Ørene bløder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.483 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Min datter på knap 2år har nu haft dræn i begge øre siden juli mdr. i år. -Men hun døjer stadig med konstant mellemørebetændelse, og får konstant øredråber, nu til aften er begge øre begyndt at bløde, det ene mere end det andet, sidste gang de blødte var før hun fik dræn og der havde hun sprunget begge trommehinder....

Mit spørgsmål:

Når øre bløder er trommehinderne så sprubget, kan e det når hun har dræn????

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Henri84

Vi har lige prøvet det.. Læge og ørelæge kunne dog ikke umiddelbart sige hvad det var, men højst sandsyndligt i forbindelse med at drænene faldt ud..

Anmeld

9. december 2011

Lise

Det lyder usandsynligt at hun har sprunget trommehinderne, når det er begge ører der bløder på samme tid...  Tænker jeg... Er der noget gult "snask" med i blodet? 

Jeg har lige prøvet at udspørge min mor, som er øre- næse- halssygeplejerske, og som tilfældigvis sidder ved siden af mig, men hun kan desværre ikke svare 

Min store søn er selv ørebarn, og har dræn på begge ører. I en periode hvor han døjede meget, blødte han pludseligt fra det ene øre en dag. Og en efterfølgende konsultation hos ørelægen viste at han hverken havde sprunget trommehinden, eller at drænet var stoppet til... han havde heller ikke MØB. Vi ved ikke hvorfor det blødte, men der blød nemlig noget snask med. De plejede at kalde det for snot i ørene - altså ikke en mellemørebetændelse, men en forkølelse i ørene.. 

Trommehinden kan kun springe hvis drænet er stoppet til. 

Anmeld

9. december 2011

Lise

Har/havde hun ondt? Jeg tror det er rimelig smertefuldt at sprænge sin trommehinde. 

Anmeld

9. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Lise skriver:

Har/havde hun ondt? Jeg tror det er rimelig smertefuldt at sprænge sin trommehinde. 

min datter er MEGET hård hva ang. smerte, sidst da hun havde sprunge begge trommehinder opdagede jeg det kun ved at hun havde snask i det ene øre....

ja hun har snask i begge øre, dog mest på højre....

Anmeld

9. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Lise skriver:

hvis det "bare" er en forkølelse på ørene, kan man da gøre noget eller går det over af sig selv?

Hun lugter rigtig meget i ørene, altså betændelses agtig, det stinker virkelig

Anmeld

9. december 2011

jydeinden

Oliver&Troia <3 skriver:

hvis det "bare" er en forkølelse på ørene, kan man da gøre noget eller går det over af sig selv?

hvis de ikke er sprunget og der ikke er noget galt, kan du prøve at skylle dem i noget eddikeblanding

gjorde mine forældre tit på mig når ørene stank, og der kom en del skidt med ud.

Anmeld

9. december 2011

Lise

Hmm, ja, det er jo svært at sige om hun har en slem infektion eller ej, hvis hun ikke skriger op, når det gør ondt 

Men ja, skyller i hendes ører i eddikevand? Med sådan en øresprøjteting?

Hvis det blot er en forkølelse, så er der jo ikke mere at gøre ved det, andet end at vente til det bliver april, hvor vi kan få lidt varme og mildt vejr igen 

Anmeld

9. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Lise skriver:

Hmm, ja, det er jo svært at sige om hun har en slem infektion eller ej, hvis hun ikke skriger op, når det gør ondt 

Men ja, skyller i hendes ører i eddikevand? Med sådan en øresprøjteting?

Hvis det blot er en forkølelse, så er der jo ikke mere at gøre ved det, andet end at vente til det bliver april, hvor vi kan få lidt varme og mildt vejr igen 

har aldrig hørt om at skylle ørerne i eddikke hvordan skal det blandes op

vi har nogle sprøjter fra den gang hun fik sonde-kan de bruges

Anmeld

9. december 2011

Gaia

En tur til vagtlægen med jer. Lyder til trommehinderne er sprunget og at hun skal have suget snask ud. Ved ik om man kan komme til vagt ørelæge på sygehuset - men jeg ville uden tvivl tage til vagtlæge! Skyl endelig ikke hendes øre, hvis trommehinderne er sprunget. Du risikerer at gøre skade værre! Det kan gøre ekstremt ondt på hende, og når du ikke ved hvilken skade der er sket i øret skal du ikke begynde på noget uden at have fået hendes øre set af en læge.Så endelig ikke rod med selv! Så afsted til vagtlægen. Det er det bedste du kan gøre. Mvh. Tidligere ørebarn md 2* sprunget trommehinder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.