Skoda Fabia vs. Octavia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

Peanut

bagger26 skriver:

Det er i selve bagagerummet, har 2 unger i autostole på bagsædet.. Og jeg er 180 høj og har masser af benplads bag i, så der er fint med benplads..

En octavia er en lige så fin bil og den har mere plads, men den koster også en helt del mere... Der er jo den samme producent der laver begge biler, så selve kvaliteten er den samme... Min kæreste er mekaniker og siger god for begge biler hehe.. Da vi skulle have bil havde vi også kig på en fabia og en octavia, og vi valgt fabien pga den passede til vores behov og pga af prisen..

Det er også min far der hjælper os med at kigge på dem. Han er mekaniker og har anbefalet dem, da de er billigere at skifte reservedele på end vores mitsubishi, og de skulle ikke gå så meget  i stykker. 

Det er nemlig også prisen til forskel vi kigger på.. Ikke kun køb, men vægtafgift, forsikring osv. Vi regner nemlig ikke med at den skal skiftes i de næste mange år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Peanut

bullerbassen skriver:

Vi har haft en Skoda octavia og var super glad for den . Startede ud med at kikke på Fabia men den var for lille til os . Når manden sad bag rattet med sædet tilbage var der ikke meget ben plads til ungerne . Vi har en BMW nu og overvejer at skifte til skoda O igen.

Tak for det.. Min mand er også en der bruger meget benplads bag rattet, så det vil vi lige tage til overvejelse 

Anmeld

11. december 2011

Peanut

anetteb skriver:

Kender et par der har octaviaén, og de venter barn, så der må jo kunne være en barnevogn derinde hehe.

- men den model kan frarådes.. da de havde haft den i to måneder, havde den allerede været på værksted 7 gange. Diesel modellerne har ihvert fald nogle svagheder i motoren. ( min kæreste er mekaniker, og lytter altid med på de mest ligegyldige ting )

Nå okay  

Det er bare lidt modsætning af hvad min far (mekaniker) siger.. Hmm  I følge ham, skulle diesel-bilerne holde længere, og ikke gå så meget i stykker - men når der så var noget der skulle laves, kostede det så også dét mere end en benzin-bil..

Men der kan vel også være nogle der er uheldige, og andre er heldige

Anmeld

11. december 2011

Anette&Sophia

Peanut skriver:

Nå okay  

Det er bare lidt modsætning af hvad min far (mekaniker) siger.. Hmm  I følge ham, skulle diesel-bilerne holde længere, og ikke gå så meget i stykker - men når der så var noget der skulle laves, kostede det så også dét mere end en benzin-bil..

Men der kan vel også være nogle der er uheldige, og andre er heldige

Lige præcis.
men det kommer jo også an på hvilken årgang og hvor stor motoren er :-)
Den har næsten de samme svagheder som pass, golf og audi, for de bruger "samme" motor. ( sådan som jeg har forstået det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.