Madam Blå skriver:
Jeg anede ikke at man skulle bruge Nan ha hvis forældrene havde allergi? Har fået at vide, at det er hvis barnet har risiko for at udvikle mælkeallergi? HA er vist ikke lavet på komælk, som de alm. nan er.. Eller hvad? 
Min datter får Nan 1 pro, og både min kæreste og jeg har pollenallergi. Så hvis vi kunne minimere hendes allergi, ville vi da godt have gjort det.
Ja Nan ha er lavet på en måde, hvor mælkeproteinet er nedbrudt, men ikke i samme grad som i det man køber på apoteket, som hedder Nutramigen fx. Der er proteinet fuldstændig nedbrudt. Så afhængig af allergiomfanget kan man enten bruge nan ha eller dem fra apoteket. Mælkeproteinet fra komælk kan være med til at fremprovokere en eventuel allergi siges det. Det skal dog også siges, at det jo ikke er noget der kan gives garantier for uanset hvad man bruger.
Det er som regel noget sundhedsplerjersken vil vejlede en i når man snakker om at bruge modermælkserstatning. Det gjorde min sp med første barn, men ikke min sp ved andet barn, så det kan man selvfølgelig heller ikke regne med. Men på nettet kan man finde masser af infomation om det i fobindelse med søgning om modermælkserstatning.
Men jo nan ha er stadig lavet på komælk, proteinet er som sagt bare nedbrudt i en eller anden grad. Kan da godt forstå du godt ville have vist det. Men det er åbenbart ikke alle sp'er der er opmærksomme nok på at fortælle om det, desværre. 
Anmeld