Odense N, S, Ø eller V? Kom med jeres erfaringer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Pianisten

4kløver skriver:

Flyttede fra højby til bolbro fra 1 år siden og det er det dummeste vi har gjort. Syndes her sker for meget så vi håber på at komme tilbage. Jeg Syndes ikke at højby er for langt ude da dr er både er bus og tog.

Okay, godt at høre lidt kritik også Ja jeg ved heller ikke om jeg synes så meget om Bolbro... Lidt "tung", kedelig og meget "kold", synes jeg.. Kender I ikke det der med at byer har en udstråling.. sådan synes jeg lidt det er med Bolbro...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Bshizzle

Jeg kan helt sikkert anbefale.. Bolbro, Tarup, Stige, Søhus, Lumby, Næsbyhovde Broby, Villstofte, Korup..

Jeg er selv opvokset i Næsby og boet der i over 20 år af mit liv..
Flyttede da efter til Centrum (liiidt midt i byen)...
Tog så et dumt spring til Munkebo ( laaangt væk) ...
Men savnede Odense.. så flyttede til Lumby (som ligger klods op af Stige/Søhus)..
Flyttede efter da til Korup og bor nu i Tarup

Jeg er rigtig glad for at bo i Tarup, for bussen holder tæt på (selvom jeg har bil).. og har masser af indkøbs muligheder her samt er der mange Børnehaver/Vuggestuer/dagplejer i nærheden

Man kan sagtens finde flot natur i disse forskellige byer..  

Hvis jeg skulle sige noget konkret om de byer jeg har nævnt så...
Bolbro.. En del udlændige, men billigt sted at bo..
Tarup.. Meget trafik, men mange muligheder til børn og indkøb..
Stige.. Flot natur omkring, dog lidt af en død by
Søhus.. Meget kriminalitet (indbrud) men mange muligheder til børn og indkøb i Spar!
Lumby.. Kedelig by!!.. flot natur omkring byen .. alle kender alle.. ikke mange muligheder for børn.
Næsbyhovde Broby.. Ikke mulighed for indkøb (man skal køre for det).. dog muligheder for børn.
Villstofte.. Stille sted, køre for indkøbsmuligheder.
Korup.. Masser af indkøbs muligheder og børnepasning..

Anmeld

7. december 2011

Pianisten

Bshizzle skriver:

Jeg kan helt sikkert anbefale.. Bolbro, Tarup, Stige, Søhus, Lumby, Næsbyhovde Broby, Villstofte, Korup..

Jeg er selv opvokset i Næsby og boet der i over 20 år af mit liv..
Flyttede da efter til Centrum (liiidt midt i byen)...
Tog så et dumt spring til Munkebo ( laaangt væk) ...
Men savnede Odense.. så flyttede til Lumby (som ligger klods op af Stige/Søhus)..
Flyttede efter da til Korup og bor nu i Tarup

Jeg er rigtig glad for at bo i Tarup, for bussen holder tæt på (selvom jeg har bil).. og har masser af indkøbs muligheder her samt er der mange Børnehaver/Vuggestuer/dagplejer i nærheden

Man kan sagtens finde flot natur i disse forskellige byer..  

Hvis jeg skulle sige noget konkret om de byer jeg har nævnt så...
Bolbro.. En del udlændige, men billigt sted at bo..
Tarup.. Meget trafik, men mange muligheder til børn og indkøb..
Stige.. Flot natur omkring, dog lidt af en død by
Søhus.. Meget kriminalitet (indbrud) men mange muligheder til børn og indkøb i Spar!
Lumby.. Kedelig by!!.. flot natur omkring byen .. alle kender alle.. ikke mange muligheder for børn.
Næsbyhovde Broby.. Ikke mulighed for indkøb (man skal køre for det).. dog muligheder for børn.
Villstofte.. Stille sted, køre for indkøbsmuligheder.
Korup.. Masser af indkøbs muligheder og børnepasning..

Tusind tak for din post!! Det kunne helt sikkert bruges til noget! Har ikke børn på nuværende tidspunkt, og får det nok heller ikke de næste par år, så nærliggende institutioner er ikke livsnødvendige

Anmeld

8. december 2011

Røverdatter

Jeg ved godt du har skrevet at du ikke vil bo i centrum, MEN () vi bor på Christiansgade som ligger tæt ved Nyborgvej, og jo vi hører lidt biler engang imellem, men her er ellers utrolig dejligt - vi bor ud til Odense Å, og ikke langt fra grønne områder, handlemuligheder osv.... Nogle steder i centrum er faktisk okay

Men kan godt forstå dig - jeg kommer fra landet i Jylland og jeg savner virkelig nogle gange at der er helt stille når jeg går ud af døren, savner skoven udenfor mit hjem og duften af ren natur.....

Ellers kan jeg også anbefale Blangstedgaard - jeg arbejdede i vuggestuen/børnehaven Kastanjen derude, og naturen er dejlig og det er tæt på alt og cykel afstand fra centrum

Anmeld

8. december 2011

Pianisten

Himmelsmil skriver:

Jeg ved godt du har skrevet at du ikke vil bo i centrum, MEN () vi bor på Christiansgade som ligger tæt ved Nyborgvej, og jo vi hører lidt biler engang imellem, men her er ellers utrolig dejligt - vi bor ud til Odense Å, og ikke langt fra grønne områder, handlemuligheder osv.... Nogle steder i centrum er faktisk okay

Men kan godt forstå dig - jeg kommer fra landet i Jylland og jeg savner virkelig nogle gange at der er helt stille når jeg går ud af døren, savner skoven udenfor mit hjem og duften af ren natur.....

Ellers kan jeg også anbefale Blangstedgaard - jeg arbejdede i vuggestuen/børnehaven Kastanjen derude, og naturen er dejlig og det er tæt på alt og cykel afstand fra centrum

Tusind tak for dit svar

Ja har også kigget lidt rundt på studieboliger derinde i Centrum som ser ualmindeligt lækre ud (og det ligner faktisk lidt at der står et par træer i baggrunden )

Har konkluderet lidt at jeg nok bare må vente og se hvad jeg bliver tilbudt, kan jo heller ikke nytte noget jeg er for kræsen Har dog også lavet meget research på Blangstedgaard og det ser virkelig for fedt ud.. Og så er det ikke særlig dyrt derude i SØ delen..

Anmeld

8. december 2011

Røverdatter

Cheyana skriver:

Tusind tak for dit svar

Ja har også kigget lidt rundt på studieboliger derinde i Centrum som ser ualmindeligt lækre ud (og det ligner faktisk lidt at der står et par træer i baggrunden )

Har konkluderet lidt at jeg nok bare må vente og se hvad jeg bliver tilbudt, kan jo heller ikke nytte noget jeg er for kræsen Har dog også lavet meget research på Blangstedgaard og det ser virkelig for fedt ud.. Og så er det ikke særlig dyrt derude i SØ delen..

Nej det er vist ret billigt, men det ligger dog lidt langt fra Bolbro og uddannelse 

Ja, vent og se hvad du får af tilbud. Også må du mærke efter hvad der føles rigtigt for dig...

Vi har netop købt kolonihavehus i Søndergaards haver! Dét kan også anbefales hvis du virkelig ønsker at koble af.. ( og holde have )

Anmeld

8. december 2011

Pianisten

Himmelsmil skriver:

Nej det er vist ret billigt, men det ligger dog lidt langt fra Bolbro og uddannelse 

Ja, vent og se hvad du får af tilbud. Også må du mærke efter hvad der føles rigtigt for dig...

Vi har netop købt kolonihavehus i Søndergaards haver! Dét kan også anbefales hvis du virkelig ønsker at koble af.. ( og holde have )

Ja men nu har jeg været vant til at pendle fra Svendborg, så det er jo REN luksus for mig bare at komme de der 20 km tættere på

Hihi tjae, nu ved jeg ikke lige hvad jeg som enlig studerende skal stille op med en have - får desværre nok ikke tid til det med alt det studie og baby.dk jeg bruger min tid på

Anmeld

8. december 2011

Røverdatter

Cheyana skriver:

Ja men nu har jeg været vant til at pendle fra Svendborg, så det er jo REN luksus for mig bare at komme de der 20 km tættere på

Hihi tjae, nu ved jeg ikke lige hvad jeg som enlig studerende skal stille op med en have - får desværre nok ikke tid til det med alt det studie og baby.dk jeg bruger min tid på

Nej det kan jeg godt se heheh..

Men held og lykke med at finde den rette bolig

Er det for resten en god uddannelse? Tror vist min ven Henrik også er er i gang med den... hmm.. Han er desuden også fra Svendborg

Anmeld

8. december 2011

Røverdatter

undskylder sidespringet.... ups 

Anmeld

8. december 2011

Pianisten

Himmelsmil skriver:

Nej det kan jeg godt se heheh..

Men held og lykke med at finde den rette bolig

Er det for resten en god uddannelse? Tror vist min ven Henrik også er er i gang med den... hmm.. Han er desuden også fra Svendborg

Tjo, altså, det kunne da godt have været bedre.. Vi har ikke særlig mange undervisningstimer, og der er rigtig meget pigedrama i min klasse suuuuk, men ellers er det fint nok, praktikkerne i er hvert fald herlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.