Så mange kvinder på kontanthjælp vil ikke arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

raca

jeg er gift så jeg kommer aldrig på kontant hjælp..

men jeg kender holdningen.. ej vi vil ikke giftes for så skal vi forsøge hinannen--- ( her syntes jeg så at der skulle lovgives om at hvis man var samboende og havde eks børn sammen så havde man også forsøger pligt. )

også kan jeg ikke forstå at SUen er laver end KH... det giver inenge mening, det er da svært at motivere folk til udd. hvis de skal arbejde hård både med job og studie ved siden af.. når alternativet er at gå hjemme..

men måske skulle man se på de uudannede kvinders jobmugligheder og lønninger... for de er dårlige.. mener mindste lønnen ligger på lige omkring 100kr i timen... kh er ca 90 kr....så nææ det kan ikke betale sig for dem og arbejde og det er ski da tosset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Lullaby

Ja min svigerinde er da sådan en. Hun elsker at være ¨på kh for så har hun tid til sine heste, børn og så kan hun shoppe på nettet. Om aftenen brokker hun sig over, at det er SÅ hårdt at være hende og jeg brækker mig

Anmeld

7. december 2011

Ansemusen

Det er ærgerligt at nogle skal ødelægge det for andre! Det er sådan noget der giver sanktioner  Og det er også rigtig rigtig trist, hvis syge skal tvinges ud i aktivering eller arbejde, fordi nogle er dovne!

Anmeld

7. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Den historie viste sig jo at være baseret på et meget spinkelt grundlag - og stort set alle medier har korrigeret oplysningerne, se eksempelvis her:

http://politiken.dk/politik/ECE1471774/kaempebroeler-haenger-kontantshjaelpsmodtagere-ud-som-arbejdssky/

Anmeld

7. december 2011

Stéphanie

Tja, jeg er på KH, og jeg KAN godt arbejde, forskellen på dem du beskriver og så mig er at jeg rent faktisk gerne VIL arbejde, men kender en del der sagtens kan og ikke vil, forklaringen: det her med at være på KH er da for nemt, jeg får penge for at sidde der hjemme og hygge mig, hvad er problemet?! Det er en ting der gør mig rasende! Jeg synes det er en respektløs holdning at have. Lige nu går jeg så på barsel, til sommer opstarter jeg uddannelse på trods af at vi så knap nok har til dagen og vejen, men jeg VIL have en uddannelse så jeg har en bedre mulighed for at få et job. Er bare træt af at vi skal bruge de næste 4 år med at være på røven!

Anmeld

7. december 2011

dpb

Jeg ville elske at gå hjemme, men ikke på kontanthjælp.... Gider det seriøst ikke for så er man netop stemplet!!(også i egne øjne, for føler mig i forvejen som samfundsnasser bare ved at være på dp og skulle skrive ansøgninger konstant) og langt fra fredet i min verden og det er det jeg gerne vil Altså være fredet og ikke skulle bekymre mig om arbejde og økonomi...Men specielt her mens drengene er små ville jeg elske at kunne dedikere alt min tid til dem og husholdning men sådan ligger landet ikke...for jeg er ikke millionær og bliver det nok heller aldrig

Mit allerstørste ønske er derimod netop at få videreuddannet mig/ færdiggjort min uddannelse... men som tingene ser ud pt. er det økonomisk ikke muligt, både fordi den videreudd. jeg gerne vil koster en pæn sum penge som start, og så skal jeg ellers være på su de næste 3år... alternativet er at finde en elevplads og syntes godt nok arbejdsgiverne er svære at overbevise om at de skal tage mig istedet for den "netop udklækkede 18årige single herre/kvinde som ingen forpligtelser har og derfor er mere end villig til at arbejde det dobbelte for samme løn" Lidt groft sat op, ved det godt, men altså har det sort på hvidt næsten, i en mail som svar på årsag til afslag, så helt ude i hampen er jeg ikke med det...

efter endt udd. ville jeg så håbe at vi kunne klare os for en 30timers stilling, men vi må se hvad fremtiden byder os, for pt. står den på ansøgninger efter ansøgninger, både på ufaglærte og elevstillingerHar altid fortrukket at tjene pengene og ikke få dem kastet i nakken

Men arbejdsmæssigt har jeg desværre også helbredsmæssige begrænsninger, som jeg ikke har lyst til at uddybe her... de har bare ikke noget med timetal at gøre, kun områder

Qnuz

Anmeld

7. december 2011

sofiell89

Jeg har ikke fulgt særlig meget med i den debat, og ved heller ikke om jeg tilhører den gruppe eller ej!!

Jeg er på KH, men sygemeldt resten af graviditeten pga. bækkenløsning. Jeg ville meget hellere arbejde, end at gå hjemme.. Min udsigt med at gå hjemme det næste 1½år driver mig til vanvid.. Jeg vil ud blandt andre mennesker. Ikke engang som sygemeldt kommer jeg til samtale med min sagsbehandler før til marts- jeg går på barsel til april..
Jeg er uddannet sosu-hjælper, men var færdiguddannet som 17årig, og folk ville ikke ansætte mig fordi jeg var for ung. Nu vil folk ikke ansætte mig, fordi jeg ikke har erfaring indenfor faget (andet end få vikartimer om måneden). Jeg har været uddannet i over 4 år, og har arbejdet mindre end 6 måneder indenfor mit fag. Når jeg kommer tilbage på KH efter barsel - vil de sætte mig igang med en ny uddannelse, i stedet for praktik indenfor faget, så jeg kan få noget erfaring. Det kan godt være det bare er mig, men det hænger ikke sammen..

Anmeld

8. december 2011

Giraffen

Mor og meget mere skriver:

Den historie viste sig jo at være baseret på et meget spinkelt grundlag - og stort set alle medier har korrigeret oplysningerne, se eksempelvis her:

http://politiken.dk/politik/ECE1471774/kaempebroeler-haenger-kontantshjaelpsmodtagere-ud-som-arbejdssky/

det er naturligvis fair hvis undersøgelsen ikke er ordentlig underbygget. men man kan alligevel læse at flere kender en/flere der er på kh + arbejdsdygtig + ikke gider i arbejde, så der er uden tvivl noget om sagen

Anmeld

8. december 2011

Giraffen

Stéphanie skriver:

Tja, jeg er på KH, og jeg KAN godt arbejde, forskellen på dem du beskriver og så mig er at jeg rent faktisk gerne VIL arbejde, men kender en del der sagtens kan og ikke vil, forklaringen: det her med at være på KH er da for nemt, jeg får penge for at sidde der hjemme og hygge mig, hvad er problemet?! Det er en ting der gør mig rasende! Jeg synes det er en respektløs holdning at have. Lige nu går jeg så på barsel, til sommer opstarter jeg uddannelse på trods af at vi så knap nok har til dagen og vejen, men jeg VIL have en uddannelse så jeg har en bedre mulighed for at få et job. Er bare træt af at vi skal bruge de næste 4 år med at være på røven!

og det er jo lige præcis det - pengene skal jo netop gå til dig der gerne vil tilbage på arbejde så de kan bruge flere ressourcer på at få dig afstiafsted til et godt job

for en ting er de penge der bliver udbetalt der er jo også en masse penge der går til ressourcer på at få folk ud på arbejdsmarkedet igen og der tror jeg det ville være godt med lidt flere penge for alle parter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.