Har haft lidt de samme problemer med tandbørsten og lille søn. Jeg lavede en lille "leg" til ham. Jeg synger en sang (introen til Postman Per, men det kan sikkert være hvad som helst), og så har jeg lagt ind lidt forskellig leg undervejs. Et sted i teksten trykker jeg ham på næse, et sted kilder jeg ham under hagen osv. Til at begynde med skreg han lige meget, men da han begyndte at kende den, begyndte han at smile, før vi kom til stederne, og nu er tandbøstningen blevet en leg. Måske kan noget tilsvarende hjælpe hos jer?
Med tanke på sutten tror jeg, jeg bare ville lade sut være sut. Vil han ikke, jammen så vil han ikke. Mine kastede selv sutten ved 8 mndr, og jeg pressede dem ikke til at forsætte. Rigtig dejligt at de ikke er afhængig af den, når de nærmer sig 1 1/2-2 år, synes jeg. Han er jo ikke en lille baby længere, så jeg tror, jeg ville forsøge at ændre hele putterutinen ved samme lejlighed. Så kan det også være, at han lettere falder i søvn uden sutten. Min lille søn fik et nært forhold til sin bamse efter at han smed sutten.
Uanset, lykke til med det alt sammen!
Anmeld