Hjælp søges. 6 uger gammel og ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Omsorgsgiver

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

twinny

vores drenge fik ondt i maven, da d dråberne fordi der var kokosolie i... Men vi gik over til ACD dråber. nu har de ikk ondt i maven mere. og prutter så det kan mærkes i sofaen.

Anmeld

9. december 2011

Trine89

Omsorgsgiver skriver:

Hmm...har ellers hørt at der også skulle være kokosolie i dråberne fra Multitabs

Det er der ikke..  

Har lige kigget både kassen og indlægseddelen. og der står ikke noget om det nogen steder. (og det skal der jo hvis det er i) 

Anmeld

9. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Trine89 skriver:

Det er der ikke..  

Har lige kigget både kassen og indlægseddelen. og der står ikke noget om det nogen steder. (og det skal der jo hvis det er i) 

ok...hmmm mærkeligt at der står det på nettet så...

Anmeld

10. december 2011

Julemusen

Så har bettemanden fået mylicon siden i går aftes, og har nu en glad dreng som prutter helt vildt Men de d-dråber giver ham stadig ondt i maven ca 3 timer efter han får dem, så vil prøve at skifte mærke og evt give ham dråberne i flaskerne fordelt med en dråbe pr flaske. Min kære mor mener at det også kunne hjælpe Men tak for de gode råd! Er ikke til at holde ud når de små har ondt.

Anmeld

10. december 2011

Frk. Himmelblå

Kitty-Katten skriver:

MIn nu 6 uger gammel dreng har været på lactulose fra han var 3 uger til 5 uger. (Har været på flaske siden han var 2 uger, da min amning gik helt i vasken). Han begyndte at få mavekramper af det, så stoppede med at give ham det. Heldigvis har han ikke hård mave og kommer af med det han skal. 

Problemet er at den sidste uge begynder han at presse når jeg prøver at putte ham, så begynder han at presse og presse og engang imellem skriger han som om det går ondt. Tror han har svært ved at komme af med luft i maven, da hans afføring er helt som det skal være. Han laver i bleen næsten hver dag, der kan godt lige gå en dag hvor han ikke gør, men siger sundhedsplejersken er helt i orden hvis bare hans afføring ikke er for hård eller diare agtig. Og det er det ikke. 

Har prøvet zoneterapi, mavemassage, cyklen med ben og gået med ham liggende på maven over min arm. Har fået mistanke til om det kan være d-dråberne.. MEn ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. For er ikke sån at han er ked af det når han spiser eller når vi pludre. Er kun når det er sengetid... Så ville heller ikke ringe til lægen for vil ikke virke hysterisk. 

Nogen der har prøvet noget lignede eller har gode råd? 

Åh, det er så hårdt. Og helt normalt. Hans tarmsystem er måske en smule umodent. 

Giver du ham hypoallergen erstatning som fx Nan Ha?

Måske du kunne forsøge at pakke en varm klud ind og lægge på mavsen? Det hjalp på vores ældste.

Og forsøge at putte ham med benene oppe på en pude. Det kan også hjælpe at få fusserne lidt i vejret. 

Ellers vil jeg bare minde dig om, at tiderne arbejder med jer.

God bedring.

Anmeld

10. december 2011

Trine89

Omsorgsgiver skriver:

ok...hmmm mærkeligt at der står det på nettet så...

Underligt nok  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.