Okay at opfordre små børn til at slå tilbage??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

l.kjoeller

Er helt enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening her kvinder! Jeg går i en mødregruppe som jeg holder meget af, og jeg har et godt forhold til alle mødrerne. Nu er børnene blevet 8-10 måneder gamle, og dermed også mere opmærksomme på hindanden. Det hender at de kradser lidt til hindanden eller slår den anden i hovedet med en bog osv.. En af mødrene har så begynt at opfordre sin søn til at slå tilbage...! Hun siger ting som "Kom så 'Nils', bare krads ham i ansigtet" eller "Du må godt slå ham i hovedet med den bog der når han slog dig først"...
 Jeg ved jo godt at de er helt små endu, men hvis hun fortsætter med den tonen der, så tror jeg da at drengen vil få problemer senere. Det er da ingen der kan li' at børnene slår...! Jeg blir provokeret over hendes opførsel, men får mig bare ikke til at sige noget til hende.

Er det bare mig der synes det er helt forkert at opdrage børn på den måde?

Du bør blande dig. I hvert fald i det tilfælde, at hun opfordrer drengen til at "give igen" i samvær med dit barn. Det hører jo ingen steder hjemme. Og det er i den grad at gøre den lille en bjørnetjeneste. Han har jo brug for at blive vist andre handlemuligheder end de helt primale, hvis han skal kunne indgå socialt og succesfuldt i vores samfund.

Se, om du ikke kan få det sagt på en pæn måde. Og demonstrer med din egen lille ven, hvordan man bør gøre. 

Held og lykke med det, håber hun kommer til at forstå.

Anmeld

10. december 2011

Mother-love

Altså så længe at de er så små skal man da ikke lære dem det og da slet ikke sidde og opfordre dem til den slags. Men jeg har den holdning når Isabella f.eks starter i skole og hvis der er nogen der slår hende så skal hun vide at hun skal slå igen. Men aldrig starte.

Men synes det er ret voldsomt at ståog sige at hende barn bare skal slå igen og kræse i ansigtet osv. Så det synes jeg ikke er okay. For så længe de er så små kan man jo ikke kalde det selvforsvar for det aner de jo ikke hvad betyder.

Anmeld

10. december 2011

A&F

Nej det er ikke okay at opfordre børn til at slå.! Det er jo nu, at de gode og dårlige vaner skal etableres hos barnet. Synes du er i din gode ret til, at fortælle hende det på en pæn måde.

Anmeld

10. december 2011

Bryndis

Anonym skriver:

Hold da op! Tænk at en MOR bider og slår sin søn, og kalder det opdragelse...! Stakkels barn.. børn som bliver opdraget på den måte får jo ingen vænner. Håber ikke din søn fik varig mærke af bidingen.

Hvis min dreng gør noget mod mig eller et andet barn så gør jeg som dig; siger at det gør ondt og at han ikke for lov til at slå, hive i håret osv. På et eller anders tidspunkt forstår han det nok

Ja lige præcis

Det eneste den anden dreng har fået ud af det er at han bliver ved med at bide og slå. Det er jo ikke lige det der er meningen

Anmeld

10. december 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening her kvinder! Jeg går i en mødregruppe som jeg holder meget af, og jeg har et godt forhold til alle mødrerne. Nu er børnene blevet 8-10 måneder gamle, og dermed også mere opmærksomme på hindanden. Det hender at de kradser lidt til hindanden eller slår den anden i hovedet med en bog osv.. En af mødrene har så begynt at opfordre sin søn til at slå tilbage...! Hun siger ting som "Kom så 'Nils', bare krads ham i ansigtet" eller "Du må godt slå ham i hovedet med den bog der når han slog dig først"...
 Jeg ved jo godt at de er helt små endu, men hvis hun fortsætter med den tonen der, så tror jeg da at drengen vil få problemer senere. Det er da ingen der kan li' at børnene slår...! Jeg blir provokeret over hendes opførsel, men får mig bare ikke til at sige noget til hende.

Er det bare mig der synes det er helt forkert at opdrage børn på den måde?

Jeg synes det er en helt forkert fremgangsmåde...

Min egen datter på to har bidt/slået nogen 2 gange. og der har jeg sagt til hende at det gør ondt og at hun skal stoppe...siden har hun aldrig bidt eller slået nogen .... jo, hendes mor har fået et kærligt klap i numsen i ny og næ

men jeg har nu lært hende at hvis nogen bider eller slår hende skal hun straks sige stop (hun går i en dagpleje med en meget voldelig dreng), så straks han rører hende løfter hun pegefingeren og siger Doooop (stop) ...... Eller også siger hun det til dp'eren så hun kan tage over...

er meget stolt over at hun kun er 2 år, og kan finde ud af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.