Dreng/pige: hvad leger det med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

MaleneJensen

min datter på snart 10mdr leger med alt ligemeget om det pigeting eller drengeting.. Hun elsker sin dukke men samtidlig elsker hun sine to fætre´s traktore

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

2babygirls

Nicolinesmor170510 skriver:

Hej piger.

Hvad leger jeres børn mest med? 

Min datter leger oftest med dukker. Hun har biler, insekter, og hvadjeg ellers vil kalde "dreng-ting". 

Synes det er sjovt at børn i en tidlig alder allerede leger med det kønnet "siger". Jeg er fuldstændig ligeglad men kunne være sjovt at hører hvad jeres selv vælger.. Tager pigerne pigeting og drengene drengeting??? 

Min datter er knap 19 mdr, men hun putter allerede rigtig om dukkerne. Giver dem tøj på, giver dem dyne på, kommer dem i klapvognen, tager deres tøj af og på. Hun holder dem som var det en levende baby. Sødt og blidt. Synes det er lidt sjovt  

Min bette mus på knap 14 mdr leger pt med stable kopper og nyeste hit er både til badekaret.. Og ellers elsker hun ting hun skal køre med som små biler..

Så har stemt pige og drenge ting

Anmeld

8. december 2011

Koen.

Lærke er snart 20 mdr og her leges med alt fra dukker til biler

Anmeld

8. december 2011

Corn

Vi har dukker, dukkesenge, vogne og lignende... Bliver aldrig brugt

Vi har kaffestel, kander osv. bliver brugt lidt

Vi har klodser, tog og biler, bliver brugt meget..

Og sådan er det både for ham på 6, ham på 4 og ham på 18 mdr

Anmeld

8. december 2011

B&J

her hjemme er det vist både drenge og pige legetøj... det er en reket, og bamsen der kan snakke og nu får han et legekøkken fordi han er helt vild med det til jul og en støvsuger fordi han elsker at støvsuge men dog i blå og han kugle rum og danse til kaj og andrea så tror det er meget de alm ting

Anmeld

8. december 2011

Ciss

Hej piger.

Hvad leger jeres børn mest med? 

Min datter leger oftest med dukker. Hun har biler, insekter, og hvadjeg ellers vil kalde "dreng-ting". 

Synes det er sjovt at børn i en tidlig alder allerede leger med det kønnet "siger". Jeg er fuldstændig ligeglad men kunne være sjovt at hører hvad jeres selv vælger.. Tager pigerne pigeting og drengene drengeting??? 

Min datter er knap 19 mdr, men hun putter allerede rigtig om dukkerne. Giver dem tøj på, giver dem dyne på, kommer dem i klapvognen, tager deres tøj af og på. Hun holder dem som var det en levende baby. Sødt og blidt. Synes det er lidt sjovt  

Min dreng kan godt lege med dukke og dukkevogn, og min pige kan godt lege med tog og biler.

Men for det meste er det omvendt. Siden vi har en af hver, har vi en god blanding af legetøj, så kan de vælge lige det, de vil. Den lille mand er gal efter alt med hjul på, og pigen kan godt lide små figurer, som hun kan lege med i en evighed i en eller anden fantasiverden. Men det varierer meget. Det allerbedste, de ved at lege med, er vores reservemadras, som de lægger på ganggulvet og hopper rundt på. Den er de enige om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.