Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg ville også mene han skal lidt ud blandt børn i det "Virkelige liv" - men ja send ham afsted 3 dage om ugen fx, så har du selv 4 dage sammen med ham. Kan sagtens forstå at du gerne vil have ham hjemme og hygge med ham - men jeg tror det vil blive svært for ham at "Begå" sig blandt andre børn på sigt hvis han har været vant til altid at få opmærksomhed fra dig, hele dagen.... Og pludselig skal dele, både med lillebror og med andre børn i dagplejen fx.
Så hvis det var mig, så ville jeg have valgt at sende ham afsted 3 dage og have ham hjemme 4 dage om ugen
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: jeg er så heldig så at sige at jeg har en vidunderlig kærlig dreng på 1 ½ år jeg bare elsker overalt på denne her jord jeg er så gravid igen halvvejs og nu er jeg sygemeldt og går hjemme, og jeg har fået så mange babynykker at at jeg er kommet i den der transe agtige med at jeg ikk kan undvære min lille dreng dvs jeg kan ikk aflevere ham hos dagplejen, alene i denne måned har han været der 2 dage vi hygger os extremt meget, vi sover længe og hygger med god morgenmad, så tager vi typisk en tur rundt i byen og er i svømmehalen eller tager i legestue eller ja bare en tur i centret og hygger os og han er blevet mor pattet og vil gerne ligge og nusses på ryggen mens vi ser tegnefilm eller vi bare ligger og måske tager en middagslur sammen hehe når så far kommer hjem så hygger far med ham og jeg står for aftensmaden MEN er det forkert!? jeg har en eller anden dårlig skyld i mig som siger at jeg er dum og burde aflevere ham så han kan lege og at han bare bliver mærkelig hvis ikk jeg gør det men kan det virkelig være så slemt at passe sine børn hjemme????hjælp mig damer! skal jeg se og få det droppet og så få ham afleveret ...eller skal jeg stikke skrot op hvad folk siger og bare nyde at have ham hjemme og vi har vores egen lille hverdag sammen
jeg er så heldig så at sige at jeg har en vidunderlig kærlig dreng på 1 ½ år jeg bare elsker overalt på denne her jord jeg er så gravid igen halvvejs og nu er jeg sygemeldt og går hjemme, og jeg har fået så mange babynykker at at jeg er kommet i den der transe agtige med at jeg ikk kan undvære min lille dreng dvs jeg kan ikk aflevere ham hos dagplejen, alene i denne måned har han været der 2 dage vi hygger os extremt meget, vi sover længe og hygger med god morgenmad, så tager vi typisk en tur rundt i byen og er i svømmehalen eller tager i legestue eller ja bare en tur i centret og hygger os og han er blevet mor pattet og vil gerne ligge og nusses på ryggen mens vi ser tegnefilm eller vi bare ligger og måske tager en middagslur sammen hehe når så far kommer hjem så hygger far med ham og jeg står for aftensmaden MEN er det forkert!? jeg har en eller anden dårlig skyld i mig som siger at jeg er dum og burde aflevere ham så han kan lege og at han bare bliver mærkelig hvis ikk jeg gør det men kan det virkelig være så slemt at passe sine børn hjemme????hjælp mig damer! skal jeg se og få det droppet og så få ham afleveret ...eller skal jeg stikke skrot op hvad folk siger og bare nyde at have ham hjemme og vi har vores egen lille hverdag sammen
Hej
Din drøm er vel at holde ham hjemme hele din barsel igennem? Hvilket også ville være fantastisk for ham. Men jeg ville ikke satse på det hvis det var mig.
Du kan risikere der kommer noget i vejen, enten i løbet af graviditeten eller i starten som mor til 2 som gør at du er nød til at sende ham afsted og måske ikke har tid til at starte ham langsomt op igen. Så måske skulle du sende ham afsted hver dag bare for at opretholde en rutine, det kan jo bare være 3 4 timer om dagen han er afsted mens du f.eks. handler.
Sådan tror jeg at jeg selv ville gøre, men forstår godt hvad det er du kunne tænke dig, det er da også bare dejligt at kunne have den lille gut hos sig, men tror det kan give bagslag.
Han er så lille endnu og har ikke et behov for legekammerater. Så nyd det.
Men! Hvis han skal afsted når den lille kommer, så sørg alligevel for at han kommer afsted et par gange i ugen, så det ikke bliver helt fremmed for ham.
Så lang tid som muligt hjemme hos mor er KUN godt for et lille barn under børnehavealderen. Hvis altså moren magter det selvfølgelig. Men det lyder det ihvertfald til at du gør.
Peps skriver: NYD DET! Jeg er selv mor til 5 skønne drenge og arbejder til dagligt som dagplejer. Jeg kan ikke sige det nok gange: NYD DET! For de bliver bare så hurtig store. Og hvis du og din søn har det skønt med at i er hjemme begge to. Så benyt dig af at du har muligheden. Men når dette er sagt må jeg også lige minde om, at det er vigtigt at du stadig gør det, når den lille kommer, så han ikke føler sig tilsidesat. Jeg har selv haft mine børn hjemme, når jeg har været på barsel ogf nydt det fuldt ud Men jeg ville nok enten vælge at sende ham afsted et par gange i ugen eller helt tage ham ud og lade ham være hjemme. Mest fordi det kan være rigtig hårdt for ham, når han så skal afsted, både i forhold til at undværer dig og så pludselig skal være med i alt hvad der sker hos dagplejeren, hvor de andre børn har deres legekammerater og han måske har lidt svært ved at finde sig til rette, når han er der så sjældent
NYD DET!
Jeg er selv mor til 5 skønne drenge og arbejder til dagligt som dagplejer. Jeg kan ikke sige det nok gange: NYD DET! For de bliver bare så hurtig store. Og hvis du og din søn har det skønt med at i er hjemme begge to. Så benyt dig af at du har muligheden.
Men når dette er sagt må jeg også lige minde om, at det er vigtigt at du stadig gør det, når den lille kommer, så han ikke føler sig tilsidesat.
Jeg har selv haft mine børn hjemme, når jeg har været på barsel ogf nydt det fuldt ud
Men jeg ville nok enten vælge at sende ham afsted et par gange i ugen eller helt tage ham ud og lade ham være hjemme. Mest fordi det kan være rigtig hårdt for ham, når han så skal afsted, både i forhold til at undværer dig og så pludselig skal være med i alt hvad der sker hos dagplejeren, hvor de andre børn har deres legekammerater og han måske har lidt svært ved at finde sig til rette, når han er der så sjældent
siger jeg også som dagplejer snart privat dagplejer
sandorff skriver: jeg syntes det lyder dejligt! men kan også gost se han måse får et kulturchok når han så bliver storebror en dag... hvis det var mig ville jeg måske sende ham afsted 3 af dagende, give ham nogle korte dage hvor han spiser der og sover derhjemme... og så holder 2 dage fri. så får du det bedste fra begge verdner MEN DET ER DIG DER BESTEMMER!
jeg syntes det lyder dejligt! men kan også gost se han måse får et kulturchok når han så bliver storebror en dag... hvis det var mig ville jeg måske sende ham afsted 3 af dagende, give ham nogle korte dage hvor han spiser der og sover derhjemme... og så holder 2 dage fri. så får du det bedste fra begge verdner MEN DET ER DIG DER BESTEMMER!
Jeg tilslutter mig Tror det er vigtigt, at han kommer ud blandt andre børn, da det også giver en vigtig social ballast. Jeg kunne godt være lidt bekymret for om han får et kulturchok, som en anden også skriver, når babyen kommer. For ind til da har han jo været vant til at han var i centrum konstant, så for hans skyld tror jeg, det ville være fint med nogle dage om ugen i DP
Her skyldes den dårlige smavittighed den tid jeg nyder for mig selv UDEN min søn Så du har da bestemt intet at have dårlig samvittighed over! Så længe du ser på din søn, hvad han har brug for og trives med! Dog tror jeg, det på sin vis kunne være godt for ham at komme i dagpleje, både for at holde båndet til dagplejemoren ved lige, og for at det ikke bliver et alt for stort chok for ham, når den lille ny kommer, og der pludselig slet ikke er den samme tid til ham som før. Det vil nok blive lidt sværere mht. jalousi og morpylder, hvis han skal til at 'starte' i dagpleje igen, samtidig med at den lille kommer!
twinboys skriver: siger jeg også som dagplejer snart privat dagplejer
Spændende
Jeg er også privat dagplejer og ELSKER det
Nårrrrrrrrrrr. (får helt varme i hjertet)
synes det lyder vildt hyggeligt og ville da også gøre det samme som dig, problemet er nok bare det sociale i institutionen, altså dem han plejer at lege med, finder jo andre at lege med når han ikke er der?
Peps skriver: Spændende Jeg er også privat dagplejer og ELSKER det
eeej har du en hjemmeside??? min er
www.dagplejen-naturboern.dk
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128