Hvordan er jeres rutine ved puttetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

lycly

Rødhætte skriver:

Synes helt sikkert du skal arbejde på at få hende til at sove omkring kl 20. Vi begyndet med en fast rutine da William var ca 4 mdr. Det er lidt den samme rutine som de andre beskriver, dog har jeg benyttet mig rigtig meget af "drømmeflasken" indtil ca for 2 mdr siden.. Ved ikke om du kender det med det forgår ved at jeg ca kl 22-23 listet ind på hans værelse og giver ham flasken imens han ligger i sengen. Han spiste så flasken med lukket øjne og bemærket næremest ikke han fik mad. På den måde var han godt fyldt op til natten

Hvor smart! Det vidste jeg slet ikke at man kunne, men det kan jeg da egentlig godt tænke mig til nu Det jo super smart, for så går der jo lige et par timer mere før de er sultne. Det må prøves

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Rødhætte

LunaLykke skriver:

Hvor smart! Det vidste jeg slet ikke at man kunne, men det kan jeg da egentlig godt tænke mig til nu Det jo super smart, for så går der jo lige et par timer mere før de er sultne. Det må prøves

Ja prøv det!! Det har virkelig været en stor hjælp her.. Held og lykke med det

Anmeld

8. december 2011

Pige2009

LunaLykke skriver:

Okay. Jeg tænker bare, at jeg er lidt nervøs for, at hvis jeg putter Julia så tidligt, så vågner hun og skal have mad om natten. Har nemlig en teori om, at grunden til hun sover igennem, er fordi hun får den sidste flaske så sent (kl. 23). Hvordan gik det for jer, kunne hun sove igennem, selvom hun fik mad sidst omkring kl. 19?

Hun begyndte faktisk også først at sove igennem omkring de 7-8 mdr. Jeg har altid ammet, men da vi startede med at putte kl. 19, fik hun ikke andet end en tår vand inden sengetid, for jeg ville ikke have, hun skulle være afhængig af at få noget lige inden sengetid, så vi tog kold tyrker, og det tog hende også en uges tid inden vi kom ind i rytmen igen, men det var altså det værd

Anmeld

8. december 2011

Sitrani

LunaLykke skriver:

Har snakket med SP i dag om, at vi kan begynde at give Julia 2 måltider om dagen med grød og mos. Grød om formiddagen efter hendes formiddagslur, og grøntsagsmos om aftenen. Og så sagde hun at det kunne være en god idé at lave en fast putterutine om aftenen. Hvis jeg kunne få det til at gå som jeg gerne vil, så ville rutinen se således ud: Mos kl. 19.00 efterfulgt af flaske. Bad, nattøj og så putning med godnatsange omkring 20.30-21.00. 

Problemet er bare, at lige pt. sover hun først for natten kl 23.00 og hun sover stort set ikke mellem 19.00 og 23.00. 

Hvordan gør I? Det skal måske lige siges at hun bliver 5 mdr d. 17.

Herhjemme tager min datter på ca. 5½ måned en aftenlur omrking kl. 17 og ca. 45 min. til 1 time frem..

Så kommer hun op og får aftensmad (mos eller grød), og derefter bryst, hvis hun er mere sulten..

Så leger vi lidt, og bagefter kommer hun i bad. Nu er klokken ca. 19.

Efter badet får hun nattøj på og vi sætter os ind i stuen og putter, kigger i en lille bog, pludre osv. Og så ligger jeg hende ind i hendes seng, synger en sang, og giver hende hendes sut, klud og kanin at putte med. Så siger jeg godnat og sov godt, og går ud af rummet. Nu er kl. ca. 19.45 - Hun falder i søvn kort tid efter! Førhen lagde jeg hende kl. 19, men er begyndt at ligge hende omkring kl. 20, for så vågner hun først kl. 7

Anmeld

8. december 2011

lycly

STN skriver:

Herhjemme tager min datter på ca. 5½ måned en aftenlur omrking kl. 17 og ca. 45 min. til 1 time frem..

Så kommer hun op og får aftensmad (mos eller grød), og derefter bryst, hvis hun er mere sulten..

Så leger vi lidt, og bagefter kommer hun i bad. Nu er klokken ca. 19.

Efter badet får hun nattøj på og vi sætter os ind i stuen og putter, kigger i en lille bog, pludre osv. Og så ligger jeg hende ind i hendes seng, synger en sang, og giver hende hendes sut, klud og kanin at putte med. Så siger jeg godnat og sov godt, og går ud af rummet. Nu er kl. ca. 19.45 - Hun falder i søvn kort tid efter! Førhen lagde jeg hende kl. 19, men er begyndt at ligge hende omkring kl. 20, for så vågner hun først kl. 7

Okay, det lyder også som en rimelig fornuftig rutine. Men tænker bare, hvornår spiser I så aftensmad? Hvis hun får mad omkring kl 18.00 og skal i bad osv kl. 19?

Anmeld

9. december 2011

Sitrani

LunaLykke skriver:

Okay, det lyder også som en rimelig fornuftig rutine. Men tænker bare, hvornår spiser I så aftensmad? Hvis hun får mad omkring kl 18.00 og skal i bad osv kl. 19?

Enten spiser vi samtidig med hende... eller også spiser vi bagefter... Tidspunkterne kan også variere - det er ikke sikkert hun liiige kommer i bad prøcis kl. 19 og lignende! Det tager heller ikke forever at bade hende - så hvor længe hun er i bad, er afhængigt af hvad klokken er, når hun kommer i badet.. Det er sådan lidt forskelligt.. Måske bliver hun badet tidligere, men sådan ca. ved 18.30-19tiden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.