Hvordan foregik indkøringen?? (dagpleje)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Den lykkelige

Min datter er 9,5 mdr. 
Vi har fået plads i dagpleje om 4 uger.. Men 4 dage efter jeg havde ønsket.. Så hun får kun 7 hele dage før jeg skal starte og hun skal være der 7 timer af gangen..
Er det nok altså med 7 dage til indkøring hvor hun ikke er der hele dagen??
Hvordan foregik jeres??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Mette.

Den lykkelige skriver:

Min datter er 9,5 mdr. 
Vi har fået plads i dagpleje om 4 uger.. Men 4 dage efter jeg havde ønsket.. Så hun får kun 7 hele dage før jeg skal starte og hun skal være der 7 timer af gangen..
Hvordan foregik jeres??

Vi havde en hel måned til det, da vi er studerende, så derfor kunne vi gøre det over lang tid - men, det blev slet ikke nødvendigt.

Min datter startede da hun var 16 måneder. De første dage var vi der med hende, næste to dage var hun der 1 1/2 -2 timer, 5 dag var hun der var 9- til frokost, og det forsatte de første dage ugen efter. Derefter prøvede hun at sove deromme, og det gik fint, så det har kørt sådan siden.

Hun er afsted fra cirka 8-9 til 15 hver dag.

Anmeld

7. december 2011

Den lykkelige

Mette. skriver:

Vi havde en hel måned til det, da vi er studerende, så derfor kunne vi gøre det over lang tid - men, det blev slet ikke nødvendigt.

Min datter startede da hun var 16 måneder. De første dage var vi der med hende, næste to dage var hun der 1 1/2 -2 timer, 5 dag var hun der var 9- til frokost, og det forsatte de første dage ugen efter. Derefter prøvede hun at sove deromme, og det gik fint, så det har kørt sådan siden.

Hun er afsted fra cirka 8-9 til 15 hver dag.

Ok mange tak for dit svar..
Ja jeg havde også tænkt i hvert fald 2 uger.. Men hvor hurtig kom din datter til at være der fra 8/9-15?? Hvornår begyndte hun på det??

Anmeld

8. december 2011

Silas&Mille

Silas var 10 måneder da han startede.

Vi havde cirka 3 uger til indkøring, inden min barsel sluttede (set bort fra at jeg stadig går hjemme, med stor rundt mave og skal på barsel igen den 8. januar).

Ugen inden Silas skulle starte var vi til opstartsmøde, hvor dagplejepædagogen også var der.

Der blev Silas sat på gulvet så han kunne lege lidt og der gik ikke længe inden han havde fundet de andre børn
Da vi skulle hjem igen var han ikke videre interesseret i at komm emed
Så den dag han skulle starte blev jeg enig med dagplejeren om at han skulle være der hele formiddagen og så skulle jeg hente ham når de havde spist frokost.
Det var gået så godt at vi aftalte at han allerede skulle prøve at sove til middag på dag to.
Det endte med at han var der hele dagen og sådan har det været siden.

Silas er simpelthen SÅ glad for at komme i dagpleje at det bare tog to dage, så var han på fuldtid

Nolge vil nok mene det er underligt vi sender ham afsted, når jeg stadig går hjemme. Men nøj hvor har han udviklet sig på den måned han allerede har været der 

Anmeld

8. december 2011

morethanperfect

Det tog mellem 1 uge og 14 dage med Oscar ..

Anmeld

8. december 2011

bullerbassen

Her skulle Silas starte med en 3 dages indkøring men det gik så i vasken fordi der var aktiviteter ude af huset de 3 dage.

Så farmand måtte tage fri i en uge, hvor vi kørte indkøring. De første par dage et par timer fra formiddag til middag. De sidste par dage hele dagen og det gik over alt forventning.

Anmeld

8. december 2011

Christina.78

Ved os tror jeg kun det var en lille uges tid..de to første dage fra formiddag til middag og derefter den sidste uge 7 til ca 15..det er jo hårdest for moderen at skulle gå fra barnet og ikke omvendt..børn tilpasser sig hurtigt..ihvertfald her..så skiftede hun DP og jeg var igen der de to første dage så hun lige lærte den nye gruppe at kende og så igen 7-15..det har gået fint..

afhænger selvfølgelig af barnet men mon ikke en uge er nok..

Anmeld

8. december 2011

Mette.

Den lykkelige skriver:

Ok mange tak for dit svar..
Ja jeg havde også tænkt i hvert fald 2 uger.. Men hvor hurtig kom din datter til at være der fra 8/9-15?? Hvornår begyndte hun på det??

Det gjorde hun efter cirka 7-8 dage.

Hun begyndte at sove der i uge 2, fra om onsdagen af, også kørte det derfra.

Anmeld

8. december 2011

B&J

vi fik 1månede men efter de 2 første uger var alt bare super duper så vi aftalte han bare skulle møde alm tid... i de 2 uger satte vi tiden stille og roligt op først 3 timer også videre...

men hun er også verdens bedste dagpleje mor for vores søn så det er jo perfekt og han holder meget af hende

(vores søn var 9mdr da han startede)

Anmeld

8. december 2011

Lone Jakobsen

Den lykkelige skriver:

Min datter er 9,5 mdr. 
Hvordan foregik jeres??

nu afhænger det meget af hvordan dit barn er, men hvis du kun har 7 dage ku det evt. se sådan her ud:

dag 1: du er i dagpleje sammen med hende

dag 2: du aflevere hende i dp. 1 time

dag 3: du aflevere hende 2-3 timer (afhængig af om hun sover formiddagslur)

dag 4: hun prøver måske at sove middagslur i dp.

dag 5-7: prøv som 4 hvis det gik godt, ellers gå et skridt tilbage.

igen afhænger det meget af hvordan din datter takler det at starte i dp.

held og lykke med det

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.