HJÆLP: Tandbørsten og nægter sutten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2011

Toshiba

MissChrista skriver:

heej tøser.
Dette er nok et af mine sidste - hvis ikke mit sidste indlæg i denne kategori! Bette-chefen fylder et helt år på ONSDAG!!! Hvad sker der.. Et helt år!
Nå! Men vi har mange problemer med tandbørsten herhjemme! Han vil virkelig ikke ha' børstet tænder. Han skriger som om nogen er ved at mishandle ham. Det er så hårdt. Lige nu holder faderen ham mens jeg så børster tænder. Det føles så skrækkeligt at tvinge ham på den måde.
Så: HJÆLP.. Hvad gør I når de skal have børstet tænder?

Et andet problem er, at han vidst er ved at få nogle flere tænder. Han fik hvert fald én her i weekenden, og det virker som om han er ved at få en til. Han har fingrene i munden hele tiden, og så savler han helt vildt! Men problemet er, at han ikke vil tage sutten overhovedet? Han skriger når man prøver at give ham den.. Han elskede ellers sutten før, men han vil slet ikke ha' den. Og han kan jo ikke falde i søvn uden en! Han skriger sig selv i søvn nu
Er der andre, som har oplevet dette? og hvad gjorde I?

Håber nogen vil hjælpe

Liva har haft en "lege" tandbørste siden hun var 5 måneder tror jeg... den sad hun og tyggede på og den hjalp hende med de dumme gummer--- så for hende blev det et godt bekendt-skab inden den skulle bruges

har INGEN problemer - andet end hun bliver HYS hvis ikke det går stærkt nok med at gøre den våd og putte tandpasta på...

Hun sidder med ÅBEN mund fra jeg tager den på hylden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Maja_4000

MissChrista skriver:

Ihh, ja det er sygt at han bliver et år IMORGEN!!! Suk I dag for et år siden var jeg på sygehuset til igangsættelse.. Suk suk suk
Ihh, jeg har prøvet at synge, har prøvet at give ham babytandpasta OG voksentandpasta. Han vil bare ikke ha' børstet tænder Har også ladet ham lege med tandbørsten siden han var helt lille.. Men han vil bare på inden måde ha' børstet tænder.. HÅBER sådan at det snart går over, for det er så hårdt at høre på den gråd! Han er så ulykkelig når jeg børster hans tænder.. Piiv.
Mht sutten, så gik det liiidt bedre i dag.. Men tror det har været pga tænderne han ikke ville ha' den.. Vi købte det der til at smøre på gummerne, opg har brugt det nogle gange nu. Er ikke helt sikker på om det hjælper, men tør næsten ikke lade være med at give ham det
Det er vildt.. NU har han 8 tænder!! Og tror kindtænderne også er på vej.. Det er sindssygt ..

Tror bare der er nogle børn som ikke kan lide det (jeg var selv et af dem . mine forældre kæmpede hver dag til jeg var 4 år eller sådan noget )
Haha .. Jeg kan heller ikke finde ud af om de der dråber virker , men jeg tør heller ikke lade være Caroline er ved at få sin 5. tand .. Men vi kan se 2 mere der er på vej , så venter bare på de bryder igennem :b
Jamen altså .. 1 ÅR ! Det er så vildt Forstår det slet ikke .. Så har vi ikke babyer mere Hehe

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Tror bare der er nogle børn som ikke kan lide det (jeg var selv et af dem . mine forældre kæmpede hver dag til jeg var 4 år eller sådan noget )
Haha .. Jeg kan heller ikke finde ud af om de der dråber virker , men jeg tør heller ikke lade være Caroline er ved at få sin 5. tand .. Men vi kan se 2 mere der er på vej , så venter bare på de bryder igennem :b
Jamen altså .. 1 ÅR ! Det er så vildt Forstår det slet ikke .. Så har vi ikke babyer mere Hehe

haha håber da godt nok at Victor lærer at kunne lide tandbørsten før han er 4 suk!
Nej hvor fint .. Er det så de 4 øverste og så én mere for neden hun erved at få?
Neej.. Nu har vi snart tumlinger.. Hvor blev tiden lige af? Kan næsten ikke huske det her år der er gået! Det føles jo som igår jeg fødte...

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

Toshiba skriver:

Liva har haft en "lege" tandbørste siden hun var 5 måneder tror jeg... den sad hun og tyggede på og den hjalp hende med de dumme gummer--- så for hende blev det et godt bekendt-skab inden den skulle bruges

har INGEN problemer - andet end hun bliver HYS hvis ikke det går stærkt nok med at gøre den våd og putte tandpasta på...

Hun sidder med ÅBEN mund fra jeg tager den på hylden

haha ej hvor fedt! Gid det var sådan med Victor .. Har også ladet ham lege med den siden han vaar helt lille.. Men han er sgu ligeglad. Han vil bare ikke ha' børstet tænder!

Anmeld

6. december 2011

Mamalou

Jeg har ikke så mange råd omkring tandbørstningen, da vi først er startet med den enkelte tand bettemanden har.

Men jeg tænker, om I har prøvet at putte sutterne i køleskabet? Så er de kølige og lindrende for de ømme gummer. 

Anmeld

6. december 2011

Ciss

Har haft lidt de samme problemer med tandbørsten og lille søn. Jeg lavede en lille "leg" til ham. Jeg synger en sang (introen til Postman Per, men det kan sikkert være hvad som helst), og så har jeg lagt ind lidt forskellig leg undervejs. Et sted i teksten trykker jeg ham på næse, et sted kilder jeg ham under hagen osv. Til at begynde med skreg han lige meget, men da han begyndte at kende den, begyndte han at smile, før vi kom til stederne, og nu er tandbøstningen blevet en leg. Måske kan noget tilsvarende hjælpe hos jer?

Med tanke på sutten tror jeg, jeg bare ville lade sut være sut. Vil han ikke, jammen så vil han ikke. Mine kastede selv sutten ved 8 mndr, og jeg pressede dem ikke til at forsætte. Rigtig dejligt at de ikke er afhængig af den, når de nærmer sig 1 1/2-2 år, synes jeg. Han er jo ikke en lille baby længere, så jeg tror, jeg ville forsøge at ændre hele putterutinen ved samme lejlighed. Så kan det også være, at han lettere falder i søvn uden sutten. Min lille søn fik et nært forhold til sin bamse efter at han smed sutten.

Uanset, lykke til med det alt sammen!

Anmeld

6. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde de samme problemer med vores dreng, da han var mindre indtil tandlægen anbefalede os, at prøve en elektrisk tandbørste. Vupti, så var det lige pludselig sjovt, at få børstet tænder.

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

Mamalou skriver:

Jeg har ikke så mange råd omkring tandbørstningen, da vi først er startet med den enkelte tand bettemanden har.

Men jeg tænker, om I har prøvet at putte sutterne i køleskabet? Så er de kølige og lindrende for de ømme gummer. 

Har ikke prøvet det endnu, men fik et råd i denne tråd om at prøve at putte dem i fryseren Jeg vil helt sikkert prøve det

Anmeld

6. december 2011

Maja_4000

MissChrista skriver:

haha håber da godt nok at Victor lærer at kunne lide tandbørsten før han er 4 suk!
Nej hvor fint .. Er det så de 4 øverste og så én mere for neden hun erved at få?
Neej.. Nu har vi snart tumlinger.. Hvor blev tiden lige af? Kan næsten ikke huske det her år der er gået! Det føles jo som igår jeg fødte...

Haha .. Det håber jeg også for jer Jeg kan huske at jeg lod som om at jeg sov , når vi kom sent hjem .. I håb om at de så bare bar mig ind i seng uden at jeg skulle have børstet tænder

Hun har 2 forneden , 3 for oven og så er der ved at komme 2 i overmunden .. Eller vi kan i hvert fald se dem gennem tandkødet

Ja , sådan har jeg det også .. Vi er lige kommet hjem fra familie-halløj og alle kom med den der "neeej , er hun allerede 1 år ?!" .. JA , det er hun .. Åbenbart Hehe

Hvordan skal I fejre ham ?

Anmeld

6. december 2011

Hasselnødden

Man kan købe en smart fiks lille juletandbørste med en julemand indeni som kan rystes, lige som snowglobes og så falder sne omkring ham - og så kan den ydermere blinke rødt i et minut - det det tager at børste tænder.

Elias har alle dage været glad for sine tandbørster, har både elektrisk med spiderman og julemanden (x2) samt babytandbørsten (bruges dog ikke længere) Den der treformede een.. og så adskillige fra både tandlæge og små fra ABC-supermarkedet.. og han siger selv - "tænder" når vi er på badeværelset og så stiller han sig op på sin skammel og så børster jeg tænderm, dernæst ham selv - og når han er i bad børster jeg dem på ham mens han er der - indimellem er det måden at lokke ham UD af badekarret på  den lille skrupsak.

Læste en artikel fra en tandlæge at man lige så godt kunne bruge voksentandpasta fra begyndelsen, da de alligevel skulle vænne sig til smagen - og den der jordbærklamme smag fra babytandpastaen er  og bliver meget sjældent brugt herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.