PIIIIV - min baby skal stikkes i morgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Holbæktrunten

Og jeg har det ELENDIGT!

Kan ikke sove, har krablen i benene og den sorteste samvittighed overfor min lille intetanene rullesteg 

Har ellers altid syntes at de der mødre der gik i panik over sådan et lille prik (eller er det to? ) var hysteriske, og skulle tage sig lidt sammen... Jaja, det er nemt at dømme andre når man ikke selv har været der...

Jeg kan slet ikke holde ud at min lille dreng skal være ked og græde i morgen, og det er MIN skyld, altså...

Lige et par spørgsmål til jer der har været igennem det:

Er det et eller to stik de skal have når vi taler 3 mdrs vaccine? 

Stikker de i låret?

Den næste vaccine, er det når de er 5 mdr, eller hvordan med det?

Hilsen "den hysteriske mor der skulle tage at ta sig lidt sammen" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Holbæktrunten skriver:

Og jeg har det ELENDIGT!

Kan ikke sove, har krablen i benene og den sorteste samvittighed overfor min lille intetanene rullesteg 

Har ellers altid syntes at de der mødre der gik i panik over sådan et lille prik (eller er det to? ) var hysteriske, og skulle tage sig lidt sammen... Jaja, det er nemt at dømme andre når man ikke selv har været der...

Jeg kan slet ikke holde ud at min lille dreng skal være ked og græde i morgen, og det er MIN skyld, altså...

Stikker de i låret?

2 stiks. En i hver ben, men det er hurtigt overstået. Min søn Akay skreg først da det var overstået  

Jeg tror det er værst for dig giver dig lige et

Anmeld

11. december 2011

louisevl

Holbæktrunten skriver:

Og jeg har det ELENDIGT!

Stikker de i låret?

Uh kender det godt, her skal knægten stikkes i morgen til 5 månders undersøgelsen

Da vi var afsted til 3 mdrs vaccinen spurgte lægen, hvor han skulle stikke og der bad jeg ham om at stikke i lårene. Her fik han et stik i hver lår. Ved det første sagde han ingenting, men ved det andet græd han lidt...Det gik dog over med det samme han fik sutten...

Denne gang krydser vi bare fingre for der ingen feber kommer...Det synes jeg er meget værre end de 2 stik

Anmeld

11. december 2011

Gaia

Det er to hurtige stik i hvert lår. Kender godt den følelse og nervøsitet. Den havde jeg også, men heldigvis er virkeligheden ik så slem som forestillingen, og din søn vil måske slet ikke græde og sandsynligvis græder han kun i under et minut, så er det glemt. Trøst ham ved at lægfe ham til bryst eller give flaske i de ti min i skal sidde ude i ventevlrelset bagefter stikket . Men ta det roligt, det går lynhurtigt og han har glemt det eftr ti min max! . Ved 5 mdr. Er det også to stik. 

Jeg er altid nervøs op til vac. Og hver gang er nervøsiteten gjort til skamme. Børn er sku seje og som sagt han græder nok ik længe. Bare forsøg ik at vise din nervøsitet mere end nødvendigt, for det vil han helt sikkert græder mere over end stikkene  

Anmeld

11. december 2011

Holbæktrunten

Aisha skriver:

2 stiks. En i hver ben, men det er hurtigt overstået. Min søn Akay skreg først da det var overstået  

Jeg tror det er værst for dig giver dig lige et

Tusind tak, og tak for svar 

Ja, det er såmænd nok mig der har det værst, og kunne jeg ville jeg snupse de åndssvage nåle for ham (trods nåleskræk)...

VRÆÆÆÆÆL jeg synes det er hårdt at være mor lige nu.... Suk.

Anmeld

11. december 2011

camillakrath

Holbæktrunten skriver:

Og jeg har det ELENDIGT!

Stikker de i låret?

Jeg havde det også SÅ forfærdeligt.

De skal stikkes to gange og kan evt gøres i låret. Det går super hurtigt. Så skal de have igen når de er 5 mdr. Det er den samme, som 3 mdr, så det er også to stik.

Og så igen når de er et år. Jeg synes det var lidt lettere da han fik sin 5 måneders, før der sagde han faktisk ikke rigtig noget. Men der havde vi også masser af legetøj med og gjorde alt for at aflede hans opmærksomhed.

Benjamin har fået feber bagefter, men det har været væk igen inden for et døgn.

Anmeld

11. december 2011

Holbæktrunten

louisevl skriver:

Uh kender det godt, her skal knægten stikkes i morgen til 5 månders undersøgelsen

Da vi var afsted til 3 mdrs vaccinen spurgte lægen, hvor han skulle stikke og der bad jeg ham om at stikke i lårene. Her fik han et stik i hver lår. Ved det første sagde han ingenting, men ved det andet græd han lidt...Det gik dog over med det samme han fik sutten...

Denne gang krydser vi bare fingre for der ingen feber kommer...Det synes jeg er meget værre end de 2 stik

Æv æv, stakkels dig også... Håber din bebs klarer det med bravour, og at I slipper for feber denne gang...

Godt du skrev det forresten, må vist hellere huske at spørge hvor meget panodil jeg må give ham, hvis han skulle få feber... Tør sgu ik regne på det selv, det må de tage på deres kappe 

Anmeld

11. december 2011

Holbæktrunten

Gaia skriver:

Det er to hurtige stik i hvert lår. Kender godt den følelse og nervøsitet. Den havde jeg også, men heldigvis er virkeligheden ik så slem som forestillingen, og din søn vil måske slet ikke græde og sandsynligvis græder han kun i under et minut, så er det glemt. Trøst ham ved at lægfe ham til bryst eller give flaske i de ti min i skal sidde ude i ventevlrelset bagefter stikket . Men ta det roligt, det går lynhurtigt og han har glemt det eftr ti min max! . Ved 5 mdr. Er det også to stik. 

Jeg er altid nervøs op til vac. Og hver gang er nervøsiteten gjort til skamme. Børn er sku seje og som sagt han græder nok ik længe. Bare forsøg ik at vise din nervøsitet mere end nødvendigt, for det vil han helt sikkert græder mere over end stikkene  

Tusind tak for dit gode og brugbare svar!

Det er sjovt som man bliver HELT blank, når det er ens barn eller nogle man holder af der skal noget ubehageligt igennem.

Jeg stikker selv folk dagligt i forb med mit arbejde Betyder nu ikke at jeg synes det er morsomt), og ved alt om det der med at man skal vente ti-15 min efter et stik - havde bare lige glemt at det jo bestemt er aktuelt med et lille forsvarsløst barn, og her desværre ved flere lejligheder oplevet at jeg eller andre patienter er levet sendt hjem med det samme efter at have fået en injektion... 

Så DET sker i hvert fald ikke i morgen...

Og tusnd tak for tippet med flasken - det vil jeg HELT sikkert gøre...

Åh hvor er jeg glad for at jeg alligevel skrev et indlæg herinde 

Anmeld

11. december 2011

Gaia

Holbæktrunten skriver:

Tusind tak for dit gode og brugbare svar!

Det er sjovt som man bliver HELT blank, når det er ens barn eller nogle man holder af der skal noget ubehageligt igennem.

Jeg stikker selv folk dagligt i forb med mit arbejde Betyder nu ikke at jeg synes det er morsomt), og ved alt om det der med at man skal vente ti-15 min efter et stik - havde bare lige glemt at det jo bestemt er aktuelt med et lille forsvarsløst barn, og her desværre ved flere lejligheder oplevet at jeg eller andre patienter er levet sendt hjem med det samme efter at have fået en injektion... 

Så DET sker i hvert fald ikke i morgen...

Og tusnd tak for tippet med flasken - det vil jeg HELT sikkert gøre...

Åh hvor er jeg glad for at jeg alligevel skrev et indlæg herinde 

Så lidt  Du kan ev. Også lave en lille bundslat sukkervand, du giver ham sek. Efter stikket. Det virker også . Det får de jo også ved hælprøven på sygehuset. I hvert fald her . Jeg brugte det en enkelt gang ved tre eller fem mdr. Vac. 

Anmeld

11. december 2011

Holbæktrunten

Gaia skriver:

Så lidt  Du kan ev. Også lave en lille bundslat sukkervand, du giver ham sek. Efter stikket. Det virker også . Det får de jo også ved hælprøven på sygehuset. I hvert fald her . Jeg brugte det en enkelt gang ved tre eller fem mdr. Vac. 

Hm, Noah fik sgu ik noget sukkervand ved hælprøven.... Men der var nu så meget vi ikke fik på sygehuset... Men det er en helt anden historie 

Jeg troede faktisk kun at det er sukkervands smertestillende effekt virkede når de var helt spæde?

_anyway, jeg tror jeg vil give ham hans dosis laktulose efter stikket i stedet for i mælken så... Det er jo noget skrækkelig sødt klisterstads, og han ææææælsker det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.