dessert til nytår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

**Ønskebabyen

Hvis det ikke nødvendigvis SKAL være hjemmelavet, så kan jeg virkelig anbefale islagkage fra princip!

det skal være den, hvor bunden er lavet af brownie og ovenpå er der is( vanilia og hindbær) og på toppen er der revet chokolade og hele hindbær.

Åhhh, den er SÅ god!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

pemiro

tandbørsten skriver:

hej piger,

vil i ikke hjælpe mig med en lækker dessert til nytårsaften ??

vores dessert ser sådan ud : Forret Ørred rørt med cremfraish Hovedret : oksecuvette i weberen med flødekartofler og en lækker salat, flutes og hjemmelavet hvisløgssmør.. men hvad med dessert ??

jeg er lidt blank, vil gerne laver noget rigtig godt, vi bliver 8 :-)

kom med jeres lækreste desserter :-)

Vi skal ha en lækker frisk citronfromage så vi ikke bliver tunge i mavserne
Det får vi hvert år og vi ELSKER det..
Sig til hvis du skal ha opskrift

Anmeld

29. december 2011

Mivsen

Philla skriver:

Vi skal have hvid chokolademousse. Den kan nemt laves dagen i forvejen. Dertil kan du lave jordbærcoulis eller med andre bær. Det smager godt 

Har du en opskrift jeg må få?

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

tandbørsten skriver:

hej piger,

vores dessert ser sådan ud : Forret Ørred rørt med cremfraish Hovedret : oksecuvette i weberen med flødekartofler og en lækker salat, flutes og hjemmelavet hvisløgssmør.. men hvad med dessert ??

White chocolate cheesecake

Anmeld

29. december 2011

Mivsen

Baagøe skriver:

Vil meget gerne be om opskriften..

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Mivsen skriver:

Vil meget gerne be om opskriften..

Den kommer her:

8-10 personer

Bund
300 gram grove kiks(f.eks. Digestive)
160 gram smør
2 spsk. sukker

Fyld
675 gram flødeost(f.eks. Philadelphia)
300 gram sukker
3 æg
250 gram hvid chokolade
3 spsk. piskefløde
2 dl. cremefraiche
2 spsk. Amaretto (italiensk mandellikør) Du kan dog også bruge cognac

Topping
1 dl. cremefraiche
100 gram flormelis

Fremgangsmåde:
Vælg en springform på ca. 24 cm i diameter. Frdel et tyndt lag koldt smør på indersiden og i bunden af springformen.

Smelt smørret i en lille kasserolle. Kom kiksenen i en skål og knus dem med næverne - kan også knuses i en pose. Tilsæt smørret sammen med sukkeret. Rør dejen sammen og pres den god ned i springformen.

Pisk flødeosten let og luftig. Tilsæt sukkeret lidt ad gangen. Pisk derefter æggene i, et ad gangen. Hak chokoladen fint, og smelt den sammen med piskefløden over meget svag varme. Køl cremen let ned og pisk den sammen med Amaretto og cremefraiche, til en cremet konsistens opnås. Kom cremen ovenpå bunden og bag kagen midt i ovnen ved 170 grader i 50-60 min. Afkøl kagen i formen, tag den ud og stil den på køl, til den skal serveres.

Pisk cremefraichen med flormelis og fordel det over kagen som topping. (Jeg plejer at have det ved siden af i en skål, så folk selv kan tage)

VELBEKOMME!

Anmeld

29. december 2011

BellaCiinea

tandbørsten skriver:

hej piger,

Jeg laver blødende chokoladekage og lime is, som vi skal ha

Anmeld

29. december 2011

Sommersko

tandbørsten skriver:

hej piger,

jeg skal lave denne dessert http://www.dr.dk/DR1/price-og-blomsterberg/Opskrifter/fennikelblinis-indbagt-pigvar-rubinstein-kage.htm

Anmeld

29. december 2011

Lone Jakobsen

jeg laver en dessert tallerken med 2 slags kage (princip brownie og princip mandelkage) plus 2 slags is (carte d´or) det er en super nem hitter her i huset, og det gælder både for voksne og børn

Anmeld

29. december 2011

Maja_4000

Vi skal have tiramisu Det fik vi ogsp sidste år .. Det smager bare GODT og er SÅ nemt at lave !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.