Kan slet ikke følge med, andre der har det sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. december 2011

serinasmor

serina er nu hastigt på vej mod de 2 år og hold da op hvor går det stærkt med udviklingen lige nu..

Hun lærer 5-10 ord om dagen, kommer pludseligt med små sætninger, kan selv tage tøj af, leger rollelege(sover, lave mad, spise, give dukken mad, putte dukken osv.) og sådan kunne jeg blive ved ... nogle dage har vi fornemmelsen af at kunne følge udviklingen time for time  .. det er jo helt enormt!

hvor blev min lille pige af?? ... dejligt hun er blevet mere selvstændig .. men HOLDT DA OP!

Andre der har svært ved at følge med?

Serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Laulund87

Ja for pokker! Synes nærmest det er skræmmende Det er måske en uge siden at Maria begyndte at sige to ord og nu kommer der pludselig tre

Hun bliver 2 år i morgen og jeg fatter det slet ikke! Synes hele tiden det er gået stærkt, meeeen nu går det vist for stærkt for mor her

Anmeld

7. december 2011

TaAsJu

Syntes heller ikke jeg kan følge med overhovdet!! Det hele går alt for stærkt.. Og ikke nok med det så er hun sku ved og skifte mig ud med far... SÅ NU ER FAR DEN BEDSTE I VERDEN!!

Anmeld

8. december 2011

Hasselnødden

*nikker ganske heftigt* Ja hold da op, der sker noget med vores små. Troede i grunden det gik stærkt, men da ikke SÅ stærkt. Ord bliver til sætninger bliver sat sammen med andet - bare idag fortæller farmanden på vej hjem fra dp spørger han Elias: Hvad er Frank? (Dagplejens mand laver gak og løjer med børnene - og lærer dem at sige Frank, som svar. Tdl. har Elias svaret med: Farmor som så blev til Frank efterhånden (fordi han ikke kunne udtale Frank) idag svarer han så på spg. med: "Elias - flot fyr!"  De er jo små geniale genier, og en herlig udvikling.  hver dag er et eventyr.

Anmeld

8. december 2011

serinasmor

Laulund87 skriver:

Ja for pokker! Synes nærmest det er skræmmende Det er måske en uge siden at Maria begyndte at sige to ord og nu kommer der pludselig tre

Hun bliver 2 år i morgen og jeg fatter det slet ikke! Synes hele tiden det er gået stærkt, meeeen nu går det vist for stærkt for mor her

Tillykke med de 2 år til Maria

mon vi lærer at følge med og vænne os til det ? eller udviklingen bare går endnu stærkere senere hen ??

bliver jo helt skræmt ..

men er et eller andet sted glad for at det går stærkt for jeg andre også ....

og ja den med de 3 ord .. den kom så igår på vej hjem fra dp 

hun fandt ud af at sætte 2 ord sammen i sidste uge .. hvad bliver det næste

helt sikkert en masse ballade

Anmeld

8. december 2011

serinasmor

Mor til 2, snart 3 skriver:

Syntes heller ikke jeg kan følge med overhovdet!! Det hele går alt for stærkt.. Og ikke nok med det så er hun sku ved og skifte mig ud med far... SÅ NU ER FAR DEN BEDSTE I VERDEN!!

hehe ... ja det er træls når det sker ... her sker byttet/skiftet en gang om ugen/ hver14. dag ca .. så jeg er ved at være vant til det

for tiden siger hun ikke engang godnat til mig ... med mindre jeg er den eneste der er hjemme ..

Anmeld

8. december 2011

serinasmor

Hasselnødden skriver:

*nikker ganske heftigt* Ja hold da op, der sker noget med vores små. Troede i grunden det gik stærkt, men da ikke SÅ stærkt. Ord bliver til sætninger bliver sat sammen med andet - bare idag fortæller farmanden på vej hjem fra dp spørger han Elias: Hvad er Frank? (Dagplejens mand laver gak og løjer med børnene - og lærer dem at sige Frank, som svar. Tdl. har Elias svaret med: Farmor som så blev til Frank efterhånden (fordi han ikke kunne udtale Frank) idag svarer han så på spg. med: "Elias - flot fyr!"  De er jo små geniale genier, og en herlig udvikling.  hver dag er et eventyr.

hmm .. jeg er ikke sikker på jeg havde taget det helt så pænt hvis vores dp's mand lavede det nummer .. på den anden side skal de jo igennem alle de der balladeting

og klogt og dejligt svar din dreng har

Anmeld

8. december 2011

2721

Hehe det kender jeg godt Charlie puffede min hånd væk i går med et suk, da jeg ville hjælpe ham med at lukke ind til kattene da han skulle i seng og gjorde det selv, jeg var helt måløs
Og i dag har han lært at sige av

Syntes godt lige der kunne være en pause knap på sådanne størrelser

Anmeld

8. december 2011

serinasmor

Puslingen skriver:

Hehe det kender jeg godt Charlie puffede min hånd væk i går med et suk, da jeg ville hjælpe ham med at lukke ind til kattene da han skulle i seng og gjorde det selv, jeg var helt måløs
Og i dag har han lært at sige av

Syntes godt lige der kunne være en pause knap på sådanne størrelser

årh ja .. av er et fantastisk ord ..

da serina havde kunnet sige av i nogle måneder opdagede hun pludselig at det gav opmærksomhed ..   så nu RÅBER hun AV forskellige steder fx på vej hjem fra DP eller når vi er ude at handle  ... og så siger hun av når hun kan se mor er vred fordi hun har gjort noget hun godt ved hun ikke må (eller hun måtte det i hvert fald ikke for 2 min siden men det kunne jo være det var lavet om *suk*)  ..

Anmeld

8. december 2011

Hvem?

serinasmor skriver:

serina er nu hastigt på vej mod de 2 år og hold da op hvor går det stærkt med udviklingen lige nu..

Hun lærer 5-10 ord om dagen, kommer pludseligt med små sætninger, kan selv tage tøj af, leger rollelege(sover, lave mad, spise, give dukken mad, putte dukken osv.) og sådan kunne jeg blive ved ... nogle dage har vi fornemmelsen af at kunne følge udviklingen time for time  .. det er jo helt enormt!

hvor blev min lille pige af?? ... dejligt hun er blevet mere selvstændig .. men HOLDT DA OP!

Andre der har svært ved at følge med?

Serinasmor

Du er ik den eneste......

Min Lille Hjalte, der kom 6 uger for tidligt, lå meget på sygehuset, blir 1 år her i December og er blevet en KÆMPE - KÆMPE dreng og min "Lille" Lauge blir 2 i til Januar??

Jeg fatter det simpelthen ik....Men kæft, hvor er de herlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.