Tilberedning af flasker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har truffet beslutningen om at Maja skal være flaskebarn.

Har købt Beauvai mme. i pulver form. På pakken står der godt nok at en flaske skal laves lige inden den skal gives, men jeg synes nu det vil være lettere at lave flere flasker af gangen som bare lige skal opvarmes. Men hvordan gør man?

Kan jeg hælde det kogte vand op i flaskerne og putte dem direkte i køleskabet. Og når de skal bruges varme dem op i vandbad og putte pulver i eller.....

...skal jeg hælde det kogende vand op på flaskerne. Vente til temperaturen ikke er så varm og så tilføje pulveret og så i køleskab med det så når det skal bruges kun lige skal varmes op?

Hvad er bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Mor til Mike

Omsorgsgiver skriver:

Har købt Beauvai mme. i pulver form. På pakken står der godt nok at en flaske skal laves lige inden den skal gives, men jeg synes nu det vil være lettere at lave flere flasker af gangen som bare lige skal opvarmes. Men hvordan gør man?

Kan jeg hælde det kogte vand op i flaskerne og putte dem direkte i køleskabet. Og når de skal bruges varme dem op i vandbad og putte pulver i eller.....

...skal jeg hælde det kogende vand op på flaskerne. Vente til temperaturen ikke er så varm og så tilføje pulveret og så i køleskab med det så når det skal bruges kun lige skal varmes op?

Hvad er bedst?

At du lader vandet stå i køleskabet og hælder pulveret i inden du varmer det op. 

Anmeld

7. december 2011

louisevl

Omsorgsgiver skriver:

Hvad er bedst?

Herhjemme koger vi vandet, kommer det i flaskerne og så i køleskabet. Når vi så skal bruge en flaske putter vi den i microovnen indtil den har den rigtige tempratur og så putter vi pulveret i

Anmeld

7. december 2011

Bshizzle

Jeg gør således HVER aften og løbende hen af dagen..
Aften inden 23.00 laver jeg 2 flasker færdig blandet MME og smider i køleskabet.. + 1 flaske kogt vand.  (har sådan en 1 L ) 

Når jeg skal bruge en flaske hen af dagen, så tager jeg bare vandet som er kogt der er i den store flaske og hælder over på en sutteflaske.. og varmer den op i micro'en eller over et vandbad og putter derefter pulvert i..

Jeg fik afvide man gerne måtte lave 2 flasker.. men vist først når de er et vis antal uger?  

Anmeld

7. december 2011

DK

Jep. Først pulver i EFTER at vandet er varmet op

Husk at man aldrig aldrig aldrig må varme en flaske med mælk op igen. Det er totalt forbudt pga bakterier.

Anmeld

7. december 2011

TaAsJu

Sidder her og har haft et flaske barn fra uge 6 og jeg hvade glemt ALThvad man må ikke må og hvoirdan jeg gjorde..

Godt jeg lige fik opfrisket min hukommelse inde det måske snart går løs igen..

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

DK skriver:

Jep. Først pulver i EFTER at vandet er varmet op

Husk at man aldrig aldrig aldrig må varme en flaske med mælk op igen. Det er totalt forbudt pga bakterier.

Er det ikke lidt misvisende, at man ikke må varme en flaske op igen? Har selv fået at vide, at jeg ikke må varme dem op igen. Men vandet skal jo varmes op, så pulver i. Og dem, der putter en færdig flaske i køleskabet, varmer den jo op igen..  Så jeg forstår det ikke

Er det måske fordi, man ikke må putte dem i microen efter de er lavet og har stået i køleskabet? Ved du det?

Har selv kun givet flaske en små to uger, så er endnu ved at finde ud af, hvad der er smartest

Anmeld

7. december 2011

maisofie

Madam Blå skriver:

Er det ikke lidt misvisende, at man ikke må varme en flaske op igen? Har selv fået at vide, at jeg ikke må varme dem op igen. Men vandet skal jo varmes op, så pulver i. Og dem, der putter en færdig flaske i køleskabet, varmer den jo op igen..  Så jeg forstår det ikke

Er det måske fordi, man ikke må putte dem i microen efter de er lavet og har stået i køleskabet? Ved du det?

Har selv kun givet flaske en små to uger, så er endnu ved at finde ud af, hvad der er smartest

jeg har fået afvide at hvis man vil putte pulveret i og lave flasken klar, så skal vandet være køleskabs koldt. så må man gerne varme det. for så har pulveret ikke været varmet op.

jeg syntes nu det er lige så nemt at putte pulveret i når man har vamet vandet.. så har aldrig prøvet det andet.

Anmeld

7. december 2011

maisofie

jeg har fået afvide at hvis man vil putte pulveret i og lave flasken klar, så skal vandet være køleskabs koldt. så må man gerne varme det. for så har pulveret ikke været varmet op.

jeg syntes nu det er lige så nemt at putte pulveret i når man har vamet vandet.. så har aldrig prøvet det andet.

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

maisofie skriver:

Nå for søren Jeg har fået at vide, at det skal være 37 grader nårman putter pulveret i. Men jeg varmer selv vandet i microen og så pulver i. Synes det er nemmest sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.