Skal bio. far med til fødsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

jamen jeg tænker lidt at jeg jo bare kan lade være med at oplyse ham om at jeg er gået i fødsel, han bor 500 km. væk hvis det altså ikke er en af de der dage hvor han er i bangkok eller usa.. 

er lidt nervøs for hvad der kunne ske hvis min kæreste skulle møde ham for første gang i sådan en følelsesladet situation . en helt anden ting er at hvis jeg tager bio far med, så kommer min kæreste ikke med da bio'en ikke ønsker at se min nye kæreste .. og slet ikke den dag..

men jeg føler ikke at et meneske der har røvrendt/svigtet mig så meget, kan støtte mig igennem en fødsel. det ved jeg min kæreste kan 

bioen har ikke gjort andet end at gøre mig ked af det siden jeg blev gravid,  

er dog stadig i tvivl om hvad jeg skal gøre, da han trods alt er far til barnet, også selvom han aldrig helt bliver det i mine øjne, og den lille vig da også komme til at føle det er min kæreste der er faren, da han jo kommer til at have en hverdag sammen med os.. og bio ikke ønsker at se den lille før om mange år når han syntes at han har tid. 

Ved du hvad..han fortjener ikke at være med...så enkelt er det.

Den lille er ligeglad, og det vil ingen betydning have for bebsen.
Så du skal da bare melde ud, at han får besked når du har født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

stm2812

Anonym skriver:

Jeg står lidt i den situation at min kæreste ikke er den biologiske far til mit barn, men han er den der har været der i graviditeten, og glæder sig rigtig meget til at den lille kommer, og tager barnet som sit eget.. han vil jo rigtig gerne med til fødslen, både for at støtte mig, men også fordi at han jo glæder sig til at se den lille som vi går og venter på skal blive en del af familien. 

MEN.. for kort tid siden sagde bio far at han gerne vil med til fødslen, hvilket jeg ville have det utrolig mærkeligt med, da jeg ikke har set eller hørt ret meget fra ham i 5 måneder, og han siger han kun vil være der til barnet bliver født, altså han vil gå lige inden den lille kommer ud.. og efterfølgende ønsker han heller ikke samvær.. han nægter desuden at betale bidrag osv. for det her barn.. men har anerkendt at han er faren til det .. 

jeg er nu helt i tvivl om hvad jeg skal gøre (2 uger til termin).. vil selvf. helst bare have min kæreste med, men kan jeg nægte bio far at skulle opsøge mig på sygehuset.. ? 

er det moralsk iorden at nægte en "far" at se sit barns fødsel ? 

nogen der tog deres kæreste med, og som så ikke havde den biologiske far med ? 

håber på lidt råd, da jeg jo ikke har så lang tid igen før den store dag 

Altså hvis faren ikke engang gider være der når den lille kommer til verden og heller ikke vil have noget med barnet at gøre bagefter, så synes jeg det er helt fair at du ikke vil have ham med ind til fødslen, da det er en kæmpe oplevelse, som du skal sørge for at 'nyde' alt det du kan... Din fokus kan risikere at være for meget på faren til fødslen og du vil måske ikke kunne koncentrere dig rigtigt om det med ham derinde... Du bliver nødt til at tage den beslutning din amvefornemmelse (og dit hjerte) taler for.

Havde faren godt villet den lille, havde jeg nok følt at det ville være forkert at nægte ham at se noget så stort, men synes nu du er i din fulde ret til det under disse omstændigheder

Anmeld

12. december 2011

DK

En fødsel er bare SÅ privat, så sørme nej om jeg ville have en jeg ikke var tæt knyttet med til fødslen. Hvorfor skal din ex stå og kigge dig op i underlivet i måske 24 timer?

Jeg kunne forstå hvis han ville se barnet, det ville da være naturligt. Men så kan du ringe til ham når din baby er født og så kan han komme med det samme og kigge. Men være med mens du ligger og er MEGA sårbar og er i den hårdeste fysiske opgave i dit liv, imens at alt forfængelighed og blufærdighed bliver nødt til at blive kastet over bord. Aldrig!

Han har ikke juridisk krav på at være med til fødslen.

Anmeld

12. december 2011

Nemesis

Anonym skriver:

er rigtig glad for at der er andre der har stårt lidt i den samme situation !

hvordan havde bio faren det så med at han ikke var med ?? 

Han havde det nok lidt underligt, men lige en fødsel handler bare ikke om ham.

JEg havde min søster med og det har virkelig været en oplevelse for os begge og hun har et særligt forhold til min dreng.

:-) Sisse

Anmeld

12. december 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg tror ikke jeg ville have bio. far med til fødslen hvis han derefter nægter al samvær med sit barn...med mindre jeg følte der var en chance for at han kunne ændre mening ved at være med til fødslen. Hvis du føler dét kan det jo være han skulle have lov til at se sit barn blive født og måske knytte nogle følelser.

Men forstår godt du synes det er en svær situation og du kan jo kun lytte til dit hjerte. 

der er en chance for at han vil have noget med den lille at gøre. om 5 - 6 år.. før mener han ikke han har tid..  

desuden bor han 500 km. væk.. så det bliver jo ikke muligt med samvær det første meget lange stykke tid når han nu ikke vil så meget som se på den mand der er i mit liv nu, og derfor ikke vil komme i vores hus. 

Anmeld

12. december 2011

norenberg

jeg syntes da helt klar at den biologiske far ikke skal med til fødslen, du kunne jo ringe når det var op over og så kunne han komme ind og se den lille når i begge var gjort i stand efter fødslen....

Anmeld

12. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe
SussieThyssen skriver:

Ja..den rettighed har du dog..du kan til hver en tid nægte biofaderens tilstedeværelse ved fødslen..eller ihverttilfælde at han er i lokalet hvor det skal foregå.
Om du kan nægte ham at sidde ude på gangen eller i et venteværelse, er noget andet.
Det tror jeg nemlig ikke at man kan.

Det var dog noget besynderligt noget...hvorfor i alverden vil han være under hele forløbet til fødslen og så gå lige inden barnet bliver født, hvis han alligevel ikke vil have noget med at gøre???

Nå anyway, jeg ville melde ud til ham, at han kan komme og se barnet når du HAR født, hvis han vil, og så er den potte ude, for selvfølgelig skal din kæreste med...det er jo ham der er i dit/jeres liv nu, og så er den ikke længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Jeg står lidt i den situation at min kæreste ikke er den biologiske far til mit barn, men han er den der har været der i graviditeten, og glæder sig rigtig meget til at den lille kommer, og tager barnet som sit eget.. han vil jo rigtig gerne med til fødslen, både for at støtte mig, men også fordi at han jo glæder sig til at se den lille som vi går og venter på skal blive en del af familien. 

MEN.. for kort tid siden sagde bio far at han gerne vil med til fødslen, hvilket jeg ville have det utrolig mærkeligt med, da jeg ikke har set eller hørt ret meget fra ham i 5 måneder, og han siger han kun vil være der til barnet bliver født, altså han vil gå lige inden den lille kommer ud.. og efterfølgende ønsker han heller ikke samvær.. han nægter desuden at betale bidrag osv. for det her barn.. men har anerkendt at han er faren til det .. 

jeg er nu helt i tvivl om hvad jeg skal gøre (2 uger til termin).. vil selvf. helst bare have min kæreste med, men kan jeg nægte bio far at skulle opsøge mig på sygehuset.. ? 

er det moralsk iorden at nægte en "far" at se sit barns fødsel ? 

nogen der tog deres kæreste med, og som så ikke havde den biologiske far med ? 

håber på lidt råd, da jeg jo ikke har så lang tid igen før den store dag 

JA DA!!!!

min datters far var heller ikke med - selv om han ville..

Det er en intim oplevelse - hvor man skal have dem man holder mest af med.. (og han er bare IKK én af dem)

Anmeld

12. december 2011

Dorthe77

SussieThyssen skriver:

Ja..den rettighed har du dog..du kan til hver en tid nægte biofaderens tilstedeværelse ved fødslen..eller ihverttilfælde at han er i lokalet hvor det skal foregå.
Om du kan nægte ham at sidde ude på gangen eller i et venteværelse, er noget andet.
Det tror jeg nemlig ikke at man kan.

Det var dog noget besynderligt noget...hvorfor i alverden vil han være under hele forløbet til fødslen og så gå lige inden barnet bliver født, hvis han alligevel ikke vil have noget med at gøre???

Nå anyway, jeg ville melde ud til ham, at han kan komme og se barnet når du HAR født, hvis han vil, og så er den potte ude, for selvfølgelig skal din kæreste med...det er jo ham der er i dit/jeres liv nu, og så er den ikke længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2011

mortilnoahogmelina

Jeg kan lige såå godt sige han havde ALDRIG kommet med til min fødsel bir far når han ikk ahr været en del af graviditeten ..

Og desuden er det et utroligt intimt øjeblik når man ligger der med stingerne i vejret..

Aldrig i livet om han var blevet informeret om det ..

Men der i mod synes jeg du skal tage din kæreste med dig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.