jo lige lære at snakke... Men jeg ville fx. aldrig sige ''futtog'' eller ''misser/missekat'' det skal være almindelig som ''tog'' og ''kat''.
Fuldstændig enig! Men i vores tilfælde har børnehaven og de andre børn i børnehave og dagpleje har en stor påvirkning, så det er efterhånden mere futtog og missekat end kat og tog. Øv, men vi håber det går over igen, hvis bare vi bliver ved med at tale almindeligt til dem. Har endnu ikke mødt en voksen mand der spørger, hvornår futtoget kører
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Marita skriver: Fuldstændig enig! Men i vores tilfælde har børnehaven og de andre børn i børnehave og dagpleje har en stor påvirkning, så det er efterhånden mere futtog og missekat end kat og tog. Øv, men vi håber det går over igen, hvis bare vi bliver ved med at tale almindeligt til dem. Har endnu ikke mødt en voksen mand der spørger, hvornår futtoget kører
Nej og heldigvis da for det tror jeg ville dø af grin hvis jeg hørte en fuldvoksen mand sige futtog
X0 skriver: Det samme her, jeg kan ikke forstå hvorfor man lære sine børn nogle ord som ikke er rigtige, så skal man bare rette det stakkels barn i det når de bliver ældre selvom det er en selv der lære dem fejlen
Det samme her, jeg kan ikke forstå hvorfor man lære sine børn nogle ord som ikke er rigtige, så skal man bare rette det stakkels barn i det når de bliver ældre selvom det er en selv der lære dem fejlen
X0 skriver: Nej og heldigvis da for det tror jeg ville dø af grin hvis jeg hørte en fuldvoksen mand sige futtog
Hvis ikke der er nogle koncekvenser for barnet, eller hvis man som forældre giver efter selvom man har sagt nej.
Dårlig opdragelse i min verden er:
når man lærer sit barn at slå andre uanset om hvad der ligger forud for det
Når man lærer sit barn at være fordømmende
Når man lærer sit barn at tale nedsættende til andre
det værste jeg ved er når et barn er opdraget til ikke at være i samme lokale som de voksne, altså at de altid skal lege på værelset og se tv på værelset !
X0 skriver: Hej piger. Jeg ville lige høre hvad i syntes er dårlig opdragelse, altså hvad kan andre forældre gør hvor i krummer tær ?
Hej piger.
Jeg ville lige høre hvad i syntes er dårlig opdragelse, altså hvad kan andre forældre gør hvor i krummer tær ?
Jeg kan ikk fordrage når forældre siger..... F.eks. "nu skal du ikk røre ved den der vase skat"... før barnet overhovedet har set vasen!!!!
IsabellaCiinea skriver: Jeg kan ikk fordrage når forældre siger..... F.eks. "nu skal du ikk røre ved den der vase skat"... før barnet overhovedet har set vasen!!!!
ja det er rigtigt, sådan nogle kender jeg også.
jeg har også en bekendt som ringer til folk før hun kommer og beder dem flytte ALT i børnehøjde for tænk nu hvis hendes barn skulle komme til at ødelægge noget.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128