Dreng/pige: hvad leger det med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Bare mig..

Hasselnødden skriver:

Elias leger med det hele herhjemme og i julegave får han en barnevogn/klapvogn og eventuelt en baby. Da jeg har lagt mærke til hans interesse for det allerede i juni i år. Og har heldigvis en tante, der ikke er kønsforskrækket som nogen af de andre gavegivere måske kunne mistænkes for at være, så kan vist trygt regne med at der kommer noget fra hende  og hvis ikke, så køber vi det selv i det nye år.

Interesserede nicoline sig for drengeting, fik hjn også klart det i julegave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Bare mig..

Benjamins'mor skriver:

Min søn bliver 1 år lige om lidt, så synes godt jeg kan tillade mig at svare i denne debat, hvis det er iorden.

Altså af sådan noget generelt ''baby'' legetøj er der jo ikke rigtigt noget der hedder drenge legetøj og pige legetøj. Men altså han leger da med biler og lastbiler som jeg vil kalde drenge legetøj.

Ellers leger han med duplo som de fleste små børn jo gør.

Ja okay, det er også tidligtKhan selv vælger biler fremfor fx dukker  

Det er noget sjovt noget, ikk?! 

Anmeld

7. december 2011

Bare mig..

morethanperfect skriver:

Oscar leger med alt .. Han har en dukke som han er viildt glad for ..
Han er 13 mdr..  

Hihi hvor sødt  

Anmeld

7. december 2011

Hasselnødden

Ansemusen skriver:

Thias er halvandet og leger både med dukkevogne, bamser, puslespil, stabelkasser, bøger, bondegård, lidt med biler, papkasser, bolde og meget mere. Der er ikke den store kønsskelnen fra hans (eller vores) side. Men man kan dog tydeligt mærke på ham, at han er en dreng. Han er i gang HELE dagen, også når han har høj feber. Han styrter rundt og skal pille ved alt, trykke på knapper, putte ting ned i andre ting osv. Så der er ikke lige så meget tid til putten hos mor og far, som med mange af de piger jeg kender, selvom han er en kærlig dreng

Vi gør meget ud af ikke at forsøge at påvirke ham i en bestemt retning. Han har fx en lyserødd bold fra BR, en bold med guldglimmer, og vi ønsker os en Rubens Baby dukke til ham i julegave!

Samme her.

Anmeld

7. december 2011

Hasselnødden

Nicolinesmor170510 skriver:

Interesserede nicoline sig for drengeting, fik hjn også klart det i julegave

Errh... var det til mig?

Anmeld

7. december 2011

Bare mig..

Ansemusen skriver:

Thias er halvandet og leger både med dukkevogne, bamser, puslespil, stabelkasser, bøger, bondegård, lidt med biler, papkasser, bolde og meget mere. Der er ikke den store kønsskelnen fra hans (eller vores) side. Men man kan dog tydeligt mærke på ham, at han er en dreng. Han er i gang HELE dagen, også når han har høj feber. Han styrter rundt og skal pille ved alt, trykke på knapper, putte ting ned i andre ting osv. Så der er ikke lige så meget tid til putten hos mor og far, som med mange af de piger jeg kender, selvom han er en kærlig dreng

Vi gør meget ud af ikke at forsøge at påvirke ham i en bestemt retning. Han har fx en lyserødd bold fra BR, en bold med guldglimmer, og vi ønsker os en Rubens Baby dukke til ham i julegave!

Ja altså min datter er som du oplever pigerne omkring dig, stille og rolig, og vil genre hygge hver dag hun er da også omkring men søger selv hygge  

Jeg prøver virkelig heller ikke at præge hende, hun tager vitterligt selv udefter det... 

Anmeld

7. december 2011

Bare mig..

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg har to piger der godt kan lide og lege med biler og tog. Men Tammie fortrækker bar ie og Anna-Sophie dukker. Men der er heller ikke nogen af dem der går i vejen for en god gang røver og soldater men stemte pige ting

Synes det er godt at de kan lege med begge dele  

Anmeld

7. december 2011

Bare mig..

Hasselnødden skriver:

Errh... var det til mig?

Ja det tror jeg nok

Anmeld

8. december 2011

Hasselnødden

Ja det tror jeg nok

Ok, dvs. at barnevogn og klapvogn er relateret til drengelegetøj hjemme hos dig?  Cool.

SNORK PYH!  NU fangede jeg den omsider efter at have læst den igen og igen. Amen altså  

Anmeld

8. december 2011

Benjamins'mor

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja okay, det er også tidligtKhan selv vælger biler fremfor fx dukker  

Det er noget sjovt noget, ikk?! 

Ja, det kan han. Dukker og bamser det gider han ikke.

Jeg købte engang en af de der dukker til ham til 29 kr i Netto, den har han aldrig leget med, og bamser, det gider han kun når han skal sove. Bilerne er det mest foretrukne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.