klarede mig også selv med 38 rigtige. Og så var det sådan noget latterligt noget, som kvindernes valgret, jeg svarede forkert på. Det vidste jeg egentligt godt... 
Jeg havde også 38 rigtigt, og det var også den med kvindernes ret til at stemme jeg havde forkert. Og så troede jeg faktisk at der havde været flest flertalsregeringer siden 2. verdenskrig, men hvis jeg havde tænkt mig om så kunne jeg vist selv have regnet den ud.
Jeg synes at testen var let. MEN jeg læser også jura og mange af spørgsmålene handler om grundloven og retssystemet så det er klart at jeg har en fordel der.
Derudover synes jeg at det er en god ide at de nye danskere skal vide hvad grundloven går ud på/hvilke rettigheder/pligter de nu får som danskere. Andre spørgsmål synes jeg at helt ude i skoven, ex. hvem Asger Jorn eller Caroline Wozniaki er eller de der geografi spørgsmål... Altså hvad har det at gøre med om de bliver gode danskere eller ej? Jeg synes måske det var bedst med en overordnet historie/grundlovstest istedet for alle de andre dumme spørgsmål. Ikke for at teste, men kun for at sikre at alle får det læst/ved det inden de bliver danskere.
Anmeld