Jeg ville prøve at snakke med lægen om en henvisning, men de har desværre nogle faste retningslinjer for, hvilke årsager der kan udløse en henvisning:
- røveri-, volds- og voldtægtsofre.
- trafik- og ulykkesofre.
- pårørende til alvorligt psykisk syge personer.
- personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom.
- pårørende til personer ramt af en alvorligt invaliderende sygdom.
- pårørende ved dødsfald.
- personer, der har forsøgt selvmord.
- kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge.
- personer, der inden det fyldte 18. år har været udsat for incest eller andre seksuelle overgreb.
- personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år.
- personer med let til moderat angstlidelse herunder OCD mellem 18 og 28 år.
Til TS: Det er rigtigt nok, der er kriterier. Men hvis du har en meget menneskelig empatisk læge kan du være heldig at han/hun på en måde kan få dig puttet dig ind i een af kasserne. Jeg havde vidt forskellige problemstillinger både i forhold til mig selv, mit forhold, min barndom og mine forældre - så jeg passede faktisk ikke rigtig ind nogen steder, men fordi at min læge tog det meget alvorligt hvad jeg kom med, sørgede han for at jeg kom ind under kassen: Pårørende til alvorligt psykisk syge personer i og med at min far har været manio depressiv (da jeg var 14) og da jeg bad om hjælp var jeg 30. Så snak med lægen og læg ikke fingrene imellem.. alt kan bruges til at bedømme dig indenfor kategorierne. Det er ikke sjovt at blive sat i en boks, men hvis det er det der skal til, så go with it. Det kræver styrke at lave et indlæg som dit og det skal bestemt honoreres. Det er første skridt og jeg håber at du for alt i verden får den hjælp du har behov for, for at blive et helt menneske igen! 
Han sørgede for at jeg fik 11 gange, selvom normalen er 10. Og ja, jeg var også medlem af Danmark. Det betaler sig.
Anmeld