Okay at opfordre små børn til at slå tilbage??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2011

Anonym trådstarter

Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening her kvinder! Jeg går i en mødregruppe som jeg holder meget af, og jeg har et godt forhold til alle mødrerne. Nu er børnene blevet 8-10 måneder gamle, og dermed også mere opmærksomme på hindanden. Det hender at de kradser lidt til hindanden eller slår den anden i hovedet med en bog osv.. En af mødrene har så begynt at opfordre sin søn til at slå tilbage...! Hun siger ting som "Kom så 'Nils', bare krads ham i ansigtet" eller "Du må godt slå ham i hovedet med den bog der når han slog dig først"...
 Jeg ved jo godt at de er helt små endu, men hvis hun fortsætter med den tonen der, så tror jeg da at drengen vil få problemer senere. Det er da ingen der kan li' at børnene slår...! Jeg blir provokeret over hendes opførsel, men får mig bare ikke til at sige noget til hende.

Er det bare mig der synes det er helt forkert at opdrage børn på den måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening her kvinder! Jeg går i en mødregruppe som jeg holder meget af, og jeg har et godt forhold til alle mødrerne. Nu er børnene blevet 8-10 måneder gamle, og dermed også mere opmærksomme på hindanden. Det hender at de kradser lidt til hindanden eller slår den anden i hovedet med en bog osv.. En af mødrene har så begynt at opfordre sin søn til at slå tilbage...! Hun siger ting som "Kom så 'Nils', bare krads ham i ansigtet" eller "Du må godt slå ham i hovedet med den bog der når han slog dig først"...
 Jeg ved jo godt at de er helt små endu, men hvis hun fortsætter med den tonen der, så tror jeg da at drengen vil få problemer senere. Det er da ingen der kan li' at børnene slår...! Jeg blir provokeret over hendes opførsel, men får mig bare ikke til at sige noget til hende.

nej!!!! min søster gjorde det samme  hun ville lære min søn og bide igen osv hvis der var nogen der gjorde ham noget og der sage jeg stop! for jeg syns det er så forkert!!!

Anmeld

10. december 2011

Bryndis

Nej jeg syns det er tåbeligt at lære dem og slå og bide igen. Hvis min dreng har slået eller bidt mig har jeg bare sagt at det gjorde ondt og at jeg blev ked af det. Mere skulle der ikke til før han holdt op med det.

Men jeg har så set et tilfælde hvor moren har bidt eller slået barnet igen hvis barnet har slået eller bidt et andet barn eller hende selv og det har resulteret i at min dreng og andre børn er kommet hjem med bidemærker. Sidst min dreng blev bidt var det to steder og det ene sted var lige under det ene øje.

Så NEJ du er slet ikke forkert på den.

Anmeld

10. december 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

nej!!!! min søster gjorde det samme  hun ville lære min søn og bide igen osv hvis der var nogen der gjorde ham noget og der sage jeg stop! for jeg syns det er så forkert!!!

Nej! jeg synes ikke det er iorden at slå eller kradse osv. Især i den alder! Barnet får problemer i vuggestuen senere. For der vil de ikke acceptere det. Heldigvis.

Men jeg må indrømme at jeg godt kan blive træt af min datter når hun græder fordi hendes 4 årig fætter slår hende. Så siger jeg at hun skal slå igen. Hun er over 7.

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Bryndis skriver:

Nej jeg syns det er tåbeligt at lære dem og slå og bide igen. Hvis min dreng har slået eller bidt mig har jeg bare sagt at det gjorde ondt og at jeg blev ked af det. Mere skulle der ikke til før han holdt op med det.

Men jeg har så set et tilfælde hvor moren har bidt eller slået barnet igen hvis barnet har slået eller bidt et andet barn eller hende selv og det har resulteret i at min dreng og andre børn er kommet hjem med bidemærker. Sidst min dreng blev bidt var det to steder og det ene sted var lige under det ene øje.

Så NEJ du er slet ikke forkert på den.

Hold da op! Tænk at en MOR bider og slår sin søn, og kalder det opdragelse...! Stakkels barn.. børn som bliver opdraget på den måte får jo ingen vænner. Håber ikke din søn fik varig mærke af bidingen.

Hvis min dreng gør noget mod mig eller et andet barn så gør jeg som dig; siger at det gør ondt og at han ikke for lov til at slå, hive i håret osv. På et eller anders tidspunkt forstår han det nok

Anmeld

10. december 2011

hekran

Anonym skriver:

Det er bestemt ikke i orden! Godt nok kan de måske ikke så meget, inden de bliver 1 år, men jeg har altid forsøgt at lære mine drenge, at de er IKKE ok at slå igen. Istedet skal de gå til en voksen, hvis det er et problem. Det er vist også den politik der gør sig gældende i børnehaven

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Nej! jeg synes ikke det er iorden at slå eller kradse osv. Især i den alder! Barnet får problemer i vuggestuen senere. For der vil de ikke acceptere det. Heldigvis.

Men jeg må indrømme at jeg godt kan blive træt af min datter når hun græder fordi hendes 4 årig fætter slår hende. Så siger jeg at hun skal slå igen. Hun er over 7.

Det er nemlig det.. i den alderen lægges jo grundlaget for hvordan de skla se på verden osv. Forhåpentlig får han lære det riktige i vuggestuen ja.

I udgangspunktet synes jeg ikke det er ok at opfordre børn på syv år til at ta igen heller.. men du kender jo din datter, og ved jo hvad hun har lært tidligere og hvad hun forstår osv.. så i den alderen kan det vel bedre forsvares

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det nok det man skal gøre -bare sige at det ikke er i orden. Jeg er ikke så god til konfrontationer, men det er også synd at den lille drengen skal opdrages til at blive et mislikt barn. Han er så sød og god ved de andre. Måske siger moren det til ham for at han skal blive mere "hård"... Jeg ved ikke, uanset er det ikke godt...

Anmeld

10. december 2011

Laura.

Anonym skriver:

Hvad er hun dog for en mor ??? Det er da bestemt ikke okay!! Faktisk, så lærer hun sit barn at udøve vold og at det er okay. Jeg ville sige noget til hende.

Anmeld

10. december 2011

l.kjoeller

Er helt enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.