Nan ha1?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.853 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Annette A

Ja er der nogen der ved om denne modermælkserstatning er udgået? Jeg kan ikke længere købe den i den lokale super brugs hvor jeg bor og heller ikke i Kvickly. Der stå nu en Nan ha 2 istedet begge steder, men den er jo fra 6 mdr. Synes det er lidt mærkeligt og ikke til at finde ud af på Nestles produktside. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Filippa & Liva

Det lyder da underligt, jeg købte den igår i Føtex?!

Anmeld

15. december 2011

Annette A

BigBabyWish skriver:

Det lyder da underligt, jeg købte den igår i Føtex?!

Ja men har prøvet at gogle det nu og det lader til at der er andre der oplever det samme. Det er ret irreterende, specielt når de ikke forhandler et produkt der så erstatter det. Man kan jo ikke købe det fra 6 mdr, så forstår det heller ikke. 

Har prøvet at skrive til Nestle og høre hvor man så vil kunne købe den der hedder Nan ha 1 Gold og håber de svarer hurtigt. Troede det var en fejl min lokale brugs havde købt forkert nr. ind men når det nu også sker i Kvickly, så er det jo næppe tilfældigt.

Anmeld

15. december 2011

lycly

Du kan købe Nan pro i stedet for. Der er mere i og den er billigere

Anmeld

15. december 2011

Annette A

LunaLykke skriver:

Du kan købe Nan pro i stedet for. Der er mere i og den er billigere

Ja den kan jeg gå over til ved 4 mdr har jeg læst. Det handler om at Nan ha er til børn der fx har en lille øget risiko for at udvikle allergi fordi den ene af forældre har fx pollenallergi som jeg har. Så skal de have den fra fødslen indtil de er4 mdr. hvor det ikke længere har betydning. Derfor er den også lidt dyrere men væsentligt billigere end de produkter man kan købe på apoteket, som man er nødt til at bruge, hvis begge forældrene har allergi eller behandlingskrævende allergi.

Nu er der på mandag 14 dage til han er 4 mdr, så jeg kan jo snart begynde at købe den du foreslår. 

Anmeld

15. december 2011

lycly

Kellie skriver:

Ja den kan jeg gå over til ved 4 mdr har jeg læst. Det handler om at Nan ha er til børn der fx har en lille øget risiko for at udvikle allergi fordi den ene af forældre har fx pollenallergi som jeg har. Så skal de have den fra fødslen indtil de er4 mdr. hvor det ikke længere har betydning. Derfor er den også lidt dyrere men væsentligt billigere end de produkter man kan købe på apoteket, som man er nødt til at bruge, hvis begge forældrene har allergi eller behandlingskrævende allergi.

Nu er der på mandag 14 dage til han er 4 mdr, så jeg kan jo snart begynde at købe den du foreslår. 

Ah, ja okay, det var jeg ikke klar over

Anmeld

15. december 2011

Madam Blå

Kellie skriver:

Jeg anede ikke at man skulle bruge Nan ha hvis forældrene havde allergi? Har fået at vide, at det er hvis barnet har risiko for at udvikle mælkeallergi? HA er vist ikke lavet på komælk, som de alm. nan er.. Eller hvad?

Min datter får Nan 1 pro, og både min kæreste og jeg har pollenallergi. Så hvis vi kunne minimere hendes allergi, ville vi da godt have gjort det.

Anmeld

15. december 2011

Annette A

Madam Blå skriver:

Jeg anede ikke at man skulle bruge Nan ha hvis forældrene havde allergi? Har fået at vide, at det er hvis barnet har risiko for at udvikle mælkeallergi? HA er vist ikke lavet på komælk, som de alm. nan er.. Eller hvad?

Min datter får Nan 1 pro, og både min kæreste og jeg har pollenallergi. Så hvis vi kunne minimere hendes allergi, ville vi da godt have gjort det.

Ja Nan ha er lavet på en måde, hvor mælkeproteinet er nedbrudt, men ikke i samme grad som i det man køber på apoteket, som hedder Nutramigen fx. Der er proteinet fuldstændig nedbrudt. Så afhængig af allergiomfanget kan man enten bruge nan ha eller dem fra apoteket. Mælkeproteinet fra komælk kan være med til at fremprovokere en eventuel allergi siges det. Det skal dog også siges, at det jo ikke er noget der kan gives garantier for uanset hvad man bruger. 

Det er som regel noget sundhedsplerjersken vil vejlede en i når man snakker om at bruge modermælkserstatning. Det gjorde min sp med første barn, men ikke min sp ved andet barn, så det kan man selvfølgelig heller ikke regne med. Men på nettet kan man finde masser af infomation om det i fobindelse med søgning om modermælkserstatning.

Men jo nan ha er stadig lavet på komælk, proteinet er som sagt bare nedbrudt i en eller anden grad. Kan da godt forstå du godt ville have vist det. Men det er åbenbart ikke alle sp'er der er opmærksomme nok på at fortælle om det, desværre. 

Anmeld

15. december 2011

birthee

Madam Blå skriver:

Hvis man har allergi (det har min mand), kan man ved barnets fødsel nogle steder få lavet en allergi-test via blodprøve fra navlesnoren... Grundet min mands allergi fik vi lavet den test på begge vores børn, og det blev så relevant i forhold til at vores datter er flaskebarn fra fødslen... Vi blev derfor af sygehuset anbefalet at bruge mme fra apoteket, indtil der kom svar på den prøve... Der var så ikke nogen form for allergi at spore hos vores datter, så vi kunne gå over til alm. erstatning efter en uge... Hvis du først har givet alm. erstatning er der ikke noget at gøre, så er det formålsløst at skifte til mme fra apoteket... dog vil jeg sige at vi fik anbefalet nan h.a. af vores sp, pga proteinerne er mere spaltede, og dermed nemmere fordøjelige for de små babyers maver... hvis dit barn har allergi/er allergisk disponeret, tror jeg ikke det er nok at bruge nan h.a.

Anmeld

15. december 2011

birthee

Kellie skriver:

Ja er der nogen der ved om denne modermælkserstatning er udgået? Jeg kan ikke længere købe den i den lokale super brugs hvor jeg bor og heller ikke i Kvickly. Der stå nu en Nan ha 2 istedet begge steder, men den er jo fra 6 mdr. Synes det er lidt mærkeligt og ikke til at finde ud af på Nestles produktside. 

Det kan være den er taget ud af deres sortiment??? Jeg mener at have hørt noget om at den ikke var helt samme konsistens som den der nan h.a. for 4 mdr. siden... den var sværere at ryste ud, og det var vidst noget de ville arbejde med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.