Skoda Fabia vs. Octavia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.370 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. december 2011

Peanut

Nogle der ejer en af disse biler i stationcar?

Vi er ved at kigge på begge modeller, men ved ikke om en fabia er for lille til barnevogn mm.?

Er nysgerring ang. pladsen i bagagerum om der er plads til barnevogn, klapvogn og hvad man skal bruge når man har en lille?

Vi er ikke med barn endnu, men når vi alligevel kigger på bil, kunne det være smart at tage højde for, at der nok kom en lille en dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

bagger26

Vi har en Skoda Fabia combi greenline. Og jeg har hver dag barnevogn med, der er også plads til vores tvillingeklapvogn uden problem.. Vi er rigtig glade for den i hvet fald.

Anmeld

10. december 2011

Peanut

bagger26 skriver:

Vi har en Skoda Fabia combi greenline. Og jeg har hver dag barnevogn med, der er også plads til vores tvillingeklapvogn uden problem.. Vi er rigtig glade for den i hvet fald.

Er det i selve bagagerummet eller hvis bagsæderne ligger ned?

Ja, undskyld jeg spørger, men den ser bare så lille ud i forhold til octavia'en  

Anmeld

10. december 2011

An&Jo

Jeg ville til enhver tid vælge octavia'en frem for en fabia..

der er bare bedre plads i en octavia, og min erfaring er at benpladsen bagi er elendig i en fabia, og man skal vel også tænke lidt langsigtet hvis man ikek regner med at skifte bil jævnligt..

Anmeld

10. december 2011

lille-trold

helt klart Octavia'en vi har en og er super glade for den. Vi har 3 børn der alle sad i autostol 10 dage i Østrig sidste sommer - men klapvogn og tøj hvor vi ikke havde planlagt at vaske i løbet af ferien - det er bare en super skøn bil. Vi er rigtig kede af Skoda ikke laver en bil med 7 sæder da vi overvejer en nr 4...

Anmeld

10. december 2011

th

Peanut skriver:

Vi er ved at kigge på begge modeller, men ved ikke om en fabia er for lille til barnevogn mm.?

Er nysgerring ang. pladsen i bagagerum om der er plads til barnevogn, klapvogn og hvad man skal bruge når man har en lille?

Vi er ikke med barn endnu, men når vi alligevel kigger på bil, kunne det være smart at tage højde for, at der nok kom en lille en dag 

vi har haft en skoda fabia compi, og jeg skal aldrig have det igen, der var altid noget galt med dem og brugte mange penge på værksted på den. den var fra 2003. ved ikke om de nye modeller er bedre eller om vi bare var uheldig. så ville vælge octavia hvis i vil have skoda.

Anmeld

10. december 2011

bagger26

Peanut skriver:

Er det i selve bagagerummet eller hvis bagsæderne ligger ned?

Ja, undskyld jeg spørger, men den ser bare så lille ud i forhold til octavia'en  

Det er i selve bagagerummet, har 2 unger i autostole på bagsædet.. Og jeg er 180 høj og har masser af benplads bag i, så der er fint med benplads..

En octavia er en lige så fin bil og den har mere plads, men den koster også en helt del mere... Der er jo den samme producent der laver begge biler, så selve kvaliteten er den samme... Min kæreste er mekaniker og siger god for begge biler hehe.. Da vi skulle have bil havde vi også kig på en fabia og en octavia, og vi valgt fabien pga den passede til vores behov og pga af prisen..

Anmeld

10. december 2011

bullerbassen

Vi har haft en Skoda octavia og var super glad for den . Startede ud med at kikke på Fabia men den var for lille til os . Når manden sad bag rattet med sædet tilbage var der ikke meget ben plads til ungerne . Vi har en BMW nu og overvejer at skifte til skoda O igen.

Anmeld

10. december 2011

Anette&Sophia

Peanut skriver:

Kender et par der har octaviaén, og de venter barn, så der må jo kunne være en barnevogn derinde hehe.

- men den model kan frarådes.. da de havde haft den i to måneder, havde den allerede været på værksted 7 gange. Diesel modellerne har ihvert fald nogle svagheder i motoren. ( min kæreste er mekaniker, og lytter altid med på de mest ligegyldige ting )

Anmeld

11. december 2011

Peanut

An&Jo skriver:

Jeg ville til enhver tid vælge octavia'en frem for en fabia..

der er bare bedre plads i en octavia, og min erfaring er at benpladsen bagi er elendig i en fabia, og man skal vel også tænke lidt langsigtet hvis man ikek regner med at skifte bil jævnligt..

Ja lige præcis, regner med at den skulle holde mange år.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.