Hjælp søges. 6 uger gammel og ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.473 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Julemusen

MIn nu 6 uger gammel dreng har været på lactulose fra han var 3 uger til 5 uger. (Har været på flaske siden han var 2 uger, da min amning gik helt i vasken). Han begyndte at få mavekramper af det, så stoppede med at give ham det. Heldigvis har han ikke hård mave og kommer af med det han skal. 

Problemet er at den sidste uge begynder han at presse når jeg prøver at putte ham, så begynder han at presse og presse og engang imellem skriger han som om det går ondt. Tror han har svært ved at komme af med luft i maven, da hans afføring er helt som det skal være. Han laver i bleen næsten hver dag, der kan godt lige gå en dag hvor han ikke gør, men siger sundhedsplejersken er helt i orden hvis bare hans afføring ikke er for hård eller diare agtig. Og det er det ikke. 

Har prøvet zoneterapi, mavemassage, cyklen med ben og gået med ham liggende på maven over min arm. Har fået mistanke til om det kan være d-dråberne.. MEn ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. For er ikke sån at han er ked af det når han spiser eller når vi pludre. Er kun når det er sengetid... Så ville heller ikke ringe til lægen for vil ikke virke hysterisk. 

Nogen der har prøvet noget lignede eller har gode råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Noahmor

Kitty-Katten skriver:

MIn nu 6 uger gammel dreng har været på lactulose fra han var 3 uger til 5 uger. (Har været på flaske siden han var 2 uger, da min amning gik helt i vasken). Han begyndte at få mavekramper af det, så stoppede med at give ham det. Heldigvis har han ikke hård mave og kommer af med det han skal. 

Problemet er at den sidste uge begynder han at presse når jeg prøver at putte ham, så begynder han at presse og presse og engang imellem skriger han som om det går ondt. Tror han har svært ved at komme af med luft i maven, da hans afføring er helt som det skal være. Han laver i bleen næsten hver dag, der kan godt lige gå en dag hvor han ikke gør, men siger sundhedsplejersken er helt i orden hvis bare hans afføring ikke er for hård eller diare agtig. Og det er det ikke. 

Har prøvet zoneterapi, mavemassage, cyklen med ben og gået med ham liggende på maven over min arm. Har fået mistanke til om det kan være d-dråberne.. MEn ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. For er ikke sån at han er ked af det når han spiser eller når vi pludre. Er kun når det er sengetid... Så ville heller ikke ringe til lægen for vil ikke virke hysterisk. 

Nogen der har prøvet noget lignede eller har gode råd? 

Er ikke sikker, men har hørt noget med at der skulle være forskel på, hvad de forskellige mærker d-dråber indeholder. 

Prøv at spørge på apoteket. 

Anmeld

9. december 2011

Filippa & Liva

Øv, hvor er det træls at din lille dreng skal have ondt i mavsen.

Det er bare så hårdt at høre dem græde og man ikke rigtig kan stille noget op.

Det kan godt ske at det er d dråberne som forårsager at han har ondt i maven, mange små kan ikke tåle at der er kokosolie i.

Hvis han døjer med meget luft i maven kan du også prøve med mycolin dråber, mener jeg de hedder. De skulle vist hjælpe mod luft i maven hos de små.

Hvordan med at spise, får han bøvset efter måltiderne?

Hilsen en mor, som kender alt for godt til dét med at baby har avs i maven.

Anmeld

9. december 2011

Julemusen

Jeg vil prøve at lade være med at give ham d-dråber i weekenden og se om det kan være det. Ja han bøvser for hver 30. ml på en flaske. Vi er meget opmærksom på at han får bøvset, så det ikke bliver værre. 

Tak for rådet, vil lige prøve at se på de dråber 

Anmeld

9. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Kitty-Katten skriver:

Jeg vil prøve at lade være med at give ham d-dråber i weekenden og se om det kan være det. Ja han bøvser for hver 30. ml på en flaske. Vi er meget opmærksom på at han får bøvset, så det ikke bliver værre. 

Vi er også stoppet med d-dråberne for en uge siden og det har hjulpet SÅ meget på hendes skrigeture  Hun er nu bare en glad og tilfreds baby så det er bare så skønt. Men hende skrigeture stoppede ikke fra den ene dag til den anden. Det tog 3-4 dage her før hun var i bedring. Bare lige så du ved det og ikke tænker efter 1 dag at det nok ikke var dråberne alligevel

Anmeld

9. december 2011

Filippa & Liva

Omsorgsgiver skriver:

Vi er også stoppet med d-dråberne for en uge siden og det har hjulpet SÅ meget på hendes skrigeture  Hun er nu bare en glad og tilfreds baby så det er bare så skønt. Men hende skrigeture stoppede ikke fra den ene dag til den anden. Det tog 3-4 dage her før hun var i bedring. Bare lige så du ved det og ikke tænker efter 1 dag at det nok ikke var dråberne alligevel

Giver I andre former for d dråber til den lille så?

Jeg mistænker nemlig også d dråberne her for at være roden til at vores pige har ondt i maven.

Hun får sine dråber ved en 17 tiden og hun har altid mange mavekneb om aftenen.

Anmeld

9. december 2011

Filippa & Liva

Kitty-Katten skriver:

God idé!

Så kan du jo set om det hjælper på hans mave..

Og godt at han er flittig til at få bøvset, så kommer han da ihvertfald af med luft der.

Anmeld

9. december 2011

Trine89

Hej, 

Årh jeg kender det alt for godt.. Caia har også haft lidt med maven. og det var nemlig også følelsen af at hun noget med luft i maven. 

og jeg prøvede så at stoppe med hende d-dråber i en uges tid for at se om det var noget. fordi en i min mødregruppe havde prøvet det sammen og hun fik afvide at hendes SP at hun skulle stoppe med d-dråberne (og da vi har den samme SP ville jeg også prøve selvom jeg ikke lige fik snakket med hende) 

Caia fik det bedre uden d-dråberne og så kontaktede jeg min SP og hun sagde så jeg skulle prøve d-dråberne fra Multi-taps da der ikke er noget kokosolie i. og der har ikke siden være nogen problemer med luft i mave.. 

Det er selvfølgelig ikke sikkert det hjælper for jer men det kunne være et forsøg værd.

Anmeld

9. december 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
BigBabyWish skriver:

Giver I andre former for d dråber til den lille så?

Jeg mistænker nemlig også d dråberne her for at være roden til at vores pige har ondt i maven.

Hun får sine dråber ved en 17 tiden og hun har altid mange mavekneb om aftenen.

Nej....men snakkede med min kollega og hendes veninde giver ACD dråber istedet for. Har jeg også hørt mange gøre. Men jeg vil lige drøfte det med vores læge først inden vi begynder på dem.

Synes da du skal prøve at stoppe med dem og så se hvordan hun reagerer. Det kan nemlig vel og mærke være dem som gør så meget uro med hende mave.

Anmeld

9. december 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Trine89 skriver:

Hej, 

Årh jeg kender det alt for godt.. Caia har også haft lidt med maven. og det var nemlig også følelsen af at hun noget med luft i maven. 

og jeg prøvede så at stoppe med hende d-dråber i en uges tid for at se om det var noget. fordi en i min mødregruppe havde prøvet det sammen og hun fik afvide at hendes SP at hun skulle stoppe med d-dråberne (og da vi har den samme SP ville jeg også prøve selvom jeg ikke lige fik snakket med hende) 

Caia fik det bedre uden d-dråberne og så kontaktede jeg min SP og hun sagde så jeg skulle prøve d-dråberne fra Multi-taps da der ikke er noget kokosolie i. og der har ikke siden være nogen problemer med luft i mave.. 

Det er selvfølgelig ikke sikkert det hjælper for jer men det kunne være et forsøg værd.

Hmm...har ellers hørt at der også skulle være kokosolie i dråberne fra Multitabs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.