Dagplejeskift 8 mnd gammel - nej, vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. december 2011

hekran

Hjææælp, dejlige damer. Vi er havnet i et stort dilemma. Vi har fået dagplejeplads til den skønne Helena til februar. Problemet er bare, at det ikke er der, hvor hendes storebror går, og hvor vi havde ønsket at hun skulle 

Det er nok en fin dagplejemor, men vi vil have vores egen dagplejemor. Vi har fået tilbudt, at hun kan komme i den tilbudte dagpleje fra marts og så rykke til Kristoffers dagpleje ti marts. Det er vel en mulighed, men er det ikke alt for meget for en lille pige på 8 måneder, der i forvejen er meget morsyg? Så skal hun jo køres ind to gange to forskellige steder.... aaaaah, hvad gør vi?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Maja_4000

Kan hun ikke bare vente med at starte til marts ? Du har vel 1 års barsel .. Eller ?

Anmeld

12. december 2011

henh01

jeg tænker også umiddelbart at vente til marts. Hvis ikke du har mere barsel tilbage kan du vælge at gå hjemme og passe dit eget barn i den mdr - det kan give dig 6200 kr om mdr (bedre end ingenting. haha)

Anmeld

12. december 2011

Silas&Mille

Bare en tanke: Men hvorfor SKAL søskende gå i samme dagpleje?

Jeg ved godt det er mest praktisk og sådan når der skal afleveres og hentes. Men jeg tror bare at børnene udvikler sig mere individuelt hvis de kommer i hver sin.

Vi skal have vores nummer 2 til februar. Vi ved så allerede nu at der ikke er plads hos Silas' dagpleje (med mindre en af de andre flytter), men det gør os sådan set ikke noget for så kommer de ikke til at gå op og ned ad hinanden hver dag og bliver i sidste ende måske mere glade for hinanden som søskende fordi de 'kun' er sammen før og efter dagpleje og i weekenderne.

Bare lige mit synspunkt og mine tanker

Anmeld

12. december 2011

hekran

SilasMor skriver:

Jeg ved godt det er mest praktisk og sådan når der skal afleveres og hentes. Men jeg tror bare at børnene udvikler sig mere individuelt hvis de kommer i hver sin.

Vi skal have vores nummer 2 til februar. Vi ved så allerede nu at der ikke er plads hos Silas' dagpleje (med mindre en af de andre flytter), men det gør os sådan set ikke noget for så kommer de ikke til at gå op og ned ad hinanden hver dag og bliver i sidste ende måske mere glade for hinanden som søskende fordi de 'kun' er sammen før og efter dagpleje og i weekenderne.

Ja, der mangler måske lidt info. Vi har tre børn, så vi skal også aflevere i børnehaven. Min mand har bilen på arbejde til hverdag og er ikke hjemme i bringe-hente-tiderne, så jeg synes vi traver rigeligt i forvejen. Jeg skal i gang med studierne igen til februar, så jeg har brug for hver eneste time jeg kan finde. Derudover er vi bare så glade for vores dagplejemor og hun har også glædet sig til at passe Helena

Anmeld

12. december 2011

hekran

henh01 skriver:

jeg tænker også umiddelbart at vente til marts. Hvis ikke du har mere barsel tilbage kan du vælge at gå hjemme og passe dit eget barn i den mdr - det kan give dig 6200 kr om mdr (bedre end ingenting. haha)

Jeg får p.t. det der hedder mix-klip af min SU og det forudsætter, at jeg er studieaktiv. Mit studie starter allerede i januar og det er mit speciale det gælder. Desværre er der deadline ultimo maj. ØØØØØV!

Anmeld

12. december 2011

henh01

SilasMor skriver:

Der er en del praktisk i det ja, men også en del tryghed. Hvis jeg havde to børn tæt på hinanden ville jeg også med sikkerhed vælge at få dem passet samme sted.

Det er en stor omvæltning for et barn at skulle undvære mor, og derfor kan der findes en masse tryghed i at bror eller søster er der.

Anmeld

12. december 2011

hekran

Maja_4000 skriver:

Kan hun ikke bare vente med at starte til marts ? Du har vel 1 års barsel .. Eller ?

Det ville jeg ønske, jeg havde, men det har jeg ikke Jeg er sådan set studieaktiv, men studerer hjemme

Anmeld

12. december 2011

henh01

Marita skriver:

Jeg får p.t. det der hedder mix-klip af min SU og det forudsætter, at jeg er studieaktiv. Mit studie starter allerede i januar og det er mit speciale det gælder. Desværre er der deadline ultimo maj. ØØØØØV!

Kan godt se at det er noget skidt med studie osv.. Tror du der ville være mulighed for at have den lille hjemme og skrive speciale om aftenen når faren kom hjem? Eller er I så heldige at I har en mormor eller farmor eller andet der går hjemme som kunne træde til nogle timer hver dag?

Har du snakket med kommunen om muligheden for at din søns DP måske kunne have en på overlap nu det kun drejer sig om 1 mdr?

Anmeld

12. december 2011

serinasmor

Jeg tror at jeg ville flytte hende ... jeg ved godt det måske ikke er smart lige i øjeblikket hvor hun bliver flyttet.. men hun skal jo altså også have en mor med overskud .. og når der ikke er mulighed for at vente til der er en plads ved storebrors dp kan det jo blive nødvendigt at starte hende op 2 steder ..  men tror ikke det bliver så slemt igen med indkøring 2 steder .. 2. sted er jo et sted hun er vant til at komme og kan se at storebror har det fint og er glad

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.