Nan ha1?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Madam Blå

Kellie skriver:

Ja Nan ha er lavet på en måde, hvor mælkeproteinet er nedbrudt, men ikke i samme grad som i det man køber på apoteket, som hedder Nutramigen fx. Der er proteinet fuldstændig nedbrudt. Så afhængig af allergiomfanget kan man enten bruge nan ha eller dem fra apoteket. Mælkeproteinet fra komælk kan være med til at fremprovokere en eventuel allergi siges det. Det skal dog også siges, at det jo ikke er noget der kan gives garantier for uanset hvad man bruger. 

Det er som regel noget sundhedsplerjersken vil vejlede en i når man snakker om at bruge modermælkserstatning. Det gjorde min sp med første barn, men ikke min sp ved andet barn, så det kan man selvfølgelig heller ikke regne med. Men på nettet kan man finde masser af infomation om det i fobindelse med søgning om modermælkserstatning.

Men jo nan ha er stadig lavet på komælk, proteinet er som sagt bare nedbrudt i en eller anden grad. Kan da godt forstå du godt ville have vist det. Men det er åbenbart ikke alle sp'er der er opmærksomme nok på at fortælle om det, desværre. 

Tak for informationen Underligt at min sp ikke har sagt noget om det.. Vi var også indlagt på børneafdelingen fordi hun ikke tog på, og gik derfor fra amningen og til flaske. De kunne da have sagt noget derinde

Nå men nu ved jeg da det - tak for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

cecilie1984

Jeg har købt den i dag i føtex og bilka har den også

har ikke hørt noget om at den skulle udgå, så det tror jeg nu ikke den gør. der er vist en del der bruger den.

Anmeld

15. december 2011

Madam Blå

birthee skriver:

Hvis man har allergi (det har min mand), kan man ved barnets fødsel nogle steder få lavet en allergi-test via blodprøve fra navlesnoren... Grundet min mands allergi fik vi lavet den test på begge vores børn, og det blev så relevant i forhold til at vores datter er flaskebarn fra fødslen... Vi blev derfor af sygehuset anbefalet at bruge mme fra apoteket, indtil der kom svar på den prøve... Der var så ikke nogen form for allergi at spore hos vores datter, så vi kunne gå over til alm. erstatning efter en uge... Hvis du først har givet alm. erstatning er der ikke noget at gøre, så er det formålsløst at skifte til mme fra apoteket... dog vil jeg sige at vi fik anbefalet nan h.a. af vores sp, pga proteinerne er mere spaltede, og dermed nemmere fordøjelige for de små babyers maver... hvis dit barn har allergi/er allergisk disponeret, tror jeg ikke det er nok at bruge nan h.a.

Vi fik ikke taget nogle prøver for allergi. Men vi har begge pollenallergi, så hun er ret så disponeret for også at få det. Og man gør jo hvad man kan for at forsøge at minimere det Vi bruger ikke parfumerede produkter, eller noget med parabener omkring hende. Og lige som jeg under graviditeten holdt mig fra rigtig mange ting, for at undgå det - så ville jeg gerne have forsøgt at give hende nan ha i stedet for nan1. Tænk hvis det kunne hjælpe bare lidt

Vi har begge slem pollenallergi, og det er så irriterende at have, så ønsker virkelig at hun slipper udenom

Men jeg vil prøve at tale med min sp op det, når hun kommer i næste uge. Måske vi også skulle skifte til HA, hvis det er lettere at fordøje. Synes hun kar have lidt træg mave nemlig.

Anmeld

15. december 2011

Annette A

Madam Blå skriver:

Tak for informationen Underligt at min sp ikke har sagt noget om det.. Vi var også indlagt på børneafdelingen fordi hun ikke tog på, og gik derfor fra amningen og til flaske. De kunne da have sagt noget derinde

Nå men nu ved jeg da det - tak for det

Ja, det er godt nok underligt at du ikke er blevet informeret om det i forbindelse med indlæggelsen. Der burde det jo have været oplagt at nogen havde sagt noget. Det aner man jo ikke selv. Da det var ni år siden jeg fik mit første barn, da jeg fik nr 2, havde jeg også glemt det, så jeg fik først begyndt på det en måneds tid efter fødslen og som en anden bruger herinde skriver, så er det vist uden virkning hvis man først har givet noget andet. Så det har jeg også haft ret dårlig samvittighed over. Men må håbe det bedste og som sagt ingen garantier kan gives uanset hvad..

Anmeld

15. december 2011

Annette A

birthee skriver:

Det kan være den er taget ud af deres sortiment??? Jeg mener at have hørt noget om at den ikke var helt samme konsistens som den der nan h.a. for 4 mdr. siden... den var sværere at ryste ud, og det var vidst noget de ville arbejde med...

Ok ja men det vil jeg godt tilslutte mig. Det har en noget speciel konsistens og udfra hvad jeg kan se skal den vist også udskiftes med en der hedder gold. Problemet er som sagt bare at det er den ikke. Istedet er der en nan ha 2 som først kan bruges når barnet er 6 mdr og der er det jo ligemeget i forhold til allergi. Det er jo i de første 4 mdr. det er relevant. Men den er selvfølgelig også til børn med sarte maver mener jeg, så den yder også et andet forhold, men ja det er jo lidt mærkeligt, men tror du har ret.

Anmeld

15. december 2011

Kløver

LunaLykke skriver:

EErDDEDEtiikkDu kan købe Nan pro i stedet for. Der er mere i og den er billigere

Er DEt ikke den der erstatter nan1, ha Er jo dyrere da det Er mere mavevenligt eller hvad man skal kalde det, eller erstatter den både 1 og ha1?

Anmeld

15. december 2011

lycly

Maja84 skriver:

Er DEt ikke den der erstatter nan1, ha Er jo dyrere da det Er mere mavevenligt eller hvad man skal kalde det, eller erstatter den både 1 og ha1?

Jeg aner ikke hvad forskellen er, jeg ved bare at den er billigere og at der er mere i

Anmeld

15. december 2011

Annette A

cecilie1984 skriver:

Jeg har købt den i dag i føtex og bilka har den også

har ikke hørt noget om at den skulle udgå, så det tror jeg nu ikke den gør. der er vist en del der bruger den.

Ja synes også det er mærkeligt. Det undrer mig bare at flere steder er den forsvundet og har også læst mig til at andre oplever de ikke kan få den mere. Det er mit indtryk at de bare sælger dem de har på lager og så får de ikke nye hjem. Men ja der er jo mange der bruger den.

Anmeld

15. december 2011

Annette A

Maja84 skriver:

Efter hvad jeg har kunne læse mig til er det noget med at den netop også skal være mere mavevenlig i de andre varianter og defor er der sket en større ændring i produkterne. Så det tror jeg du har ret i. Men ved ikke om den også erstatter nan ha 2. Men måske man skulle se hvad der står på pakningen i butikken..

Anmeld

15. december 2011

Kløver

Kellie skriver:

Efter hvad jeg har kunne læse mig til er det noget med at den netop også skal være mere mavevenlig i de andre varianter og defor er der sket en større ændring i produkterne. Så det tror jeg du har ret i. Men ved ikke om den også erstatter nan ha 2. Men måske man skulle se hvad der står på pakningen i butikken..

Jeg kan jo undersøge det nærmere, hvis jeg ikke kan amme næste gang. Vi brugte ha til vores søn men vidste ikke der fandtes en ha2 :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.