Hvordan er jeres rutine ved puttetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. december 2011

lycly

Har snakket med SP i dag om, at vi kan begynde at give Julia 2 måltider om dagen med grød og mos. Grød om formiddagen efter hendes formiddagslur, og grøntsagsmos om aftenen. Og så sagde hun at det kunne være en god idé at lave en fast putterutine om aftenen. Hvis jeg kunne få det til at gå som jeg gerne vil, så ville rutinen se således ud: Mos kl. 19.00 efterfulgt af flaske. Bad, nattøj og så putning med godnatsange omkring 20.30-21.00. 

Problemet er bare, at lige pt. sover hun først for natten kl 23.00 og hun sover stort set ikke mellem 19.00 og 23.00. 

Hvordan gør I? Det skal måske lige siges at hun bliver 5 mdr d. 17.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

camillakrath

LunaLykke skriver:

Har snakket med SP i dag om, at vi kan begynde at give Julia 2 måltider om dagen med grød og mos. Grød om formiddagen efter hendes formiddagslur, og grøntsagsmos om aftenen. Og så sagde hun at det kunne være en god idé at lave en fast putterutine om aftenen. Hvis jeg kunne få det til at gå som jeg gerne vil, så ville rutinen se således ud: Mos kl. 19.00 efterfulgt af flaske. Bad, nattøj og så putning med godnatsange omkring 20.30-21.00. 

Problemet er bare, at lige pt. sover hun først for natten kl 23.00 og hun sover stort set ikke mellem 19.00 og 23.00. 

Benjamin er 7,5 måned, og sover ca. kl. 19 hver aften

Han får grød suppleret med flaske omkring 17:30. Derefter er det nattøj og for det meste sidder vi så i sofaen bagefter med hans dyne, sutten og hans nussedyr. Kl. 18:30 ligger han i sengen og lytter til lidt musik fra hans uro. Både far og mor kommer ind og kysser godnat og så sover han ca. efter 20 - 30 min.

Anmeld

6. december 2011

Pige2009

LunaLykke skriver:

Vi trappede langsomt ned med puttetiden, så hun blev puttet tidigere og tidligere, og da Laura var 7 mdr, kom hun i seng hver dag kl. 19.

Hun fik og får stadig nattøj på efter aftensmaden og når klokken så blev 18.45 satte vi os i sofaen og sang et par gange eller læste et par bøger Det gør vi faktisk stadig, og nu er Laura 2 år og 1 md.

Anmeld

7. december 2011

lycly

Baagøe skriver:

Vi trappede langsomt ned med puttetiden, så hun blev puttet tidigere og tidligere, og da Laura var 7 mdr, kom hun i seng hver dag kl. 19.

Hun fik og får stadig nattøj på efter aftensmaden og når klokken så blev 18.45 satte vi os i sofaen og sang et par gange eller læste et par bøger Det gør vi faktisk stadig, og nu er Laura 2 år og 1 md.

Okay. Jeg tænker bare, at jeg er lidt nervøs for, at hvis jeg putter Julia så tidligt, så vågner hun og skal have mad om natten. Har nemlig en teori om, at grunden til hun sover igennem, er fordi hun får den sidste flaske så sent (kl. 23). Hvordan gik det for jer, kunne hun sove igennem, selvom hun fik mad sidst omkring kl. 19?

Anmeld

7. december 2011

Mother-love

Isabella er 6 mdr og hun kommer i bad hver anden dag. Så de dage hun skal i bad. Spiser hun grønsagsmos omkring 19.00 og så kommer hun i bad ogkommer i nattøjet får børstet bisser og så er hun i sin seng omkring kl 20. Ikke altid hun sover lige med det samme. Hun hun er kommet i seng kl 20 siden hun var 4 mdr tror jeg. De dage hvor hun ikke skal i bad får hun mos får nattøjet på og børstet tænder og langt i seng.

Hun har sovet igennem siden hun var 1 mdr. Og hun sover meget. For for som sagt sover hun fra omkring kl 20, vågner første gang omkring 6-7 tiden får en flaske og så sover hun 2-3 timer mere. Men tilgengæld sover hun kun 2-3 lurer af en halv times tid om dagen.

Men tror godt du kan regne med at dit barn sover okay hvis du giver grønsagsmos inden sove tid. Det fylder mere og mætter længere tid. Der er ikke andet godt at prøve sig frem.

Anmeld

7. december 2011

lycly

michelledam skriver:

Isabella er 6 mdr og hun kommer i bad hver anden dag. Så de dage hun skal i bad. Spiser hun grønsagsmos omkring 19.00 og så kommer hun i bad ogkommer i nattøjet får børstet bisser og så er hun i sin seng omkring kl 20. Ikke altid hun sover lige med det samme. Hun hun er kommet i seng kl 20 siden hun var 4 mdr tror jeg. De dage hvor hun ikke skal i bad får hun mos får nattøjet på og børstet tænder og langt i seng.

Hun har sovet igennem siden hun var 1 mdr. Og hun sover meget. For for som sagt sover hun fra omkring kl 20, vågner første gang omkring 6-7 tiden får en flaske og så sover hun 2-3 timer mere. Men tilgengæld sover hun kun 2-3 lurer af en halv times tid om dagen.

Men tror godt du kan regne med at dit barn sover okay hvis du giver grønsagsmos inden sove tid. Det fylder mere og mætter længere tid. Der er ikke andet godt at prøve sig frem.

Tak for svar, det lyder faktisk rimelig overskueligt Må jeg så spørge om noget andet? Hvad hvis I er ude, fx omkring kl. 19 hvor der skal spises mos for at følge rutinen. Hvad gør I så? Laver mos der hvor I er, eller springer det over den dag?

Anmeld

8. december 2011

Mother-love

LunaLykke skriver:

Tak for svar, det lyder faktisk rimelig overskueligt Må jeg så spørge om noget andet? Hvad hvis I er ude, fx omkring kl. 19 hvor der skal spises mos for at følge rutinen. Hvad gør I så? Laver mos der hvor I er, eller springer det over den dag?

Så lidt

Jamen hvis vi er ude hvilket vi sjællent er.
Jeg laver grønsagsmos til to dage og opbevarer det i køleskabet til dagen efter i lukket beholder. Hvor jeg blander lidt mme i og en smørklat.
Enten tager jeg den med ellers får hun en frugtmos ellers springer vi over det kommer lidt an på om hun er træt eller lign. For det er hun so regel altid lidt mere end normalt hvis vi er ude.

Anmeld

8. december 2011

Mother-love

LunaLykke skriver:

Ellers kan du jo have de der færdig pakker med grød med som du kan blande op. Det er hurtigt og nemt. Isabella kan ikke tåle dem. Hun får rigtig hård mave af det. Men det er langt fra alle børn der gør det. Men har en sart mave, hvor hun heller ikke kan fordøjekartoffel.

Men gør som du synes er nemmest. Der sker ikke noget ved at springe et ske måltid over en gang imellem. Det gør vi skam også..

Anmeld

8. december 2011

Happiness

Lukas får sin flaske kl 19, herefter i nattøj. Så synger jeg et par sange.

Herefter bliver han lagt i seng, og babyalarmen spiller vuggeviser i ca 3 minutter, hvorefter den bliver slukket.

Så sidder jeg eller hans far og holder ham i hånden eller nusser ham i søvn (dårlig vane - we know!). Det tager ca 10-20 minutter.

Kl 22-23, giver vi ham så sin natflaske, mens han ligger i sengen. Han halvsover mens han spiser Og han falder i søvn når han er mæt.

Jeg fik rådet at lægge ham der senest kl 20.00, og det har hjulpet SÅ meget herhjemme. Vi kæmper ikke mere med at få ham til at sove! Han sover så til ca kl 5-6 stykker og får mad der. Nogle gange også til 7-8

Anmeld

8. december 2011

Rødhætte

LunaLykke skriver:

Synes helt sikkert du skal arbejde på at få hende til at sove omkring kl 20. Vi begyndet med en fast rutine da William var ca 4 mdr. Det er lidt den samme rutine som de andre beskriver, dog har jeg benyttet mig rigtig meget af "drømmeflasken" indtil ca for 2 mdr siden.. Ved ikke om du kender det med det forgår ved at jeg ca kl 22-23 listet ind på hans værelse og giver ham flasken imens han ligger i sengen. Han spiste så flasken med lukket øjne og bemærket næremest ikke han fik mad. På den måde var han godt fyldt op til natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.