Så mange kvinder på kontanthjælp vil ikke arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

909 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Giraffen

Jeg ved ikke om den er postet herinde, men altså øv hvor jeg ærger mig på fællesskabets vegne når det bliver sådan...

og gør lige obs på at det kun er dem i gruppe 1 der er adspurgte, altså dem der ikke er syge eller har anden helt valid årsag til ikke at være væk fra arbejdsmarkedet.

Hilsen Line, der arbejder ca 60 timer om måneden ved siden af Universitets-studiet og stadig får 2.000 mindre udbetalt end veninden på kontanthjælp 

http://www.bt.dk/danmark/saa-mange-kvinder-paa-kontanthjaelp-vil-ikke-arbejde

En del af de kvindelige kontanthjælpsmodtagere er slet ikke interesserede i at komme væk fra offentlig forsørgelse og få et job.

33,9 pct. af dem svarer ifølge en særkørsel fra Danmarks Statistik, at de ikke vil arbejde. Hos mændene er det blot 5,8 pct. 

Godt 15.000 personer er med i undersøgelsen, som udelukkende handler om de mest velegnede kontanthjælpsmodtagere i den såkaldte matchgruppe 1. De har ikke depressioner, dårlig ryg eller andet, som hindrer dem i at arbejde, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Laura.

Giraffen skriver:

Jeg ved ikke om den er postet herinde, men altså øv hvor jeg ærger mig på fællesskabets vegne når det bliver sådan...

og gør lige obs på at det kun er dem i gruppe 1 der er adspurgte, altså dem der ikke er syge eller har anden helt valid årsag til ikke at være væk fra arbejdsmarkedet.

Hilsen Line, der arbejder ca 60 timer om måneden ved siden af Universitets-studiet og stadig får 2.000 mindre udbetalt end veninden på kontanthjælp 

En del af de kvindelige kontanthjælpsmodtagere er slet ikke interesserede i at komme væk fra offentlig forsørgelse og få et job.

33,9 pct. af dem svarer ifølge en særkørsel fra Danmarks Statistik, at de ikke vil arbejde. Hos mændene er det blot 5,8 pct. 

Godt 15.000 personer er med i undersøgelsen, som udelukkende handler om de mest velegnede kontanthjælpsmodtagere i den såkaldte matchgruppe 1. De har ikke depressioner, dårlig ryg eller andet, som hindrer dem i at arbejde, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Det er virkelig tankevækkende og jeg synes det er dybt urimeligt at der er sådan en forskel på kontanthjælpen. De omtalte der ikke vil tilbage på arb. skulle bare sparkes igang.. Ja, det synes jeg altså.. det er slet ikke fair at nogle folk som er på KH fx. pga. personlige problemer får mindre end folk der ikke fejler noget, men bare ikke gider arb.. forstår godt at kh debatten er kørt sådan op for tiden, for der burde blive lavet om på reglerne ..

Anmeld

7. december 2011

Rockertand

Spændende at se, om der er nogle herinde, der vil stå ved, at de tilhører den gruppe - og evt. kan komme med nogle begrundelser for, hvorfor de har taget det valg?

Anmeld

7. december 2011

Laura.

Rockertand skriver:

Spændende at se, om der er nogle herinde, der vil stå ved, at de tilhører den gruppe - og evt. kan komme med nogle begrundelser for, hvorfor de har taget det valg?

Anmeld

7. december 2011

Giraffen

Laura. skriver:

Det er virkelig tankevækkende og jeg synes det er dybt urimeligt at der er sådan en forskel på kontanthjælpen. De omtalte der ikke vil tilbage på arb. skulle bare sparkes igang.. Ja, det synes jeg altså.. det er slet ikke fair at nogle folk som er på KH fx. pga. personlige problemer får mindre end folk der ikke fejler noget, men bare ikke gider arb.. forstår godt at kh debatten er kørt sådan op for tiden, for der burde blive lavet om på reglerne ..

præcis! jeg har så meget respekt for systemet og at vi passer på dem der ikke kan oparbejde en indtægt, men jeg væmmes ved at nogle udnytter det for det er virkelig bare ressourcer og penge der tages for alle de andre der har brug for det 

Anmeld

7. december 2011

Giraffen

Rockertand skriver:

Anmeld

7. december 2011

Hasselnødden

Jeg har kun fra en kvindelig bekendt at hun ikke gad at arbejde og var på KH - men det er flere år siden. Helt tilbage mellem 2001-2004 - og der blev jeg godt nok forarget. Og er ikke overrasket sådan da at der stadigvæk findes personer med samme indstilling. Havde dog ikke troet at der var så mange. Men måske kan det betale sig for dem? At være raske og få penge for det?

Men forarges stadigvæk og tænker ikke mindst at andre på KH med andre problemstillinger nu kan risikere at blive stemplet som værende af den karakter omend de hellere end gerne ville ud på arbejdsmarkedet hvis de kunne/magtede det etc.

Det lyder som en værre tag-selv-bord for de allermest priviligerede uden skavanker. Det er ikke ok.

Anmeld

7. december 2011

Giraffen

Rockertand skriver:

ku være jeg sku ha tilladt at man ku svare anonym 

Anmeld

7. december 2011

Laura.

Giraffen skriver:

præcis! jeg har så meget respekt for systemet og at vi passer på dem der ikke kan oparbejde en indtægt, men jeg væmmes ved at nogle udnytter det for det er virkelig bare ressourcer og penge der tages for alle de andre der har brug for det 

Ja, og det er heller ikke fair for de der arbejder hårdt for at kunne få mad på bordet hver dag og tag over hovedet.. Jeg ville langt hellere betale til dem der virkelig har brug for det og ikke til de der udnytter systemet. men nu må vi se om den nye KH reform bliver bedre og mere retfærdig.

Anmeld

7. december 2011

morethanperfect

Giraffen skriver:

Ja det er godt nok ikke fair , når andre knokler røven ud af bukserne for at tjene penge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.