Skal bio. far med til fødsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.161 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg står lidt i den situation at min kæreste ikke er den biologiske far til mit barn, men han er den der har været der i graviditeten, og glæder sig rigtig meget til at den lille kommer, og tager barnet som sit eget.. han vil jo rigtig gerne med til fødslen, både for at støtte mig, men også fordi at han jo glæder sig til at se den lille som vi går og venter på skal blive en del af familien. 

MEN.. for kort tid siden sagde bio far at han gerne vil med til fødslen, hvilket jeg ville have det utrolig mærkeligt med, da jeg ikke har set eller hørt ret meget fra ham i 5 måneder, og han siger han kun vil være der til barnet bliver født, altså han vil gå lige inden den lille kommer ud.. og efterfølgende ønsker han heller ikke samvær.. han nægter desuden at betale bidrag osv. for det her barn.. men har anerkendt at han er faren til det .. 

jeg er nu helt i tvivl om hvad jeg skal gøre (2 uger til termin).. vil selvf. helst bare have min kæreste med, men kan jeg nægte bio far at skulle opsøge mig på sygehuset.. ? 

er det moralsk iorden at nægte en "far" at se sit barns fødsel ? 

nogen der tog deres kæreste med, og som så ikke havde den biologiske far med ? 

håber på lidt råd, da jeg jo ikke har så lang tid igen før den store dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Fru Aagaard

Har ikke stået i din situation.

Jeg vil sige at det er SÅ stor en oplevelse, du står overfor, og du skal gøre hvad der føles rigtigt for dig.

Hvis han alligevel har meldt ud som han har, kan jeg ikke se hvad han skal være der for, du har din kæreste og i glæder Jer, og han vil alligevel intet med babyen. Dog kan det jo være han skifter mening når I skal igennem en fødsel osv.

Jeg ville nok føle hvad der var bedst for mig - og for mig lyder det tbil abt du helst bare vil være foruden den bio, i og med han har været som han har været. Han skal da have chancen for at være far hvis han vil, men vil han ikke, så kan du jo ikke gøre noget ved det.

Håber du finder en løsning

Og held og lykke...

Anmeld

12. december 2011

Fru Aagaard

Og nej, det ikke i orden at nægte ham at se sit barn - men at være med til fødslen, hvis han ikke engang vil se babyen komme ud, eller efter den er født, så tja...

Anmeld

12. december 2011

EKBJ

Anonym skriver:

Jeg står lidt i den situation at min kæreste ikke er den biologiske far til mit barn, men han er den der har været der i graviditeten, og glæder sig rigtig meget til at den lille kommer, og tager barnet som sit eget.. han vil jo rigtig gerne med til fødslen, både for at støtte mig, men også fordi at han jo glæder sig til at se den lille som vi går og venter på skal blive en del af familien. 

MEN.. for kort tid siden sagde bio far at han gerne vil med til fødslen, hvilket jeg ville have det utrolig mærkeligt med, da jeg ikke har set eller hørt ret meget fra ham i 5 måneder, og han siger han kun vil være der til barnet bliver født, altså han vil gå lige inden den lille kommer ud.. og efterfølgende ønsker han heller ikke samvær.. han nægter desuden at betale bidrag osv. for det her barn.. men har anerkendt at han er faren til det .. 

jeg er nu helt i tvivl om hvad jeg skal gøre (2 uger til termin).. vil selvf. helst bare have min kæreste med, men kan jeg nægte bio far at skulle opsøge mig på sygehuset.. ? 

er det moralsk iorden at nægte en "far" at se sit barns fødsel ? 

nogen der tog deres kæreste med, og som så ikke havde den biologiske far med ? 

håber på lidt råd, da jeg jo ikke har så lang tid igen før den store dag 

Når du skriver at han efterfølgende ikke vil være en del af barnets liv, kan jeg ikke se hvorfor han skal være det til fødslen? 

Anmeld

12. december 2011

Maja_4000

Altså .. Hvis han ikke vil have noget med barnet at gøre , synes jeg da heller ikke han har "krav" på at se fødslen

Anmeld

12. december 2011

Wimmie

Jeg tror ikke jeg ville have bio. far med til fødslen hvis han derefter nægter al samvær med sit barn...med mindre jeg følte der var en chance for at han kunne ændre mening ved at være med til fødslen. Hvis du føler dét kan det jo være han skulle have lov til at se sit barn blive født og måske knytte nogle følelser.

Men forstår godt du synes det er en svær situation og du kan jo kun lytte til dit hjerte. 

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

Ja..den rettighed har du dog..du kan til hver en tid nægte biofaderens tilstedeværelse ved fødslen..eller ihverttilfælde at han er i lokalet hvor det skal foregå.
Om du kan nægte ham at sidde ude på gangen eller i et venteværelse, er noget andet.
Det tror jeg nemlig ikke at man kan.

Det var dog noget besynderligt noget...hvorfor i alverden vil han være under hele forløbet til fødslen og så gå lige inden barnet bliver født, hvis han alligevel ikke vil have noget med at gøre???

Nå anyway, jeg ville melde ud til ham, at han kan komme og se barnet når du HAR født, hvis han vil, og så er den potte ude, for selvfølgelig skal din kæreste med...det er jo ham der er i dit/jeres liv nu, og så er den ikke længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2011

Nemesis

hvad endten han vil være der eller ej for barnet bagefter så ville jeg ikke have en mand med jeg ikke har et meget personligt forhold til sådan en intim oplevelse.

Du har ikke set ham i 5 mdr..han har ikke været med til din graviditet så han kan komme og se sit barn efter du har født.

Her så far sin søn 24 timer efter.

:-) Sisse

Anmeld

12. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ja..den rettighed har du dog..du kan til hver en tid nægte biofaderens tilstedeværelse ved fødslen..eller ihverttilfælde at han er i lokalet hvor det skal foregå.
Om du kan nægte ham at sidde ude på gangen eller i et venteværelse, er noget andet.
Det tror jeg nemlig ikke at man kan.

Det var dog noget besynderligt noget...hvorfor i alverden vil han være under hele forløbet til fødslen og så gå lige inden barnet bliver født, hvis han alligevel ikke vil have noget med at gøre???

Nå anyway, jeg ville melde ud til ham, at han kan komme og se barnet når du HAR født, hvis han vil, og så er den potte ude, for selvfølgelig skal din kæreste med...det er jo ham der er i dit/jeres liv nu, og så er den ikke længere.

Kærligst
Sussie

jamen jeg tænker lidt at jeg jo bare kan lade være med at oplyse ham om at jeg er gået i fødsel, han bor 500 km. væk hvis det altså ikke er en af de der dage hvor han er i bangkok eller usa.. 

er lidt nervøs for hvad der kunne ske hvis min kæreste skulle møde ham for første gang i sådan en følelsesladet situation . en helt anden ting er at hvis jeg tager bio far med, så kommer min kæreste ikke med da bio'en ikke ønsker at se min nye kæreste .. og slet ikke den dag..

men jeg føler ikke at et meneske der har røvrendt/svigtet mig så meget, kan støtte mig igennem en fødsel. det ved jeg min kæreste kan 

bioen har ikke gjort andet end at gøre mig ked af det siden jeg blev gravid,  

er dog stadig i tvivl om hvad jeg skal gøre, da han trods alt er far til barnet, også selvom han aldrig helt bliver det i mine øjne, og den lille vig da også komme til at føle det er min kæreste der er faren, da han jo kommer til at have en hverdag sammen med os.. og bio ikke ønsker at se den lille før om mange år når han syntes at han har tid. 

Anmeld

12. december 2011

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

hvad endten han vil være der eller ej for barnet bagefter så ville jeg ikke have en mand med jeg ikke har et meget personligt forhold til sådan en intim oplevelse.

Du har ikke set ham i 5 mdr..han har ikke været med til din graviditet så han kan komme og se sit barn efter du har født.

Her så far sin søn 24 timer efter.

:-) Sisse

er rigtig glad for at der er andre der har stårt lidt i den samme situation !

hvordan havde bio faren det så med at han ikke var med ?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.