Panodil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Carslund

pyha!! Det er en følsom debat det her...

Aske har næsten aldrig fået panodil. Hvis han er sløv og har feber får han lov til at have det... Han er af den type der bare får dynen, sutten og bamsen med i stuen og så slapper han af i sækkestolen og sover inde imellem... så længe han bare drikker.... Men det er jo ikke alle børn der bare bliver slappe..

Jeg har først givet ham panodil når han har været oppe og snuse til de 40 og der har han jo alligevel været til læge, så de har kunnet tjekke ham igennem.

ved en 24 timers feber har jeg ikke givet noget. Han har heller ikke reageret på div vac eller nogen sinde haft noget med ørene..

Hvis mit barn havde ondt i ørene eller jeg på nogen måde følte at han havde lidt, så ville jeg give ham noget smertestillende, men jeg er af den type der der hellere vil lade feberen arbejde, hvis det er muligt..

Jeg tror vi som mødre har et instinkt der fortæller os hvad der er bedst for netop vores barn.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

TaAsJu

Til Tammie har vi ikke brugt det særlig meget med mindre hendes temp har vært godt oppe og hun bare har drukket. Men Anna-Sophie er det noget helt andet.. Hver gang hun har fået tænder er der kommer 2 til 4 på engang, dette medførte MEGET snot og feber omkring de 40. Så i samråd med lægen ganske enkelt for og få feberne ned. Og dat hun fik nældefeber i fordi hun ikke kan tåle rød saft og hele hendes krop hævede op til dobbelt str med væske og endnu engang høj feber. Vi har altid hendes allagi medicin og penodil i køleskabet.. For når Anna-Sophie bliver syg med feber gør hun det med stil men ellers nej jeg ville ikke komme noget i mine børn som ikke er nødvendigt!! Så lægen de drikker rigeligt er jeg ikke bekymret. Og jeg vender den som regl med lægen inden der sker noget...

Anmeld

12. december 2011

Isabeau

Jeg fik at vide af min kiropraktor engang at hvis man sku give smertestillende, så var det kun ved 40 i feber og derover - når kroppen ikke selv stopper sygdommen.

Men ellers når sygdommen topper, så skulle kroppen selv være igang med at bekæmpe den. 

Giver man panodil for tidlig, så når sygdommen aldrig sit højeste og imunforsvaret blir aldrig optimal. 

Har selv kun givet panodil en gang, da min datter havde 41 i feber, var badet i sved og ikke ku sove for gråd

Anmeld

12. december 2011

Isabeau

Og vil lige tilføje; hvad tænker de på når de får det til og smage af jordbær? Det gør da at ungerne vil ha' mere af det!

Anmeld

12. december 2011

Leneur

Nu har Silje så været en der har døjet meget både når hun blev vaccineret og når hun fik tænder, blev hun altid snottet og temp. op mod de 40 grader eller derover 3-4 dage i træk. Rigtig sølle og de første 5 gange ringede jeg til lægen og fik altid at vide giv noget panodil og hvis det så ikke virker, så ser vi på hende. Så nu giver jeg hende uden samråd med lægen når hun får høj feber.

Kunne ALDRIG finde på at give forebyggende, da man jo ikke ved på forhånd om en forkølelse giver feber. Tager også kun selv smertestillende når alt andet er prøvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.