Lunae skriver:
Jeg har i det sidste års tid haft en del uforklarlige "anfald"
Det starter med at jeg føler mig oppustet og får kvalme. Så begynder en ekstrem pressen lige i solarplexus. Efterfølgende stråler det ud under ribbenene og til sidst føler det som en ring, som strækker sig under barmen og om i ryggen. Det gør ondt. Jeg kan ikke ligge ned og kan umuligt sove. Det varer ofte i 3-4 timer og så forsvinder det igen.
Lægen mistænker mig for at have galdesten og jeg skal derfor til ultralydsscanning i dag. Dog er jeg selv i tvivl, da jeg har læst, at galdesten føles som veer gange 10. Sådan føles det nu altså ikke.
Er der nogle af jer det har eller har haft det og hvordan føles det?
jeg fik meget pludselig i januar et galdestens anfald. Har ikke før haft det så det kom noget bag på mig.
Jeg var gravid i 13 uge er var sten sikker på jeg var ved at miste barnet. Har aldrig før haft SÅ ondt. Det var i min højre side lige under brystet og så lidt skrå det gjorde ondt. Jeg var så dårlig og jeg lavede ikke andet end at kaste op, kunne hverken ligge eller stå.
Det kom meget pludseligt og hurtigt.
Jeg kom til vagtlægen som sagde at det ikke var barnet men galdesten.
Blev indlagt og scannet fik at vide jeg havde sten som skulle pasere
dagen efter blev jeg udskrevet. Men om aftenen og natten var jeg oppe hver time og kaste op. Og blev genindlagt næste morgen. De scannede igen og næste morgen blev jeg akut opereret og fik hele galde blæren fjernet. Det var frygteligt især fordi ingen vidste om mit barn ville dø af enten narkosen eller at de skar i mig. Det var et frygtelig valg at skulle tage. Men heldigvis gik alt godt, og har i dag en dejlig datter på 4½ mdr.
Men jeg tror ikke det er galdesten med de smerter du beskriver. Jeg vil hellere føde 20 børn end at få galdesten igen, med de smerter.
Anmeld