tv2 nyhederne i går/idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Darling<3

Mamalou skriver:

Det er en forældremyndighedssag i Thailand, der har gjort at pigen ikke kom med i første omgang. Man kan selvfølgelig undre sig over, hvordan moderen kunne flytte fra sin datter i første omgang, men jeg synes alligevel at det er hjerteskærende, at en syvårig pige skal adskilles fra sin mor og søster, med begrundelse i at hun aldrig bliver integreret... 

Det jeg har hørt i nyhederne idag er at der ikke er noget familie dernede, så når hun bliver sendt tilbage til Thailand, vil hun være alene..

At hendes mor er flyttet uden hende, er virkelig ikke til at forstå, men som jeg ser det - så er det ikke vigtigt nok for moren at være i nærhenden af hendes mindste

Men når hun bliver sendt tilbage, skal der nok være noget børnehjem hun bliver placeret på, så helt alene er hun jo ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Mamalou

Honey<3 skriver:

Det jeg har hørt i nyhederne idag er at der ikke er noget familie dernede, så når hun bliver sendt tilbage til Thailand, vil hun være alene..

At hendes mor er flyttet uden hende, er virkelig ikke til at forstå, men som jeg ser det - så er det ikke vigtigt nok for moren at være i nærhenden af hendes mindste

Men når hun bliver sendt tilbage, skal der nok være noget børnehjem hun bliver placeret på, så helt alene er hun jo ikke

Sorry men bliver rystet over at du kan være humoristisk omkring, at hun kommer på et børnehjem. Det er da tragisk at en pige bliver sendt til Thailand væk fra sin mor og søster og til et børnehjem. Så er jeg sådan set ligeglad med hvilke baggrunde moderen havde for at rejse uden hende. Det kan jo være, at moderen faktisk ønskede bedre vilkår for sine børn og ikke kunne forudse den situation hun har bragt sig selv og sin datter. 

Anmeld

10. december 2011

Hougaard92

nilletøz skriver:

Har i det det?

Med den stakkel pige Phatteera der skal udvises på lørdag???

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46504583:politikere-vil-hj%C3%A6lpe-udvist-syv%C3%A5rig.html?forside

Liggger lige et link ind til dem der ikke har set det!

Jeg synes det er uetisk, at udevise hende, så umennekseligt!!!

Synes det er så synd for den bette pige, at de vil tage hende fra moren

Anmeld

10. december 2011

nilletøz

Mamalou skriver:

Sorry men bliver rystet over at du kan være humoristisk omkring, at hun kommer på et børnehjem. Det er da tragisk at en pige bliver sendt til Thailand væk fra sin mor og søster og til et børnehjem. Så er jeg sådan set ligeglad med hvilke baggrunde moderen havde for at rejse uden hende. Det kan jo være, at moderen faktisk ønskede bedre vilkår for sine børn og ikke kunne forudse den situation hun har bragt sig selv og sin datter. 

Anmeld

10. december 2011

nilletøz

JuliaHougaard92 skriver:

Synes det er så synd for den bette pige, at de vil tage hende fra moren

Ja det synes jeg også... heldigvis er sagen sat på standbye indtil videre!!

Anmeld

10. december 2011

Hougaard92

nilletøz skriver:

Ja det synes jeg også... heldigvis er sagen sat på standbye indtil videre!!

nå det var godt , så kan det være der stadig er håb forude.

Anmeld

10. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Honey<3 skriver:

Skal jeg være helt ærlig??

Jeg synes det er fair nok at den lille pige ikke kan bo i DK..

Det er synd for pigen, ingen tvivl der, men hendes mor må åbenbart ikke mene at det er vigtigt nok at have hendes mindste pige hos sig - hun skulle have søgt om at få datteren ind i landet, senest 2 år efter at hun selv var kommet herop - men hvad hindrede hende?? Tiden?

Det lyder faktisk, som om du går mere op i at straffe moren end i at sikre den lille pige et hjem og en fremtid sammen med sin mor og sin storesøster. Hvordan kan det på nogen måde være "fair" at skille et lille barn fra sin mor, fordi moren har handlet på en måde, du finder forkert?

I øvrigt er det fordi, faren i Thailand ikke ville give datteren fra sig, at moren ikke tog hende med - men moren har forældremyndighed over pigen, og hun har boet her i landet siden marts.

Det kan virke totalt uforståeligt, at moren rejste uden sin datter, men hun har formentlig ikke forventet, at der ville gå flere år, før de kunne genforenes - og nu ER de sammen her i landet. Synes du virkelig, det er barnets tarv at skille dem ad igen?

Anmeld

10. december 2011

Hasselnødden

Honey<3 skriver:

Skal jeg være helt ærlig??

Jeg synes det er fair nok at den lille pige ikke kan bo i DK..

Det er synd for pigen, ingen tvivl der, men hendes mor må åbenbart ikke mene at det er vigtigt nok at have hendes mindste pige hos sig - hun skulle have søgt om at få datteren ind i landet, senest 2 år efter at hun selv var kommet herop - men hvad hindrede hende?? Tiden?

De forklarede i nyhederne at eksmanden havde forhalet et eller andet, som gjorde at det ikke lod sig gøre indenfor tidsrammen. Forældreretten eller lign. Så nej, de har ikke gjort det bevidst.

Anmeld

10. december 2011

Hasselnødden

MariaE skriver:

At et land som Danmark, der burde ligge forrest hvad integration angår,ender med sådan en afgørelse er simpelthen uforståeligt dumt.

Så spænder de endnu engang ben for sig selv og går mod hvad der er både menneskeligt og imod barnets reelle tarv. Og resten af Danmark tarv for alt andet lige må man sige østens folk er dejlige mennekser der rent faktisk gør et forsøg på at få et job i landet. Modsat så mange andre der gør alt for at undgå det. 

Ønsker ikke lige frem at tage del i Ekstra Bladets diskutioner om enmet da man ikke altidf får noget fornuftigt ud af det,men vil jo give dem ret. De fleste af dem.

En overordentligt tåbelig beslutning der går ud over både mor, børn og familie. Magen til tankeløshed fra beslutningstagere der ikke er deres job værdige skal man lede længe efter.

Apropos nogen danske kvinder på kh, som intet fejler og sagtens kunne arbejde.

Anmeld

10. december 2011

Hasselnødden

Mamalou skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.