hjælp ang. søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Mimbi

Hey piger

min søn på 10 mðr vil ikke i seng .... han lægger sig fint at sove i barnevogne om dagen, men da det kommer til at skulle i seng om aftenen bliver han hysterisk  hann græder helt vilt, så jeg plejer at stå hos ham til han sover.... han bliver lagt i seng kl.20 så sover ham i 1 time ca. så vågner ham igen og vil ikki lægge sig til at sove igen som resulterer i han ikke kommer i seng igen for vi voksne går i seng

hvad skal jeg gøre så han ikke vågner igen og så han lægger sig til at sove om aftenen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Mimbi

ingen der kan hjælpe???

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Mimbi skriver:

Hey piger

min søn på 10 mðr vil ikke i seng .... han lægger sig fint at sove i barnevogne om dagen, men da det kommer til at skulle i seng om aftenen bliver han hysterisk  hann græder helt vilt, så jeg plejer at stå hos ham til han sover.... han bliver lagt i seng kl.20 så sover ham i 1 time ca. så vågner ham igen og vil ikki lægge sig til at sove igen som resulterer i han ikke kommer i seng igen for vi voksne går i seng

hvad skal jeg gøre så han ikke vågner igen og så han lægger sig til at sove om aftenen?

Ville det hjælpe hvis han fik lov til at falde i søvn i din seng??
Og du så flytter ham over i hans egen når du selv går i seng.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2011

CA

Nu ved jeg jo ikke hvad du HAR prøvet, men da jeg selv har en søn på 10 mdr. og selv har stået i samme problem, tillader jeg mig at forsøge at svare. 

Her er hvad vi gør: 

Det er vigtigt, at I sørger for at have de samme faste rutiner inden putning, så han ved, hvad der skal ske.

Sørg for at han er godt mæt. 

Put ham inden han blir alt for overtræt, men stadig er glad.

Lig ham i et mørkt og godt udluftet værelse.

Syng evt. en fast godnat sang, sig godnat og gå ud. 

Når han brokker sig går du ind og ligger ham ned, gir dyne på og gir sutten uden en hel masse snak og nus. Bare på samme måde hver gang.

Hvis han græder, kan du blive hos ham uden at tage ham op. Måske lægge en fast hånd om ham nede i sengen, så han kan mærke du er der. 

Aldrig tænde lyset og aldrig tage ham med ud fra værelset efter putningen. 

Det tar ca. 3 dage for en baby at lære nye vaner, så hav tålmodigheden klar og undgå at blive sur(når min tålmodighed er brugt op og jeg har lyst til at råbe "SOV NU!" så synger jeg i stedet en godnatsang mere - det får mig til at bevare roen)

Jeg kan klart anbefale bogen "de kære børn" Af Anne Wahlgren!

Anmeld

6. december 2011

gonefishing

Mimbi skriver:

Hey piger

Vores datter på 11måneder sover igennem om natten MEN er også meget urolig (men træt) kl 19:00 når hun bliver lagt i seng.

vi har en stol ved siden af sengen, og lægger en hånd på hendes mave og måske nusser hende lidt på maven, indtil hun er kommet lidt ned på jorden igen. Det hjælper for os.

Anmeld

6. december 2011

Mimbi

SussieThyssen skriver:

Ville det hjælpe hvis han fik lov til at falde i søvn i din seng??
Og du så flytter ham over i hans egen når du selv går i seng.

Kærligst
Sussie

Det hjælper ikke... har prøvet.... :/

tak for svaret

Anmeld

6. december 2011

Mimbi

Carina87 skriver:

Nu ved jeg jo ikke hvad du HAR prøvet, men da jeg selv har en søn på 10 mdr. og selv har stået i samme problem, tillader jeg mig at forsøge at svare. 

Her er hvad vi gør: 

Det er vigtigt, at I sørger for at have de samme faste rutiner inden putning, så han ved, hvad der skal ske.

Sørg for at han er godt mæt. 

Put ham inden han blir alt for overtræt, men stadig er glad.

Lig ham i et mørkt og godt udluftet værelse.

Syng evt. en fast godnat sang, sig godnat og gå ud. 

Når han brokker sig går du ind og ligger ham ned, gir dyne på og gir sutten uden en hel masse snak og nus. Bare på samme måde hver gang.

Hvis han græder, kan du blive hos ham uden at tage ham op. Måske lægge en fast hånd om ham nede i sengen, så han kan mærke du er der. 

Aldrig tænde lyset og aldrig tage ham med ud fra værelset efter putningen. 

Det tar ca. 3 dage for en baby at lære nye vaner, så hav tålmodigheden klar og undgå at blive sur(når min tålmodighed er brugt op og jeg har lyst til at råbe "SOV NU!" så synger jeg i stedet en godnatsang mere - det får mig til at bevare roen)

Jeg kan klart anbefale bogen "de kære børn" Af Anne Wahlgren!

Det vil jeg da helt sikkert prøve har prøvet det engang, men tror bara at jeg blev så frustreret af al gråden han bliver helt hysterisk hvis jeg får ud af rummet :/

tak for svaret

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Mimbi skriver:

Det hjælper ikke... har prøvet.... :/

tak for svaret

Altså jeg har jo været den benhårde mor i den retning..og ladet mine blive liggende til de faldt i søvn igen.
Og så måtte de skrige.
Selvfølgelig tjekkede jeg op på dem ind imellem, men op kom de ikke.

Det tog et par dage eller tre med aftenhyleri, men så gav de op og de sov pænt igennem efter det og uden mere pjat.
Det var hårdt, men somme tider er det nødvendigt at være den der bestemmer.

Anmeld

6. december 2011

Mimbi

SussieThyssen skriver:

Altså jeg har jo været den benhårde mor i den retning..og ladet mine blive liggende til de faldt i søvn igen.
Og så måtte de skrige.
Selvfølgelig tjekkede jeg op på dem ind imellem, men op kom de ikke.

Det tog et par dage eller tre med aftenhyleri, men så gav de op og de sov pænt igennem efter det og uden mere pjat.
Det var hårdt, men somme tider er det nødvendigt at være den der bestemmer.

ville ønske jeg kunne det .... men det er sååå hårdt at høre dem græde hele aftene....

Har da prøvet.... han har hylet op til 2-3 timer.... så har jeg ikke magtet mere og har lagt mig med ham i vores seng

ser ud til at jeg bare er nød til at være stærk og lade ham hyle til han falder i søvn og selvfølgeligt tjekket til ham engang i mellem

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Mimbi skriver:

ville ønske jeg kunne det .... men det er sååå hårdt at høre dem græde hele aftene....

Har da prøvet.... han har hylet op til 2-3 timer.... så har jeg ikke magtet mere og har lagt mig med ham i vores seng

ser ud til at jeg bare er nød til at være stærk og lade ham hyle til han falder i søvn og selvfølgeligt tjekket til ham engang i mellem

Åhh Gud hvor kan jeg godt huske det..jeg kunne blive helt svedt, men altså..der er jo nogle ting, hvor man må være kontant, og de må lære at bøje sig..og det er jo heller ikke rart ikke at kunne få voksentid om aftenen, + at de jo bliver alt for trætte næste dag og så får en dum søvnrytme.

Så held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.