Ørene bløder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Gaia skriver:

En tur til vagtlægen med jer. Lyder til trommehinderne er sprunget og at hun skal have suget snask ud. Ved ik om man kan komme til vagt ørelæge på sygehuset - men jeg ville uden tvivl tage til vagtlæge! Skyl endelig ikke hendes øre, hvis trommehinderne er sprunget. Du risikerer at gøre skade værre! Det kan gøre ekstremt ondt på hende, og når du ikke ved hvilken skade der er sket i øret skal du ikke begynde på noget uden at have fået hendes øre set af en læge.Så endelig ikke rod med selv! Så afsted til vagtlægen. Det er det bedste du kan gøre. Mvh. Tidligere ørebarn md 2* sprunget trommehinder

kan desværre først komme til vagtlægen imorgen, da jeg sidder alene med 5 børn da manden e på job, men har givet hende panodil og hun sover nu, så ser hvordan natten går og hvordan de er imorgen...

tak for svar, skyller ikke hendes øre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Lise

Jas, du må først skylle ører, når du har fået en læge til at se hende. Men husk lige, at det er altså langt fra alle vagtlæger der har forstand på ører, så en ørelæge mandag kan anbefales, selvom en vagtlæge kigger på hende idag. 

Jeg smider lige en vejledning i øreskylning fra min onkels hjemmeside. Han er ørelæge i Aalborg. 

Hvis der er betændelse i et øre er det ofte en fordel, hvis man i hjemmet foretager en daglig skylning af øret.

Der fremstilles en eddikevandsblanding bestående af  almindelig husholdningseddike og vand i forholdet 1 del eddike til 10 dele vand. Nøjagtigheden af blandingen er dog ikke afgørende.

Til skylningen anvendes en  øreskyllesprøjte, som kan købes på apotekerne. Opløsningen skal være lunken (ca. 37 grader) for at skylningen ikke skal være for ubehagelig. Det er en fordel at rette øregangen ud ved at trække forsigtigt opad-bagud i øret. Der skylles skråt fremad med jævn kraft. Sprøjtespidsen må ikke lukke øregangen helt, idet vandet skal kunne løbe frit fra øret.

Hvis der skal gives øredråber ventes ca. 10 min til øret er tørt – før der dryppes. 

Vi har selv brugt denne metode til at skylle min søns ører - det var nemt og hjalp godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.