Prøver lige igen, - dansk indfødtsret-prøve med afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Jeia

36 rigtige denne gang, prøvede en for 1-2 år siden, da havde jeg 39 rigtige. Så har da lært lidt om Danmark de år jeg har boet her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Christina.78

jeg pakker..29..

Anmeld

9. december 2011

Kofoed.

Muhmi skriver:

Blev nød til at gætte på mange af dem... Hvad fanden laver et spørgsmål om Caroline derinde?? Hun er jo polak eller sådan noget... Nå men jeg fik 22 rigtige

Caroline er altså dansker Men hun har en anden etnisk baggrund og det kan meget vel være polsk.

Anmeld

9. december 2011

DK

klarede mig også selv med 38 rigtige. Og så var det sådan noget latterligt noget, som kvindernes valgret, jeg svarede forkert på. Det vidste jeg egentligt godt...

Jeg havde også 38 rigtigt, og det var også den med kvindernes ret til at stemme jeg havde forkert. Og så troede jeg faktisk at der havde været flest flertalsregeringer siden 2. verdenskrig, men hvis jeg havde tænkt mig om så kunne jeg vist selv have regnet den ud.

Jeg synes at testen var let. MEN jeg læser også jura og mange af spørgsmålene handler om grundloven og retssystemet så det er klart at jeg har en fordel der.

Derudover synes jeg at det er en god ide at de nye danskere skal vide hvad grundloven går ud på/hvilke rettigheder/pligter de nu får som danskere. Andre spørgsmål synes jeg at helt ude i skoven, ex. hvem Asger Jorn eller Caroline Wozniaki er eller de der geografi spørgsmål... Altså hvad har det at gøre med om de bliver gode danskere eller ej? Jeg synes måske det var bedst med en overordnet historie/grundlovstest istedet for alle de andre dumme spørgsmål. Ikke for at teste, men kun for at sikre at alle får det læst/ved det inden de bliver danskere.

Anmeld

9. december 2011

serinasmor

35

men synes den var svær

Anmeld

9. december 2011

Palaja

Jeg fik 38 rigtige 

Men hvis man skal "rigtigt" til den prøve i "danskhed", har man jo haft undervisning og har forberedt sig på hvilke spørgsmål som kan komme, lige som man ville gøre til en hver anden eksamen. Så det er jo ikke fordi de skal lirre 32 rigtige svar af inden de kan få lov at krydse grænsen  

Anmeld

9. december 2011

NinaNymannMadsen

23 så jeg må nok heller flytte ud af landet

Anmeld

9. december 2011

3rollinger

Jeg fik 34 rigtige. 

Jeg har boet i Spanien i de sidste 12 aar, saa jeg havde mest de aktuelle politiske spoergsmaal forkert. 

Men i det mindste maa jeg vel flytte tilbage igen, skulle jeg faa lyst til det. Saa skal jeg bare lige laere min mand alle svarene. 

Anmeld

9. december 2011

lucas<3

jeg pakker nu jeg fik kun 27

men nogle a dem kunne jeg ikke svare på..

Anmeld

9. december 2011

3rollinger

SussieThyssen skriver:

Jeg kan stadig ikke se hvad sport har med danskhed som sådan at gøre at gøre...sport interesserer mig overhovedet ikke, og kommer aldrig til det.
Ja vi har et landshold..juble jubiii..og???

Aarghh..har heller aldrig kunnet klare sportsspørgsmålene i Trivial LOL

Og sådan noget som at vide om Århus eller Odense er størst...den svarede jeg sikkert også forkert på..så helt dansk er jeg jo nok ikke, selvom jeg bestod  

Det er vel netop at have lidt triviel baggrund om det land man har valgt at bo i. Fra sport til politik til geografi...

Det var jo i den grad noget af en blandet landhandel i forhold til spoergsmaal.

Og selvom man ikke kan lide sport er der jo mange danskere der udoever det og paa sin vis saelger Danmark den vej og derfor vigtig for landet . Proev at taenke paa hvor tit Caroline saetter Danmark paa verdenskortet, naar hun vinder eller bare provokerer en smule.

Men jeg er nok en af de faa der godt kan se ideen med spoergsmaalene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.