dessert til nytår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Misty

Sidste år lavede jeg denne dessert, guf! Den var bare helt fantastisk!

arla.dk/opskrifter/hvid-chokolademousse-med-hyldeblomst/

Jeg serverede bare friskeblåbær og hindbær til i stedet..

Den kan helt klart anbefales!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

trunte89

Tin skriver:

Vi skal have is bombe...... Det er indbagt is på en hjemmebagt bund,(mandel/marsipan regner jeg med), vanilieis ovenpå, og det hele dækkes med et tykt lag marengs og "bages" i ovnen i 10 min ca.

Pyntes med stjernekastere erller andet sjovt

Den kan sagtens laves dagen i forvejen og opbevares i fryseren med marengs og det hele. Og tages og stilles i god varm ovn. Serveres straks.

Har du ikke en udførlig opskrift? Det lyder godt nok lækkert

Anmeld

8. december 2011

nusenjo88

Vi skal have hjemmelavet islagkage. En mandelbund med is (hvor indholdet jo kan være hvad som helst) Det smager himmelsk

Anmeld

8. december 2011

Bambii

http://www.opskrifter.dk/Opskrift_100027.100.0.html?g_load_recipie=1&page=228&g_num_persons=4

Dem her skal vi have til nytår de er rigtig fine.. Og så skal jeg lave en kage til kl. 24.00  

Anmeld

8. december 2011

Peps

tandbørsten skriver:

hej piger,

vil i ikke hjælpe mig med en lækker dessert til nytårsaften ??

vores dessert ser sådan ud : Forret Ørred rørt med cremfraish Hovedret : oksecuvette i weberen med flødekartofler og en lækker salat, flutes og hjemmelavet hvisløgssmør.. men hvad med dessert ??

jeg er lidt blank, vil gerne laver noget rigtig godt, vi bliver 8 :-)

kom med jeres lækreste desserter :-)

Vi fik denne islagkage sidste år. Den smager rigtig godt og pyntet med stjernekastere er den virkeligt et flot syn. Og når det første stykke er taget ser den næsten endnu mere imponerende ud.

Vil dog anbefale at man bruger jordbær til den øverste lag is, ellers skal da i hvert fald godt med sukker i, da hindbærene gør isen meget syrlig

Men et link: http://dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=5682

Anmeld

8. december 2011

Tin

Profilbillede for Tin
trunte89 skriver:

Har du ikke en udførlig opskrift? Det lyder godt nok lækkert

Her kommer opskriften : (til 6 pers)

Bund : 125 g rå marcipan, 3 æggehvider, 150 g sukker.

Riv marcipanen groft, og pisk den glat med æggehvider og sukker.

Hældes/fordeles i en springform og bages ca 20 min ved 200gr. 

køl den af på rist (jeg lader den stå i formen for ikke at ødelægge den)

Marengs : 4 æggehvider, 200 gr sukker, 1 tsk vanilie.

Bland æggehvider og sukker i en metalskål. Sæt den i en gryde over simrende vandbad og pisk med håndpisker til hviderne er snehvide og seje. tag skålen op og pisk videre til marengsen er kold.

Dæk den kolde bagte bund med 1- 1 1/2 L vanilie is i skiver(man kan lægge et komplot af frugt før isen hvis man ønsker). Smør et lag marengs ud over isen og sprøjt der efter resten på i et fint mønster. Sæt straks deserten i fryseren.

Lige inden isen skal serveres tages den direkte fra fryseren og stilles i en 225 gr varm ovn til marengsen er gylden (det går stærkt 5-10 min.) Serveres straks

Den smager simpelhen super godt og er en perfekt afslutning til et godt måltid mad.

Anmeld

8. december 2011

trunte89

Tin skriver:

Her kommer opskriften : (til 6 pers)

Bund : 125 g rå marcipan, 3 æggehvider, 150 g sukker.

Riv marcipanen groft, og pisk den glat med æggehvider og sukker.

Hældes/fordeles i en springform og bages ca 20 min ved 200gr. 

køl den af på rist (jeg lader den stå i formen for ikke at ødelægge den)

Marengs : 4 æggehvider, 200 gr sukker, 1 tsk vanilie.

Bland æggehvider og sukker i en metalskål. Sæt den i en gryde over simrende vandbad og pisk med håndpisker til hviderne er snehvide og seje. tag skålen op og pisk videre til marengsen er kold.

Dæk den kolde bagte bund med 1- 1 1/2 L vanilie is i skiver(man kan lægge et komplot af frugt før isen hvis man ønsker). Smør et lag marengs ud over isen og sprøjt der efter resten på i et fint mønster. Sæt straks deserten i fryseren.

Lige inden isen skal serveres tages den direkte fra fryseren og stilles i en 225 gr varm ovn til marengsen er gylden (det går stærkt 5-10 min.) Serveres straks

Den smager simpelhen super godt og er en perfekt afslutning til et godt måltid mad.

Tak! Det lyder godt nok godt

Anmeld

8. december 2011

Maja_4000

Vi skal have tiramisu - Hjemmelavet selvfølgelig Det er blevet en tradition (som startede sidste år - men alligevel )

Eeeelsker tiramisu !

Anmeld

13. december 2011

tweety2060

Thalia skriver:

Vi skal have likørfromage lavet med irish cream i år. Det er drøn nemt at lave og smager himmelsk

Opskrift opskrift be om

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Opskrift opskrift be om

http://arla.dk/opskrifter/mokkadessert/

Og så erstatter du bare kaffen med ½ dl baileys eller anden favoritlikør.

Nemt og lækkert, og så plejer jeg at portionsanrette det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.