Tilberedning af flasker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

maisofie

Madam Blå skriver:

Nå for søren Jeg har fået at vide, at det skal være 37 grader nårman putter pulveret i. Men jeg varmer selv vandet i microen og så pulver i. Synes det er nemmest sådan.

jeg ved heller ikke om det passer.. man hører jo så mange forskellige ting..  har bare hørt flere der gør det. så det må man jo nok godt gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

morethanperfect

Kogte vand til flasker og satte det i køleskabet ..

Varmede dem i microen og puttede pulveret i .. Indtil han blev 4 mdr. lavede vi selve flaskerne og satte dem i køleskabet med færdigblandet mme i .. 

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

maisofie skriver:

jeg ved heller ikke om det passer.. man hører jo så mange forskellige ting..  har bare hørt flere der gør det. så det må man jo nok godt gøre

Hehe - ja, man hører mange forskellige ting!

Jeg holder mig fortsat bare til at varme vandet, pulver i og så er der mad Og så laver jeg flaskerne undervejs. Det fungerer her

Anmeld

7. december 2011

Vidunderligeunger

vi gjorde således (da vi ikke havde microovn).

Kogte en masse vand, puttede det i flasker op til 140 ml. og i køleskabet. Når vi så skule bruge en flaske tog vi en ud, kogte lidt vand og puttede oven i til der var 180 ml. så havde vandet en god temp. og så pulveret i til sidst det var nemt synes vi..

Anmeld

7. december 2011

TrineMine86

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har truffet beslutningen om at Maja skal være flaskebarn.

Har købt Beauvai mme. i pulver form. På pakken står der godt nok at en flaske skal laves lige inden den skal gives, men jeg synes nu det vil være lettere at lave flere flasker af gangen som bare lige skal opvarmes. Men hvordan gør man?

Kan jeg hælde det kogte vand op i flaskerne og putte dem direkte i køleskabet. Og når de skal bruges varme dem op i vandbad og putte pulver i eller.....

...skal jeg hælde det kogende vand op på flaskerne. Vente til temperaturen ikke er så varm og så tilføje pulveret og så i køleskab med det så når det skal bruges kun lige skal varmes op?

Hvad er bedst?

vi fik at vide på sygehuset at vi måtte laver flasker til et døgn af gangen, så her koger vi vand, putter i 6 flasker (han spiser 6 flasker i døgnet) lader det køle af, putter pulveret i, ryster godt, putter flaskerne i iskoldt vand i en balje og herefter i køleskab..

så tager vi bare en flaske når han er sulten og varmer op i mikroovnen, det er super nemt..

Anmeld

7. december 2011

Mother-love

Jeg gjorde det at jeg kogte vand hældte det på flaskerne stillede dem i køleskabet, når vandet var koldt tilsat jeg mme pulveret rystede dem og stillede dem tilbage i køleskabet. Når hun så skulle have en flaske så varmede jeg en i microovnen og så var den klar.

Jeg lavede altid flasker til hele dagen.

Nu hvor Isabella er 6 mdr. Laver jeg den når hun skal have den da hun kun får 2-3 flasker om dagen og hun må få vand fra vandhanen.

Anmeld

7. december 2011

twinny

michelledam skriver:

Jeg gjorde det at jeg kogte vand hældte det på flaskerne stillede dem i køleskabet, når vandet var koldt tilsat jeg mme pulveret rystede dem og stillede dem tilbage i køleskabet. Når hun så skulle have en flaske så varmede jeg en i microovnen og så var den klar.

Jeg lavede altid flasker til hele dagen.

Nu hvor Isabella er 6 mdr. Laver jeg den når hun skal have den da hun kun får 2-3 flasker om dagen og hun må få vand fra vandhanen.

det gør vi også...

Anmeld

7. december 2011

Sofia

Jeg kogte vand om morgenen til alle seks flasker (Det antal jeg brugte på en dag), stillede det kogte vand i køleskabet, og når jeg skulle give en flaske varmede jeg lige vandet i mikroovnen til temp var tilpas, og kom derefter pulver i.

Når jeg var på tur og der ikke var adgang til mikroovn, tog jeg varmt og koldt kogt vand med (termokande) og blandede til den rette temp var der. Det gik meget hurtigere end vandbad!

Anmeld

7. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ok.. mange tak for jeres svar allesammen  

Tror jeg vil gøre det som I fleste gør at jeg koger vand, hælder det på flaskerne og når jeg så skal bruge det varmer jeg det op i vandbad og tilsætter pulveret til sidst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.