Dagplejeskift 8 mnd gammel - nej, vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

sne190810

henh01 skriver:

jeg tænker også umiddelbart at vente til marts. Hvis ikke du har mere barsel tilbage kan du vælge at gå hjemme og passe dit eget barn i den mdr - det kan give dig 6200 kr om mdr (bedre end ingenting. haha)

For at kunne passe sit eget barn skal perioden af pasningen være på min. 8uger. Så det ville ikke engang være en mulighed hvis det kun er for en mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Silas&Mille

Marita skriver:

Ja, der mangler måske lidt info. Vi har tre børn, så vi skal også aflevere i børnehaven. Min mand har bilen på arbejde til hverdag og er ikke hjemme i bringe-hente-tiderne, så jeg synes vi traver rigeligt i forvejen. Jeg skal i gang med studierne igen til februar, så jeg har brug for hver eneste time jeg kan finde. Derudover er vi bare så glade for vores dagplejemor og hun har også glædet sig til at passe Helena

Så kan jeg godt se det bliver lidt tidspresset

Så forstår jeg godt I vil have de to små samme sted  

Anmeld

12. december 2011

Silas&Mille

henh01 skriver:

Der er en del praktisk i det ja, men også en del tryghed. Hvis jeg havde to børn tæt på hinanden ville jeg også med sikkerhed vælge at få dem passet samme sted.

Det er en stor omvæltning for et barn at skulle undvære mor, og derfor kan der findes en masse tryghed i at bror eller søster er der.

Det kan du have ret i.

Med Silas har vi været så heldige at der slet ikke har været problemer. Han har aldrig reageret på at ligge i 'fremmede' menneskers arme. Og til opstartsmødet ved dagplejen var han slet ikke interesseret i at komme med hjem igen. Han skulle bare lege med de andre dreng.

Vi har dog også i tankerne at hvis lillesøster er anerledes på det punkt, altså mere sensitiv og sådan, så kan det være vi vil have hende i samme dagpleje som Silas hvis det bliver muligt. Men ligner hun Silas på de punkter som nævnt ovenfor, så har vi ikke noget problem med at sende dem i hver sin dagpleje.

Vi har så også den fordel at vores dagplejer kan komme til at ligge på samme vej, da det område vi bår i har mange dagplejere og de ligger gerne 2-4 stykker på samme vej

Men det må tiden vise, nu skal hun jo lige komme ud til os først

Anmeld

12. december 2011

hekran

henh01 skriver:

Kan godt se at det er noget skidt med studie osv.. Tror du der ville være mulighed for at have den lille hjemme og skrive speciale om aftenen når faren kom hjem? Eller er I så heldige at I har en mormor eller farmor eller andet der går hjemme som kunne træde til nogle timer hver dag?

Har du snakket med kommunen om muligheden for at din søns DP måske kunne have en på overlap nu det kun drejer sig om 1 mdr?

Ja, vi undersøgt, om hun kunne have et 5. barn i en måned, men da der er plads hos en dagplejer i området, så kan kommunen ikke tilbyde det  

Jeg prøver at studere, men vi har også børn på 2 og 4 og endnu er det svært for Helena at være lige så tryg ved far som ved mor. Hun falder først i søvn kl 21.

Den er godt nok lidt svær, synes jeg.... Mine forældre bor ikke i Danmark. Mine svigerforældre gør, men min svigermor har ikke kørekort og jeg synes ikke rigtig jeg har plads til at have dem begge to her. Så stort er huset heller ikke, hvis jeg skal kunne gøre noget nyttigt!

Anmeld

12. december 2011

ønskerbaby

Marita skriver:

Hjææælp, dejlige damer. Vi er havnet i et stort dilemma. Vi har fået dagplejeplads til den skønne Helena til februar. Problemet er bare, at det ikke er der, hvor hendes storebror går, og hvor vi havde ønsket at hun skulle 

Det er nok en fin dagplejemor, men vi vil have vores egen dagplejemor. Vi har fået tilbudt, at hun kan komme i den tilbudte dagpleje fra marts og så rykke til Kristoffers dagpleje ti marts. Det er vel en mulighed, men er det ikke alt for meget for en lille pige på 8 måneder, der i forvejen er meget morsyg? Så skal hun jo køres ind to gange to forskellige steder.... aaaaah, hvad gør vi?

jeg vil spørger familie eller få en barnepige til hun kan komme i store brors dagpleje

Anmeld

12. december 2011

hekran

ønskerbaby skriver:

jeg vil spørger familie eller få en barnepige til hun kan komme i store brors dagpleje

Vi har faktisk spurgt min mor, at vi kan invitere hende til Danmark i februar måned. Hun er gået i tænkeboks, men vi har endnu ikke fået svar. Håååååber at hun vil. Ellers går det enten ud over Helena eller over mit speciale. Hader situationen!

Anmeld

12. december 2011

ønskerbaby

Marita skriver:

Vi har faktisk spurgt min mor, at vi kan invitere hende til Danmark i februar måned. Hun er gået i tænkeboks, men vi har endnu ikke fået svar. Håååååber at hun vil. Ellers går det enten ud over Helena eller over mit speciale. Hader situationen!

ja det er en træls situationen i står i håber din mor kommer op og hjælper jer så det ikke går ud over dig eller din datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.