hvad syntes i? dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Anonym trådstarter

jeg er så heldig så at sige at jeg har en vidunderlig kærlig dreng på 1 ½ år jeg bare elsker overalt på denne her jord
jeg er så gravid igen halvvejs og nu er jeg sygemeldt og går hjemme, og jeg har fået så mange babynykker at at jeg er kommet i den der transe agtige med at jeg ikk kan undvære min lille dreng dvs jeg kan ikk aflevere ham hos dagplejen, alene i denne måned har han været der 2 dage
vi hygger os extremt meget, vi sover længe og hygger med god morgenmad, så tager vi typisk en tur rundt i byen og er i svømmehalen eller tager i legestue eller ja bare en tur i centret og hygger os og han er blevet mor pattet og vil gerne ligge og nusses på ryggen mens vi ser tegnefilm eller vi bare ligger og måske tager en middagslur sammen hehe
når så far kommer hjem så hygger far med ham og jeg står for aftensmaden

MEN er det forkert!?

jeg har en eller anden dårlig skyld i mig som siger at jeg er dum og burde aflevere ham så han kan lege
og at han bare bliver mærkelig hvis ikk jeg gør det
men kan det virkelig være så slemt at passe sine børn hjemme????

hjælp mig damer!

skal jeg se og få det droppet og så få ham afleveret ...
eller skal jeg stikke skrot op hvad folk siger og bare nyde at have ham hjemme og vi har vores egen lille hverdag sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Du skal gøre præcis som DU har lyst til..!

Tænk ikke på, hvad andre siger..

Jeg har også meget tit min store pige hjemme, mens jeg er på barsel.. Hun nyder det, jeg nyder det og lillesøster nyder det..

Din dreng bliver helt sikkert ikke mærkelig af, at være hjemme hos dig..Men jeg kan godt følge din tanke..

Anmeld

13. december 2011

sandorff

jeg syntes det lyder dejligt! men kan også gost se han måse får et kulturchok når han så bliver storebror en dag...
hvis det var mig ville jeg måske sende ham afsted 3 af dagende, give ham nogle korte dage hvor han spiser der og sover derhjemme... og så holder 2 dage fri. så får du det bedste fra begge verdner
MEN DET ER DIG DER BESTEMMER!

Anmeld

13. december 2011

sandorff

sandorff skriver:

jeg syntes det lyder dejligt! men kan også gost se han måse får et kulturchok når han så bliver storebror en dag...
hvis det var mig ville jeg måske sende ham afsted 3 af dagende, give ham nogle korte dage hvor han spiser der og sover derhjemme... og så holder 2 dage fri. så får du det bedste fra begge verdner
MEN DET ER DIG DER BESTEMMER!

nu har jeg jo så skrevet; så får DU det bedste fra begge verdner. jeg mente; så får HAN det bedste fra begge verdner....

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Jeg er dagplejer og jeg vil da lige fortælle dig mit bud.

Der er flere ting i mit svar: først og fremest skal du  huske at børn er forskellige. Og at mit svar måske ikke vil være det rigtigt for lige netop jer.
Som udgangspunkt kan det være rigtig godt at være hjemme hos sin mor så meget. Jeg har selv haft mine børn hjemme længe og haft to af dem i dagpleje hos mig selv.

Men faren for din søn er at han får svært ved at falde ind i børnegruppen og legerelationerne i dagplejen når han kun er der så sjældent.
Samtidigt kan han opleve det som en afvisning hvis han bliver sendt i dagpleje når lillebror/søster kommer. Lige nu kan du måske tænke at han også bare får fridage til den tid. Men får du så et kolik barn og både du og den store har brug for dagplejen kan det blive svært for ham at starte op i dagplejen igen.

Min mellemste var en del i børnehave da jeg selv var på barsel fordi jeg havde amme-problemer med den yngste. Der var det rart at kunne sende den store afsted og have fokus på at få amningen i gang.

Mit råd vil umiddelbart være at du sender ham afsted i dagplejen lidt oftere. Bare en dag om ugen måske.

Anmeld

13. december 2011

patella

Jeg har selv gået hjemme med min dreng indtil nu, hvor han er to år. Har selvfølgelig sørget for at have legeaftaler, gået i legestue osv, men hovedsaglig har han mig. Nu venter vi nr. to til marts og jeg ved at jeg til den tid vil få brug for bare et par dage, hvor jeg har fri. Så nu har vi fundet en privat dagplejer, som har ham to dage om ugen. Vi har gjort det allerede nu, for at han ikke får et kæmpe chock og føler sig afvist, hvis vi venter til den lille ny kommer MEEEN hvor jeg savner ham...

Jeg kan sagtens følge dig, i at det er så rart du har tid til ham nu, og du må endelig ikke føle at du skader ham på nogen måde, ved at have ham hjemme. Det er kvalitetstid, som aldrig kommer igen og som du skal nyde og det gør han også!!! Men jeg vil dog alligevel forslå dig, at du sender ham afsted 1-2 gange om ugen, så han ikke "glemmer" de andre børn, og så det blir lettere for ham at komme afsted når den ny kommer til verden - ellers kan han føle det som en afvisning ... 

Men endelig NYD den mulighed du har nu og hav ikke dårlig samvittighed!!!!

Anmeld

13. december 2011

IngenKoPåIsen

Først og fremmest tænker jeg egentlig lidt.. Du er sygemeldt, det er der vel en grund til?
Og ellers er jeg enige med de andre- jeg synes du bør sende ham mere afsted- af hensyn til ham. Med samme argumenter som de andre- først og fremmest den med at han måske vil føle sig afvist og udvikle endnu mere jalousi, når han bliver sendt afsted "fordi han er blevet storebror"...  

Anmeld

13. december 2011

Malunsesmutti skriver:

Først og fremmest tænker jeg egentlig lidt.. Du er sygemeldt, det er der vel en grund til?
Og ellers er jeg enige med de andre- jeg synes du bør sende ham mere afsted- af hensyn til ham. Med samme argumenter som de andre- først og fremmest den med at han måske vil føle sig afvist og udvikle endnu mere jalousi, når han bliver sendt afsted "fordi han er blevet storebror"...  

Helt enig!!!

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar . .

det skal lige siges med hensyn til min sygemelding er at jeg arbejder i butik hvor jeg til hverdag tømmer mellem 4-7 paller med vare og det kunne min krop ikk klare til sidst, jeg havde ondt og kunne i bevæge mig efter bare en palle!!

så derfor blev vi enige om på mit arbejde det var bedere med sygemelding da det tyndede mig at skulle prøve hele tiden, og gå og humpe rundt resten af dagen . .

så derfor er jeg sygemeldt

Anmeld

13. december 2011

Peps

tak for alle jeres svar . .

det skal lige siges med hensyn til min sygemelding er at jeg arbejder i butik hvor jeg til hverdag tømmer mellem 4-7 paller med vare og det kunne min krop ikk klare til sidst, jeg havde ondt og kunne i bevæge mig efter bare en palle!!

så derfor blev vi enige om på mit arbejde det var bedere med sygemelding da det tyndede mig at skulle prøve hele tiden, og gå og humpe rundt resten af dagen . .

så derfor er jeg sygemeldt

NYD DET!

Jeg er selv mor til 5 skønne drenge og arbejder til dagligt som dagplejer. Jeg kan ikke sige det nok gange: NYD DET! For de bliver bare så hurtig store. Og hvis du og din søn har det skønt med at i er hjemme begge to. Så benyt dig af at du har muligheden.

Men når dette er sagt må jeg også lige minde om, at det er vigtigt at du stadig gør det, når den lille kommer, så han ikke føler sig tilsidesat.

Jeg har selv haft mine børn hjemme, når jeg har været på barsel ogf nydt det fuldt ud

Men jeg ville nok enten vælge at sende ham afsted et par gange i ugen eller helt tage ham ud og lade ham være hjemme. Mest fordi det kan være rigtig hårdt for ham, når han så skal afsted, både i forhold til at undværer dig og så pludselig skal være med i alt hvad der sker hos dagplejeren, hvor de andre børn har deres legekammerater og han måske har lidt svært ved at finde sig til rette, når han er der så sjældent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.