Hjælp til aftensmad med : kyllinge filet!! :d

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Camillakn

Den med kyllingfilet i butterdej laver jeg tit selv os, med lidt rejer i os så er det vildt lækkert. HUSK når du skal lukke buttedejen skal du smøre lidt æggehvide på som en slags lim

Ellers er der jo rigt mulighed for:

-Kyllingeburger
-Pastasalat med kylling
-Kyllinge gryde (Kylling M. hakkedetomat, champignon og hvad man ellers har lyst til). Her passer ris rigtig godt til.
-Hvis du har en kød hakker så kan du hakke kødet og lave kyllinge dunser. Vi plejer at få råkost salat til.
-Skær kyllingen ud i tern og lav kyllinge spyd med en chili honning marinade. Med en god salat.
-Klassiske stegt kylling med bearnaise. (Mums), i stedet for kartofler og pommes kan jeg klart anbefale. Pastinak Kom dem i et ildfast fad med olie og salt og når de så er gennemstegt og blevet lidt gyldne smager de vildt godt. Du kan os sagtens blande gulerødder ved os.

Det var lidt om hvad vi får herhjemme

Du må ha en dejlig Jul 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

christinak

HeidiØ skriver:

Ej manner det lyder lækkert. Skære du fileten op mens den er rå og putter pikantost i eller hvordan foregår det? Ej den skal vel lige steges først?...

Skær den bare op på langs og putter ost i, og så vikler jeg bacon rundt om, og så ind i ovnen i ca 30-40 min på 200 grader så er det rigtig mørt og lækkert

Anmeld

8. december 2011

HeidiØ

christinak skriver:

Skær den bare op på langs og putter ost i, og så vikler jeg bacon rundt om, og så ind i ovnen i ca 30-40 min på 200 grader så er det rigtig mørt og lækkert

mmh! Det må vi prøve en dag

Anmeld

8. december 2011

Camillakn

christinak skriver:

Vi plejer at lave kylling filet med pikant ost i og bacon rundt om, og så ind i ovnen, og med rodfrugter i ovnen pastinak, rødbede, gullerødder, selleri og hvad man ellers vil have i blandingen

Ved ik om i har prøvet det men hvis jeg må komme med et lille fif til jeres lækre rodfrugt blanding Så smager det vildt godt hvis man lige hælder noget ahornsirup ud over .. Det giver lige det ekstra til retten.

Anmeld

8. december 2011

Faith

Vi prøvede "Bag of taste" den anden dag. Det er de der nye krydderiposer hvor der medfølger stegepose.

Man tager nogle kyllingefileter (helst en del, ellers er der for meget krydderi i posen og så bliver kyllingen for stærk), putter dem i stegeposen sammen med de grøntsager man godt kan lide, fks. rå broccoli, rå gulerødder, rå porrer eller løg. Alle grøntsager dur, de skal bare være rå.

Ned i posen med det hele, tilsæt krydderiblandingen, ryst posen godt og sæt den medfølgende "klemme" på posen. Ind i ovnen 40 min, og så har du det mest saftige og møre kyllingekød og lækre grøntsager. Der skal ingen fedtstof i posen, så det er rigtig fedtfattig mad.

Server evt med frisk pasta til. Det er yummi

Anmeld

8. december 2011

christinak

Camillakn skriver:

Ved ik om i har prøvet det men hvis jeg må komme med et lille fif til jeres lækre rodfrugt blanding Så smager det vildt godt hvis man lige hælder noget ahornsirup ud over .. Det giver lige det ekstra til retten.

Det har vi ikke prøvet så det skal da lige på næste gang, tak for tippet

Anmeld

8. december 2011

Camillakn

christinak skriver:

Det har vi ikke prøvet så det skal da lige på næste gang, tak for tippet

Så lidt

Anmeld

8. december 2011

janne1986

freiasmor skriver:

Jeg er lost lige nu !!

det må gerne være spændende og med dejlige grønsager til som ikke er brocoli-hvidkål osvosv..

og INGEN kartofler - det må vi ik spise mere

Uhm.....

Når vi får kyllingefilet herhjemme er det på panden i små tern....

Sammen med gulerodsstave, peberfrugt i tern, tynde skiver porre, som ristes med på panden i nævnte rækkefølge.... Lige drysses lidt "all around" krydderi på...

Til plejer jeg lave kartoffelbåde i ovnen og lave en græsk dressing til... Super lækkert...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.