Anonym skriver:
Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening her kvinder! Jeg går i en mødregruppe som jeg holder meget af, og jeg har et godt forhold til alle mødrerne. Nu er børnene blevet 8-10 måneder gamle, og dermed også mere opmærksomme på hindanden. Det hender at de kradser lidt til hindanden eller slår den anden i hovedet med en bog osv.. En af mødrene har så begynt at opfordre sin søn til at slå tilbage...! Hun siger ting som "Kom så 'Nils', bare krads ham i ansigtet" eller "Du må godt slå ham i hovedet med den bog der når han slog dig først"...
Jeg ved jo godt at de er helt små endu, men hvis hun fortsætter med den tonen der, så tror jeg da at drengen vil få problemer senere. Det er da ingen der kan li' at børnene slår...! Jeg blir provokeret over hendes opførsel, men får mig bare ikke til at sige noget til hende. 
Er det bare mig der synes det er helt forkert at opdrage børn på den måde?
Jeg synes det er en helt forkert fremgangsmåde...
Min egen datter på to har bidt/slået nogen 2 gange. og der har jeg sagt til hende at det gør ondt og at hun skal stoppe...siden har hun aldrig bidt eller slået nogen .... jo, hendes mor har fået et kærligt klap i numsen i ny og næ 
men jeg har nu lært hende at hvis nogen bider eller slår hende skal hun straks sige stop (hun går i en dagpleje med en meget voldelig dreng), så straks han rører hende løfter hun pegefingeren og siger Doooop (stop) ...... Eller også siger hun det til dp'eren så hun kan tage over...
er meget stolt over at hun kun er 2 år, og kan finde ud af det...
Anmeld