Odense N, S, Ø eller V? Kom med jeres erfaringer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.196 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Pianisten

Hej venner

Da mig og min kæreste for nyligt er gået fra hinanden, har jeg tænkt mig at flytte til Odense. Læser til pædagog inde i Bolbro, så tænkte, at det nok ville være mest optimalt at flytte derind - og så har jeg bare brug for noget nyt luft under vingerne.
Er dog ikke det store centrum/larm/røg/forvirringsby menneske, og har derfor ikke lyst til at bosætte mig lige i centrum. Har boet i Svendborg i 3 år, og det har jeg været ganske tilfreds med - ikke for stort, ikke for småt, og alting inde for rækkevidde.

Nå, men har i hvert fald skrevet mig op til studieboliger i alle Odenses verdenshjørner, men aner jo ikke hvad jeg skal vælge eller gå efter, når jeg engang får tilbud. Vil jo helst ikke ende i en "balladeby", hvor jeg ikke kan gå uden for en dør klokken 6 om aftenen. Vil egentlig bare gerne bo et sted hvor der er indkøbsmuligheder inde for rækkevidde, og at det ikke er for småt.

I denne forbindelse ville jeg så høre, hvad I kender til de forskellige småbyer der ligger rundt om Odense? Jeg tænker Højby, Stige, Bolbro osv., alle de der byer. Er der nogen som man skal holde sig fra, og er der nogen som er hyggeligere end andre?

Tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

th

Cheyana skriver:

Hej venner

Da mig og min kæreste for nyligt er gået fra hinanden, har jeg tænkt mig at flytte til Odense. Læser til pædagog inde i Bolbro, så tænkte, at det nok ville være mest optimalt at flytte derind - og så har jeg bare brug for noget nyt luft under vingerne.
Er dog ikke det store centrum/larm/røg/forvirringsby menneske, og har derfor ikke lyst til at bosætte mig lige i centrum. Har boet i Svendborg i 3 år, og det har jeg været ganske tilfreds med - ikke for stort, ikke for småt, og alting inde for rækkevidde.

Nå, men har i hvert fald skrevet mig op til studieboliger i alle Odenses verdenshjørner, men aner jo ikke hvad jeg skal vælge eller gå efter, når jeg engang får tilbud. Vil jo helst ikke ende i en "balladeby", hvor jeg ikke kan gå uden for en dør klokken 6 om aftenen. Vil egentlig bare gerne bo et sted hvor der er indkøbsmuligheder inde for rækkevidde, og at det ikke er for småt.

I denne forbindelse ville jeg så høre, hvad I kender til de forskellige småbyer der ligger rundt om Odense? Jeg tænker Højby, Stige, Bolbro osv., alle de der byer. Er der nogen som man skal holde sig fra, og er der nogen som er hyggeligere end andre?

Tak på forhånd!

Hej sjovt du skriver bolbro og højby. Vi boede i bolbro i 5 år inden vi købte hus i højby hvor vi nu har været i 2 år. Vi var rigtig glade for bolbro tæt på tarup centeret og en masse indkøbsmuligheder, men da vi havde fugt ivores lejlighed blev vi enig om at vi enten skulle begynde at se på hus eller en anden lejlighed. Vi købte hus i højby vi du også glade for at bo her men man kan godt savne at man ikk du så tæt på du center.

Anmeld

6. december 2011

Pige2009

Cheyana skriver:

Hej venner

Tak på forhånd!

Bolbro har relativ høj andel af beboere med anden etnisk bagrund, men jeg bor i Tarup tæt på Bolbro og har intet mærket til noget. Højby er et rigtig godt område især med børn. Ulempen er at det ligget ret langt fra centrum og hvis du læser i Bolbro, er der langt at skulle transporere sig

Anmeld

7. december 2011

Troldemommi

Vi bor ude i Blangstedgaard, vi flytter godt nok til Jylland om et øjeblik men her er der dejligt at bo

søde naboer

masser af natur

rosengårdscenteret ret tæt på

dyr er tilladt

der er 6 km ind til centrum Odense

tror der er omkring 10 km ud til bolbro herfra :-)

Anmeld

7. december 2011

MinNoah

Jeg kan KLART anbefale odense N/ NV, altså næsby, tarup, pårup, evt. Stige (det er lidt langt ude).

Vi har købt hus i Næsby, og det er tæt på alt, tarupcentret, handlemuligheder, børnehaver, skole osv.

Anmeld

7. december 2011

Pianisten

Tak for jeres svar

Ja har også hørt meget godt om "norddelen" - men Blangstedgaard lyder da ellers også hyggelig! Synes også Fruens Bøge virker som et rigtig godt og smukt sted (jeg eeeeelsker naturen, jo mere natur, jo bedre), men har bare hørt det skulle være ret dyrt?

Anmeld

7. december 2011

maria_wlt

Cheyana skriver:

Tak for jeres svar

Ja har også hørt meget godt om "norddelen" - men Blangstedgaard lyder da ellers også hyggelig! Synes også Fruens Bøge virker som et rigtig godt og smukt sted (jeg eeeeelsker naturen, jo mere natur, jo bedre), men har bare hørt det skulle være ret dyrt?

Fruens Bøge er ihvertfald også noget men ved ikke om der er lejligheder til fair pris der

Anmeld

7. december 2011

lsvendsen

Inden min kæreste og jeg flyttede til Svendborg boede vi super billigt inde i Dalum. Det hedder bjørnemosen og er et lille fællesskab hvor man bidrager med lidt men tilgengæld bor super billigt... vi gav 3300 alt incl og jeg mener alt!! Varme, vand, tv, internet... men det er 6 år siden så det er nok steget lidt... boligerne er andelsboliger hvor man deler køkken (men det er stort og man har eget bad) med èn familie og det er bare hyggeligt for der er mange som har børn derude (men man skal jo være til det)

Husene ligger i en rundkreds med et grønt område i midten hvor der er legeplads. Områden holdes bilfrit men der er parkering lige ved siden af.

Ja, jeg kan kun anbefale det...

Held og lykke

Anmeld

7. december 2011

Pianisten

Inden min kæreste og jeg flyttede til Svendborg boede vi super billigt inde i Dalum. Det hedder bjørnemosen og er et lille fællesskab hvor man bidrager med lidt men tilgengæld bor super billigt... vi gav 3300 alt incl og jeg mener alt!! Varme, vand, tv, internet... men det er 6 år siden så det er nok steget lidt... boligerne er andelsboliger hvor man deler køkken (men det er stort og man har eget bad) med èn familie og det er bare hyggeligt for der er mange som har børn derude (men man skal jo være til det)

Husene ligger i en rundkreds med et grønt område i midten hvor der er legeplads. Områden holdes bilfrit men der er parkering lige ved siden af.

Ja, jeg kan kun anbefale det...

Held og lykke

Tusind tak for dit svar

Ja det er SUPER billigt at bo i Odense, i hvert fald sammenlignet med Svendborg. Den lejlighed jeg havde med min exkæreste gav vi 4400 for, det var uden el - og der var 55 m2. Det lå så selvfølgelig også godt, men alligevel.. Vi boede på kollegie før, og der havde vi 33 m2, som vi gav 3600 for... Priserne er vanvittigt lave i Odense for studieboligerne - har kigget lidt rundt derinde, og en typisk studiebolig på 27 m2 koster 1300 kr, og så er det med vand, varme el OG 40 forskellige tv kanaler! Jeg klager ikke!

Var lige inde og kigge, og det ser umiddelbart mest ud som om at de har flest lejligheder i SØ delen, altså Blangstedgård og det... Men generelt ligger der jo studieboliger spredt udover hele Odense

Anmeld

7. december 2011

4kløver

Flyttede fra højby til bolbro fra 1 år siden og det er det dummeste vi har gjort. Syndes her sker for meget så vi håber på at komme tilbage. Jeg Syndes ikke at højby er for langt ude da dr er både er bus og tog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.