MissChrista skriver:
heej tøser.
Dette er nok et af mine sidste - hvis ikke mit sidste indlæg i denne kategori! Bette-chefen fylder et helt år på ONSDAG!!! Hvad sker der.. Et helt år!
Nå! Men vi har så mange problemer med tandbørsten herhjemme! Han vil virkelig ikke ha' børstet tænder. Han skriger som om nogen er ved at mishandle ham. Det er så hårdt. Lige nu holder faderen ham mens jeg så børster tænder. Det føles så skrækkeligt at tvinge ham på den måde.
Så: HJÆLP.. Hvad gør I når de skal have børstet tænder?
Et andet problem er, at han vidst er ved at få nogle flere tænder. Han fik hvert fald én her i weekenden, og det virker som om han er ved at få en til. Han har fingrene i munden hele tiden, og så savler han helt vildt! Men problemet er, at han ikke vil tage sutten overhovedet? Han skriger når man prøver at give ham den.. Han elskede ellers sutten før, men han vil slet ikke ha' den. Og han kan jo ikke falde i søvn uden en! Han skriger sig selv i søvn nu 
Er der andre, som har oplevet dette? og hvad gjorde I?
Håber nogen vil hjælpe 
vi har altid ladet villads sidde med tandbørsten selv og så har vi gjort det til noget sjovt når vi børster hans tænder.. (tager børsten ind og siger en sjov lysmens der børstes i meget kort tid, og så ud igen, og så bare blive ved) vi har også sunget og danset og hoppet og han har leget med tandbørsten før og efter tandbørstningen, så det var noget sjovt noget i stedet for at blive gjort til noget ubehageligt. og knægten ELSKER at få børstet tænder..
en ting i kan gøre er at købe noget i kan købe i matas til at smøre gummerne med der bedøver dem lidt og lindrer smerten ved at der kommer nye tænder frem, det gør jo mega nas især hvis det er kindtænderne der er på vej også.. så bliver tandkødet ømt og så er sutten jo bare ikke den bedste at have i munden..
prøv evt at give ham lidt agurk der har ligget i køleskabet, det er dejlig koldt og så kan han få kølet tandkødet lidt ned...
det virker hvertfald her..
og evt læg sutten i fryseren inden han får den..
Anmeld